Web Analytics
Jump to content

Josh Smith med ny signaturmodell fra Ibanez

blaamann

Recommended Posts

8 hours ago, Arkadian said:

Jeg tror jeg ville gått til Fender om jeg skulle ha en Telecaster, gitt.

Fender har en lang historie med å være ganske lite åpen for modifikasjoner i signaturmodellene sine. De vil helst at artistene deres skal spille gitarer som faller innenfor "standardrammene" til Fender-gitarer.

Fender Japan har historisk vært litt mer åpne for å tenke utenfor boksen, men jeg tror ikke det er mange "vestlige" artister som får signaturmodeller derfra. Richie Kotzen er et unntak, men det var vel fordi han og bandene hans historisk har vært veldig populære i Japan.

Nå hadde gjerne Josh Smith sine spesifikasjoner klart å havne innenfor rammene i Fender også, men skjønner likevel at han heller gikk til et selskap som gir ham frie tøyler til å få lage det han ville.

I tillegg er det godt mulig det er noen kroner inne i bildet også. Regner med han uansett får prosenter av salg, men han har kanskje fått noen kroner i "signing bonus" også.

10 hours ago, Arkadian said:

Jeg tror jeg ville gått til Fender om jeg skulle ha en Telecaster, gitt.

Joda ... jeg også ... Men hadde jo ikke takket nei til en Tom Andreson, Hahn, Crook eller noe i den dura ... 

Men så kan man jo diskutere hva som gjør en Telecaster til en Telecaster egentlig ? 🙂

Husker det var en som la ut noen bilder på GC på facebook på en 'vanlig' Fender Tele og en Fender Troublemaker Tele type gitar med Humbuckere og Stop Tailpiece og TOM bridge og brukte da disse som eksempel på hvor allsidig Telecaster er ...

Og er det ikke en bilde av en 80-talls neongrønn supertele (floyd, 1 humbucker) her på 'Vis oss din tele' også ? 😄

Så ... Jeg hadde vel kalt denne Ibanezen en T-Style gitar ... ikke en Telecaster ! 🙂

Er så heldig at jeg fikk oppleve Mr Smith og snakket med han på et event på Vintage Gitar. Med tanke på hvor gitarnerd han er og hvor enormt glad han er i Tele’r (og da snakeer jeg om Fender) så er jeg ganske sikker på at dette gjør han kun av økonomisk hensyn. Se på den, da. Er jo bare feil. Er jo nesten verre enn den derre PRS Strat-freaken.

8 minutes ago, Pledrik said:

hvor enormt glad han er i Tele’r (og da snakeer jeg om Fender)

Tja, hverken Straten eller Telen han er mest kjent for å spille de siste ti årene er en Fender. Tviler ikke på at han er glad i de "ekte" sakene, men samtidig må det jo være en grunn til at han ikke primært spiller på dem.

Edited by Naigewron
  • Like 1

14 minutes ago, Fano-man said:

Jeg syns Josh Smith gitaren fra Ibanez ser spennende ut! Liker egentlig både design og specs😊

Enig. Synes den "standard" AZSen de har annonsert også er ganske kul. Jeg er dog såpass storforbruker av halspickup på Telecaster, så jeg savner en modell med standard single coil der.

AZ-halsene er de beste jeg noengang har vært borti, så jeg regner med AZS ikke er noe dårligere på den fronten.

image.thumb.png.285813f2734f4d7481dcfbb4b4354948.png

• Like 1