Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken strengetykkelse bruker dere på el.gitaren?


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruker 0.10-0.46 BlueSteel på el.git. skifter ca annenhver uke. har spillejobb hver helg..

Bruker Elixir 0.12 på akkustisk, skifter ca en gang i måneden alt etter hvor mye den blir brukt.. Kan ikke annet enn å anbefale Elixir på el/akkustiske gitarer de fungerer kjempebra og holder seg klare dobbelt så lenge som vanlige.. de er kansje lit ufølsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixir passer meg ypperlig og jeg har mindre problemer med at stregner ryker etter at jeg byttet til de. Om man ryker mye strenger kan det være lurt å investere i nye sadler, jeg skaffet meg sadler belagt med grafitt og det bedret seg betraktelig. De sadlene + Elixir er genialt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt den i 6 år har jeg kommet fram til 0.10 Dean Markley Blue Steel på Les Paul'en

På fenderen (1968 Lead II) har jeg ikke rukket å prøve så mye, da jeg ikke har hatt tid til å gamble, så jeg har safet med DR, nå har jeg endelig fått anledning til å teste litt forskjellig, og det er GHS som står montert for øyeblikket (DR er fortsatt de beste jeg har prøvd på denne gitaren).

Tykkelsen er iallefall alltid .010, det er denne jeg trives best med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.