Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stoner-rigg


Anbefalte innlegg

1 time siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Eller så kommer det fra folk som helst vil beholde hørsel, familie og godt naboskap 👍

Joda, men de fleste "voksne" forsterkere er upassende til hjemmebruk uansett. Der har headset-løsninger og dedikerte, små øvingsforsterkere tatt over. Half og full stacks som vi snakker om her hører til på øvingslokalet og scenen, ikke i furtebua. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble testing av JCM 900 i dag, og det var kjærlighet fra første riff :P På en nedtuna PRS Mira X ble det instant Kyuss med en tubescreamer foran, grommt så det griner. Prøvde KMA fuzzly bear foran, og det ble så hårete at det ble nesten for mye av det gode. Må vel bruke litt tid for å finne ut av denne komboen og om det i det heltatt er noe jeg ønsker å bruke :) 

Fungerte utrolig bra sammen med Mesa racket til kompisen jeg skal spille med. Mesa ampen var et presisjonsinstrument mens Marshallen var en slegge, så vi slipper å "krige" i samme lydlandskapet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ErikKlæptn skrev:

Ble testing av JCM 900 i dag, og det var kjærlighet fra første riff :P På en nedtuna PRS Mira X ble det instant Kyuss med en tubescreamer foran, grommt så det griner. Prøvde KMA fuzzly bear foran, og det ble så hårete at det ble nesten for mye av det gode. Må vel bruke litt tid for å finne ut av denne komboen og om det i det heltatt er noe jeg ønsker å bruke :) 

Fungerte utrolig bra sammen med Mesa racket til kompisen jeg skal spille med. Mesa ampen var et presisjonsinstrument mens Marshallen var en slegge, så vi slipper å "krige" i samme lydlandskapet :)

Digg å få litt volum og teste ting 🤘🏻

Hvilket kabinett gikk du for?

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Endt skrev:

Digg å få litt volum å teste ting 🤘🏻

Hvilket kabinett gikk du for?

Har ikke kjøpt kabinett ennå men får låne ett, så da er det litt mindre stress med å få tak i ett og jeg får litt mer tid til å finne ut hva jeg vil ha😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2021 den 20.21, ErikKlæptn skrev:

Det er en 100w Hi-Gain Dual Reverb. Bilder kommer etter hvert😊

Har erfart at være gjerrig på kabinett er som å hive penger ut vinduet. Godt kabinett er jo halve lyden😊 Har faktisk aldri prøvd greenbacks, men har hørt mye bra om de, så tror jeg skal høre om noen i distriktet har et kabinett jeg kan få teste på

Jeg tror muligens V30 i lukka kabinett kan være et vel så godt alternativ til ampen din. V30 er atskillig tightere, men det er kanskje ikke målet her?

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Audun skrev:

Jeg tror muligens V30 i lukka kabinett kan være et vel så godt alternativ til ampen din. V30 er atskillig tightere, men det er kanskje ikke målet her?

Jeg har tenkt litt på dette, og jeg tror det er mest riktig for meg å ha relativt tight kabinett. Det kommer til å bli så pass nedtuna at jeg tror det blir lite definisjon i lyden hvis cab ikke henger med (etter min smak da). Ser for meg at et Marshall 1936v kan være et bra alternativ. Er vel litt "fy fy" i stoner med 2x12, men på dette øvingsrommet så er det mer enn nok, pluss at jeg begynner å bli en middelaldrende/geriatrisk kontorist fra steinkjææær....med begynnede hørselstap :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ErikKlæptn skrev:

Jeg har tenkt litt på dette, og jeg tror det er mest riktig for meg å ha relativt tight kabinett. Det kommer til å bli så pass nedtuna at jeg tror det blir lite definisjon i lyden hvis cab ikke henger med (etter min smak da). Ser for meg at et Marshall 1936v kan være et bra alternativ. Er vel litt "fy fy" i stoner med 2x12, men på dette øvingsrommet så er det mer enn nok, pluss at jeg begynner å bli en middelaldrende/geriatrisk kontorist fra steinkjææær....med begynnede hørselstap :P 

Det er muligens nevnt, men hvis du tenker 2x12, så er jo ordinære Greenbacks på 25w stykket. Det kan bli lite med en 100w amp. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Audun skrev:

Det er muligens nevnt, men hvis du tenker 2x12, så er jo ordinære Greenbacks på 25w stykket. Det kan bli lite med en 100w amp. 🙂

Jepp, fant ut av dette for litt siden samt at greenbacks blir vel nesten litt marginalt selv om det hadde vært 4x12 også(?). Kikka litt på creambacks ettersom de skal inneha litt av samme kvalitetene som greenbacks men tåler mer effekt. Synes allikevel v30 er en litt mer bulletproof høyttaler å satse på ettersom jeg har litt marginale muligheter til å teste. "Alle" anbefaler v30, så det er vel av en grunn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ErikKlæptn skrev:

Jepp, fant ut av dette for litt siden samt at greenbacks blir vel nesten litt marginalt selv om det hadde vært 4x12 også(?). Kikka litt på creambacks ettersom de skal inneha litt av samme kvalitetene som greenbacks men tåler mer effekt. Synes allikevel v30 er en litt mer bulletproof høyttaler å satse på ettersom jeg har litt marginale muligheter til å teste. "Alle" anbefaler v30, så det er vel av en grunn :) 

Er litt risky med 412 med greenbacks og en 100w marshall ja, gamle jmp og plexi har vel output på 180w og rundtom der, men spillet du på moderat volum så går det nok greit. 

V30 er uansett ikke et dårlig valg, kommer også i flere orange kabinett. Er vel et orange 412 til salgs her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Endt skrev:

Er litt risky med 412 med greenbacks og en 100w marshall ja, gamle jmp og plexi har vel output på 180w og rundtom der, men spillet du på moderat volum så går det nok greit. 

V30 er uansett ikke et dårlig valg, kommer også i flere orange kabinett. Er vel et orange 412 til salgs her på forumet?

Ser den Orangen må hentes, og er en drøy 9 timer kjøretur en vei herfra😊 Skal vurdere Orange også👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
På 18.1.2021 den 11.19, ErikKlæptn skrev:

Ser ut som jeg kommer til å havne innen stoner segmentet fremover da jeg driver å starter nytt band. Det blir nytt øvingslokale, og jeg har plan om å bygge meg en egen rigg for dette lokalet

Chillum, bøtte, plastflaske, aluminiumsfolie, saks, vann og fyrtøy. EZPC.

  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.