Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste Floyd Rose


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en scalloped neck for å se om det kan være noe for meg, og den har locking nut, så om det viser seg å vøre noe for meg tenker jeg på å sette sammen en superstrat m/ Floyd Rose. Alternativet er å fjerne locking nut-en og sette sammen en vanlig Strat. Jeg har bare eid én gitar med Floyd, og den var stilt inn til dive only og jeg hadde den bare noen måneder, så jeg har lite peil på dem. Observasjonen jeg har gjort gjennom årene er at gitarer med flytende Floyd som oftest har mer behagelig vibb, men ikke høres ut til å ha like god lyd som gitarer med Fender-trem. 

Vil gjerne høre synspunkter på dette, samt råd om hvilken Floyd man bør satse på om man foretrekker Fender-lyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, SteikBacon skrev:

Har akkurat kjøpt ny floyd til egen, det ble Gotoh 1996... forøvrig er greia med dårlig lyd/sustain løst med større sustainblokk. FUupgrade har slike. Vi si det er "must"..

Joda, jeg har jo hørt med egne ører, hos deg, hva ei stor blokk kan utrette for lyden :)

Men tatt i betraktning hva en Gotoh 1996 og ei ekstra blokk koster, spørs det om jeg ikke bare skal ta skrittet ut og kjøpe en Coherent Sound in Light Sofia o.0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OsamaFetLaden skrev:

Joda, jeg har jo hørt med egne ører, hos deg, hva ei stor blokk kan utrette for lyden :)

Men tatt i betraktning hva en Gotoh 1996 og ei ekstra blokk koster, spørs det om jeg ikke bare skal ta skrittet ut og kjøpe en Coherent Sound in Light Sofia o.0

Rundt en tusing for en Gotoh inkl. Fra fra ebay da. Merk som gave og litt under pris, så bli det jo ikke akkurat veldig dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Debris skrev:

Edge er bra og også laget av Gotoh, men foretrekker 1996.

Jo, visste merkelig nok at de er produsert av Gotoh (eller var, usikker på om de også lager de nye). Vet du om Edge og 1996 er utbyttbare mot hverandre uten modifisering av kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.