Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD Fender Super Reverb (restaureringsobjekt?)


Audun

Anbefalte innlegg

Takker for den GPM. Skal vurdere svart frontplate, men i og med at dette ikke blir en total-restaurering, og mye av det andre ser såpass 'beat up' og preget av tidens tann, får vi se. Skal jeg bytte frontplata, bør jeg vel videre bytte knotter osv. så da baller det fort på seg. :) Ser jo også at det kan kjøpes splitter nye kabinett osv. Det får evt. bli på lengre sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Audun skrev:

Takker for den GPM. Skal vurdere svart frontplate, men i og med at dette ikke blir en total-restaurering, og mye av det andre ser såpass 'beat up' og preget av tidens tann, får vi se. Skal jeg bytte frontplata, bør jeg vel videre bytte knotter osv. så da baller det fort på seg. :) Ser jo også at det kan kjøpes splitter nye kabinett osv. Det får evt. bli på lengre sikt. 

Jeg syntes i hvert fall det ser mye fetere ut med ærlig silverfacerelic enn NOS blackface. Leave it be:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pledrik skrev:

Jeg syntes i hvert fall det ser mye fetere ut med ærlig silverfacerelic enn NOS blackface. Leave it be:)

Så spørs det hvor "ærlig" Silverfacefronten er da, når innmaten er Blackface?

Min greie var bare at det er moro å signalisere kretsen med fargen på fronten.

Tweed, Brownface, Blackface og Silverface er ikke bare kosmetisk,

det er også kretser med spesielle lydegenskaper knyttet til uttrykkene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Tro meg, det har aldri skjedd før, og jeg er mildt sagt veldig forbløffet over at han faktisk ga meg den. @AkE

Jeg har nå fått plukket ut høyttalerne, og skal få pusset vekk overflaterust, og ha på et slikt kombinert 'ruststopper og grunning' som er ment til bruk på bil. Så tenkte jeg bare å flekklakkere med sort lakk.

Tok også ut reverbtanken, og har bange anelser for den. Nesten så jeg lurer på om ampen rett og slett har stått i vann en eller annen gang. Prøvde å få ut innmaten fra vinylposen, som forøvrig lukter rimelig muggent, men ikke sjans. Ser inni at det som er av metal er rimelig rustbefengt. En ny reverbtank er kanskje heller ikke all verden, men tenker jeg sender den med ampen, så får doktoren sjekke den.

Edit: Er med på tanken din, GPM, og kommer nok til å vurdere det hvis jeg en dag bestemmer meg for å bytte ut med nytt kabinett og full pakke.

Ser også at jeg må ha nye chassis-straps, da de gamle som har ligget i bunnen av kabbet er bortimot helt rusta bort. I hvert fall skruene og mutterne.

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Slashaxl skrev:

Ser det dumpa en 66 Blackface på finn nå til pene 25 lapper. Noe i overkant pris antakeligvis, men dog.

28 lapper nå, faktisk. Tenkte å skrive at de sikkert vil stige i verdi disse her også, men at det gikk så fort, var overraskende! ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, GunnarpåMo skrev:

Begynner å se bra ut:). Har tidligere brukt original reverbtank, men satt inn nye fjærer.

Chassiset på tanken er også veldig korrodert, men jeg kommer til å ta vare på den uansett. Koster da ikke så himla mye for en ny? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.