Web Analytics
Jump to content

Tarja ute av Nightwish

Gnome
 Share

Recommended Posts

• Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Litt merkelig å lese at Nightwish ikke spiller for pengene... Finnes det noen som har produsert flere limited edition picturedisc'er enn disse finske gutta?

Uansett, ser ikke ut som en dårlig nyhet hvis hun hadde fremtredende divatendenser. Bra for bandet, sikkert ikke så dumt for henne heller.

wey! Endelig har de gjort framskritt. Har alltid ment at nightwish har kjempepotensiale og tøffe riff, bare synd operaen ødela mye av musikken dems. Ser framover til en skikkelig manowarvokalist isteden :)

Nei! Nightwish er jo en egen sjanger vi må ta vare på. Håper de finner ei som er minst like dyktig. Forsåvidt så sto det vel i brevet at de ville fortsette med kvinnelig vokalist ;)

syns det er trist at hun måtte gå jeg. Hun skapte jo en egen stemning over musikken! En stemning som gjorde musikken bedre!

Men når hun oppførte seg slik som hun gjorde, så var det vel likså greit!

Får håpe den nye vokalisten klarer å følge opp da! ;)

Akkurat passe umodent å juble over at et band man ikke liker blir plaget med slikt. Enkelte som ikke har skjønt det der med smak enda. Musikk er genialt nettopp fordi de ulike uttrykkene kan appelere til absolutt alle. Det finnes *svært* få mennesker som ikke liker en elller annen form for musikk. Og de som ikke gjør det, mistenker jeg for å være psykotiske ;)

Man *må* ikke høre på musikk man liker. Hører lite på Nightwish selv, men de er dyktige musikere. Ingen tvil om det.

Og både Tarja og resten av bandet vil nok fortsette med det de kan best. Personlige forskjeller har brutt opp mange band gjennom tidene, og det blir som oftest litt tøft når det er noe som er så viktig for folk. I samme sjanger skjedde det med Tristania, og resultatet

er jo at vi nå har to band som lager bra låter (Sirenia).

Det skal jo også sies at dette er bandets versjon av det som skjedde, kan godt hende Tarja har en annen versjon å fortelle.

Chin up, blir nok mer bra å høre framover.

Edit: Og det jeg skulle ha sagt over er selvsagt at man ikke *må* høre på musikk man *ikke* liker.... kinda screwed up that one ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Som BobbyBay sier, se på Finn om du finner noe i nærheten til akseptabel pris, ta med gitaren og prøv.
    • Du bør ha 10" eller 12" høyttalerelement. Det er et must for å få god lyd. Så er det om man skal ha rør eller transistor / digital forsterker - det er en smakssak. Her er et par Vox Valvetronics (modellering): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=262995185 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257890983 En rørforsterker kan får man ikke samme pene lyden på både på lavt som høyt volum, og man kan ikke spille via hodetelefoner med den. På en annen side får man en helt annen lyd, og annen respons (vanskelig å forklare.) En Bugera (rør) med mange muligheter til en grei penge: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257472591  
    • Hej! Har en Gretsch streamliner g2420t som jeg brukte en billig forsterker til som ble ødelagt. Nå vil jeg kjøpe en litt bedre en (tænker rundt 1000-3000kr.) Siden det er en hollowbody som høres fin ut akustisk, vil jeg gjerne ha en amp som kan få den til å høre flott ut elektrisk også. Har ikke mye forstand på forsterkere så kunne veldig gjerne ha bruk for råd og eksempler:)))  
    • Smått hotte virker de ihverfall. Splitter overraskende fint og tonekontrollen roter ikke ting til når man ruller tilbake. Men jeg er ikke helt forelsket i halsen. Det er noe med den chunky v-profilen kombinert med relativt flatt fingerbrett som virker litt klomsete. Eller det kan være at halsen på den HBSC550-II`en er ekstremt god match her til sammenligning
    • Hei!   Bor i Oslo og er nybegynner på slidegitar. Kjøpte ein billig gitar for formålet, med mål om å bli såpass god at eg oppgraderer gitaren etter hvert.  Har stemt den i åpen E. Har prøvd å lære meg litt selv, og kommet eit lite stykke på vei. Men om eg skal lære ordentlig og komme meg videre, så tror eg det hadde vært ein fordel og fått litt kvalifisert hjelp. Er det noen som kan slide i åpen E, eller som kjenner noen, og som kan lære bort? Og evt pris.   Takker Asgeir
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.