Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarvideoer


Roar

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 818
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Vet ikke om denne er blitt postet før:

*comfortably numb*

Selv om det her absolutt var bra, var det den på ingen måte i nærheten av originalen. Det noe helt spesielt med Gilmour sin original som denne ikke hadde. Det første jeg bla la merke til, var at jeg ikke fikk gåsehud i det Petrucci bendet den første tonen. Jeg får alltid det i starten når Gilmour drar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det her absolutt var bra, var det den på ingen måte i nærheten av originalen. Det noe helt spesielt med Gilmour sin original som denne ikke hadde. Det første jeg bla la merke til, var at jeg ikke fikk gåsehud i det Petrucci bendet den første tonen. Jeg får alltid det i starten når Gilmour drar til.

Enig der, jeg vil nok tro at det er vanskelig for en skikkelig metallgitarist som Petrucci å få den samme touchen som Gilmour har. Det er jo så klart snakk om smak og forskjellige stilarter, og Petrucci har en egen evne til å gi meg frysninger når han er i sitt rette element. Dette elementet er da gjerne gamle Dream Theater-sanger, og da låter det f.eks. slik:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Comfortably Numb" er en av de soloene jeg har størst sans for, og jeg syntes heller ikke at Petrucci fikk det til på samme magiske måten som Gilmour.

Var likevel absolutt velspilt, selv om jeg syntes det var et par fraseringer som lød litt "klønete" på en måte, men det kommer vel av at jeg er så vant til Gilmours egen versjon.

Uansett interessant å høre, så jeg la den ut her, i tilfelle noen ikke skulle ha sett den.

Her har vi en til med Petrucci:

http://www.youtube.com/watch?v=k5t_b9xOY-I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne er blitt postet før:

Numb - Petrucci

Det er akkurat som om Petrucci ikke forstår hva som gjør den soloen magisk i utgangspunktet. Fint med egne tolkninger, men det der er bare en "steril" versjon av originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat som om Petrucci ikke forstår hva som gjør den soloen magisk i utgangspunktet. Fint med egne tolkninger, men det der er bare en "steril" versjon av originalen.

Delvis enig.. Jo lettere en solo er, jo verre er den å covre. Det handler vel ikke om å forstå, men det er jo så å si umulig å covre den soloen, og å få det til å høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig.. Jo lettere en solo er, jo verre er den å covre. Det handler vel ikke om å forstå, men det er jo så å si umulig å covre den soloen, og å få det til å høres bra ut.

Ja, jo, men det er den faktoren jeg har drevet og maset om i andre tråder, når ekstremt tekniske og dyktige gitarister som Petrucci, Vai, Satriani eller Malmsteen skal spille enkle bluesriff baserte greier så er det akkurat som om de mangler evnen til å se eller forstå det simplifiserte budskapet i det de skal spille. Det låter for rent, timet og sterilt. Eller mangler "feel" om du vil. Jeg sier ikke at dette ikke er noe de ikke kunne fått til, jeg sier bare at de har beveget seg i en retning som gjør at de er bedre egnet til å spille noe annet som er mer tilpasset sin spillestil. Altså, de har plenty med "feel" på sine egne greier, det er bare ikke overførbart til andre sjangere nødvendigvis.

Av de nevnte tror jeg Malmsteen er nærmest til å få til noe fornuftig av slikt, Vai kunne blitt en eksepsjonell funk gitarist, hvis han satte på "nøysomhetsbremsen" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.