Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken strengetykkelse bruker dere på el.gitaren?


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruker mest GHS Guitar Boomers, funker fint for meg, men har på en annen side ikkje prøvd så mye annet. En kompis av meg fikk et strengsett (han har 0.12 på fenderen sin) av broren sin til en bursdag. Var visst håndlagd av en eller annene spesialist i sveits. Det tror eg e de beste strengene eg noen gang har testet, og de har holdt en god stund og (i følge kompisen min). Satt de på for noen måneder siden, og kan neste ikkje merke forskjell på de no som han har hatt de en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengene er mykere nå enn før i tiden.

Nesten riktig, det er fortsatt forskjell på tykkelse fra merke til merke. Årsaken ligger i tykkelsen på kjernen, strengen som det blir spunnet rundt, samt forskjellige legeringer.

Jeg bruker 009. Jeg er en rocker, og bøyer strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, helt klar over det. Men med tanke på at mange her inne sier de har spilt ett par år burde ikke det være det viktigste de tenker på. Det tar tross alt tid å bygge opp styrke/utholdenhet til å spille på tykke strenger. Og flere ville merket større forskjell på lyden om de brukte tynnere, mer fingervennlige strenger i starten for senere å prøve tykkere.

Hvis jeg hadde brukt tykke strenger fra starten av ville jeg trolig aldri lært det jeg kan i dag, rett og slett fordi det er mye vanskeligere med tykke strenger. Jeg har stor glede av å bende opp en kvart på de fleste strengene, men kunne aldri klart det med 011 strenger.

Greit å vite forskjellen, men også viktig å prioritere utfra egne behov og begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.