Web Analytics
Jump to content

Ibanez RG570EX for salg, men salgspris?

Jegsann!

Recommended Posts

Selger min Ibanez RG570EX fra 2000/2001. Gitaren er i god stand og har nesten ikke vært brukt på 10 år. Noen små merker og litt slitasje i selve lakken har den da, men det var toppmodellen fra den product linen (generasjonen?) av RG-gitarer fra den tiden og kostet ca. 12.000 ny. Spørsmålet nå er hva jeg kunne forventet av salgspris... Er det noe marked for denne typen gitarer?

Vanskelig med Ibanez, de japanske modellene er kjempepopulære men holder ikke noe særlig høy pris på bruktmarkedet. Uten at jeg har undersøkt vil jeg tro at 3500-4000 skal være realistisk. Folk legger ut eldre japanske RGer til 6000 også, men da ligger de som regel ute svært lenge. 

• Like 2

Takk for svar, folkens! Den er sølvfarget ("Cyberpink"), og uten plekterbrett ja. 

Pickups: V8 (bridge), V1 (single coil) og V7 (neck), hvis jeg ikke husker feil.

Husker at jeg fant ut at en av gitaristene i Slipknot bruker samme gitaren i 'Wait and bleed' videoen. Eneste forskjell er at den har sølvfarget kropp og svart hode. Min har sølvfarget hode også. Lurer rett og slett på om EX står for den lille detaljen...?

Edited by Jegsann!