Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stoner-rigg


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Endt skrev:

Liker veldig godt greenback kabinettene mine, men husk at de kun er ratet for 100w, så viss du skal kjøre ampen på full guffe, så bør du ha 2, da en 100w amp leverer godt over det. Svidde greenbacks er trist. 

Mener å ha lest at det finnes en type som heter g12-65 eller g12 heritage som er litt samme som greenback men på 65w. Kjenner du til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ErikKlæptn skrev:

Mener å ha lest at det finnes en type som heter g12-65 eller g12 heritage som er litt samme som greenback men på 65w. Kjenner du til disse?

Er noen varianter ute og går ja. Av de så liker jeg godt creambacks, men kommer sjelden stock i noen kabinett

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittsgitaristen i norge behøver vel strengt tatt kun en 20w combo av noe slag, men fanken det er jækla mye mer gøy med en rigg som glatter ut rynkene i trynet og får lydmannen til å krype sammen i krampegråt når du drar et gammelt sabbath riff🤘😎🤘

Endret av ErikKlæptn
  • Liker 2
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ErikKlæptn skrev:

Gjennomsnittsgitaristen i norge behøver vel strengt tatt kun en 20w combo

Det later jo de fleste til å mene for tida, men jeg skjønner det ikke. Jeg har spilt i ørten band, og nok headroom til å ha helt krystallklar reinlyd som aldri drukner i miksen fikk jeg først da jeg fikk meg en Twin Reverb. Før det var det alltid en kamp. Men greia er kanskje at ingen bruker helt krystallklar reinlyd lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Arkadian skrev:

Det later jo de fleste til å mene for tida, men jeg skjønner det ikke. Jeg har spilt i ørten band, og nok headroom til å ha helt krystallklar reinlyd som aldri drukner i miksen fikk jeg først da jeg fikk meg en Twin Reverb. Før det var det alltid en kamp. Men greia er kanskje at ingen bruker helt krystallklar reinlyd lenger?

"headroom" når man spiller hi-gain er også viktig. I forsterkere hvor man kan justere ned watt-styrken synes jeg generelt at de låter mindre tighte dess mindre watt man spiller med. Litt crunch/fuzz osv. er det kult, men ikke clean og hi-gain. Ja takk til watt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Arkadian skrev:

Det later jo de fleste til å mene for tida, men jeg skjønner det ikke. Jeg har spilt i ørten band, og nok headroom til å ha helt krystallklar reinlyd som aldri drukner i miksen fikk jeg først da jeg fikk meg en Twin Reverb. Før det var det alltid en kamp. Men greia er kanskje at ingen bruker helt krystallklar reinlyd lenger?

jc-120, da?.....jeg mener, om man skal ha krystallklar renlyd, er jo transistor veien å gå. rør er jo for å få dirt/knekk. om man bare skal ha helt ren lyd eller sinnsyk high-gain, får man jo skikkelig bra utbytte av tranistoramper også. kombinert med noen passende pedaler, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Arkadian skrev:

Det later jo de fleste til å mene for tida, men jeg skjønner det ikke. 

Altså, greia med at gitarister helst skal spille på en underærnært kombo er en verdensomspennende konspirasjon skapt av sjalu lydfolk og sceneteknikere for å ta gleden og spotligh fra gitaristene 😜 

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.