Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS kjøp i Norge?


Wiik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en ny gitar for tiden, og har sett for meg å ville kjøpe en Paul Reed Smith av god kvalitet som jeg vil bruke i mange år fremover. Jeg ser da helst ikke etter en SE, men heller en CE24, da en core ville være alt for dyrt for meg. Selv har jeg ikke spilt seriøst i så mange år, men da jeg begynner på bandlinje på folkehøgskole neste år har jeg lyst til å investere i en gitar jeg kan bruke. Jeg vil ikke kalle meg selv veldig god på gitar, men mer gjennomsnittlig. Uansett er dette en investering jeg vet jeg kommer til å bruke i lang tid.

Problemet er bare det at jeg ikke vet om noen musikkforretninger i nærheten som tilbyr å selge CE24 gitarer, men bare SE. Jeg har sett meg litt rundt på nettet der jeg har funnet modeller som sendes fra Norge, men som er etter min mening ganske så overpriset (sånn som denne), med unntak av denne som jeg ikke er noe stor fan av finishen til. Jeg var nettopp i USA og fikk prøve ut en CE24 der prisen også var på bare $2000 (~15, 000nok), mye billigere enn her.

Er det noen som vet om musikkforhandlere eller nettsteder der jeg kan kjøpe fra som er billigere en de jeg har funnet? Jeg har ikke spesielt lyst til å gå over 20 000kr inkludert toll. Evt. er det andre forslag til gitar jeg kan investere i? Har forelsket meg helt i PRS, men er åpen for andre forslag!

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke.

Om man skal hente gitar fra USA må man plusse på moms og frakt på de nevnte $2000 og da er ikke prisene så veldig forskjellige. 

Prisdifferansen på den fra Gear4Music og Evenstad er jo heller ikke noe særlig å snakke om, G4M er tross alt på salg, og jeg er sikker på at om du kontakter Evenstad får du en god handel. Eventuelle reklamasjoner, garantier og generell trygghet fra norske forhandlere er også verd litt etter min mening. 

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den samme som trådstarter linket til i posten sin, og ikke likte finishen på. Personlig synes jeg den var dritfet, men det er jo ikke jeg som skal ha den, så da har det jo lite å si.

@Wiik: For ordens skyld; har du prøvd en PRS før? Vet at, selv om det er gitarer av upåklagelig kvalitet, så er det en del som ikke liker dem. Er ikke veldig bevandret i PRS selv, men har inntrykk av at mange av standard-modellene har samme profil på hals og radius på gripebrett. Jeg har alltid ansett meg selv som veldig lite kravstor hva gjelder gitarhalser, og finner det aller meste behagelig (med unntak av tannpirkertynne shred-halser), men jeg har aldri vært så utilpass med halsen som når jeg prøvde en PRS SE. (Husker ikke nøyaktig hvilken, men det var ikke noen signaturmodell). Om du har prøvd, og liker, PRS så kjør for all del på, men om du aldri har prøvd det før så vil hvertfall jeg anbefale deg å prøve en før du kjøper. Kjipt med en så dyr gitar som ligger dårlig i hånda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Duckling Satt og klimpra på en CE24 på Guitar Center i en times tid. Likte den veldig godt :) Om jeg skulle kjøpe ny har jeg jo også muligheten til å returnere dersom jeg av en eller annen grunn plutselig skulle mislike den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.