Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD Fender Super Reverb (restaureringsobjekt?)


Audun

Anbefalte innlegg

8 timer siden, GunnarpåMo skrev:

Neida, men på den originale så står det jo koder som daterer reverbtanken til samme år som ampen. Originalitet.

Kjøpte en ny, og satt over fjærene.

Akkurat. Hvilken type, og hvor kjøpte du? Har sett at f.eks. Tube Amp Doctor har egne tanker som i hvert fall får gode skussmål på siden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er ampen hos Ellingsen, og han gjør den om til Blackface-krets når han først har den. Ny reverbtank og fotbryter har han også bestilt, og jeg har fått nye chassis-straps med skruer, så da er det bare og vente til jeg får melding om at ampen er ferdig og kan hentes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, det der blir (er) en kanonamp når den er ferdig, og for prisen er det bare å gni seg i henda. Jeg kjøpte min '67 i 2001, og det blir antakelig den siste ampen som forsvinner ut av stallen (ikke at noe som helst skal ut med det første...).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan på nåværende tidspunkt melde at det var en del feil på ampen. Bla.a. har utgangstrafo blitt bytta en eller annen gang, og totalt feilkoblet. Strømforsyning er nå bygd opp på nytt med standbybryter. Alle elektrolyttkondensatorer var defekt og er byttet. Vibratokanal var defekt og er reparert, treblekrets på normalkanal var også defekt, så den er reparert. Den er nå bygd om til "Blackface" biaskrets, rør 2 og 5 er byttet samt nye utgangsrør og rens av potmetre. Venter nå på at han skal få reverbtank og footswitch før jeg henter den. 

Ble noen kroner dette her, men håper det er verdt det! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
7 minutter siden, Birk skrev:

Låter fint 1f60a.png Åssen låter den med litt vreng eller på full blås?

Har hatt volumet på 5, og da begynte det å falle ting ned fra hyller og vegger mens hjertet begynte å slå veldig hardt og fort, men da knekker den veldig fint. Må teste magic six-innstillingen som GPM linker til, men da må jeg være alene hjemme. Kanskje jeg må vurdere å ta ned alt som henger på veggene og alt som står på hyller også. ?

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en maken fra seint 70, med de samme høytalerne. Beste lyden jeg har hatt, men smertefullt høyt. Moret meg en gang i blant med å putte inn øreplugger og ta på meg skytehørselvern og skru opp på fullt. Tenkte mye på å prøve å finne en titommer som tålte hele trykket som kunne plasseres i et isocab eller noe, men det ble aldri slik. Tror mye av magien er hele pakka, og volumet er definitivt en utfordring. Men for en lyd det er i en Blackface SR! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde "magic six" settingen med R8'en her nå, og fytti... Det er noe man sjelden kan bruke på en scene, men du verden... Du kan få ampen til å spille alt fra nesten clean til full vreng bare med anslaget på strengene. Og for en vreng! Ørene blør, selvsagt... JTM45-klonen min har litt samme karakteristikk, men cabbet til den er openback 2x12" Celestion Greenbacks, mens CTS 4x10" i Super Reverben gjør den enda mer fokusert. SR'en virker også mer basstung, men det har sikkert like mye med ampen å gjøre som elementene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.