Gå til innhold
OsamaFetLaden

Beste Floyd Rose

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en scalloped neck for å se om det kan være noe for meg, og den har locking nut, så om det viser seg å vøre noe for meg tenker jeg på å sette sammen en superstrat m/ Floyd Rose. Alternativet er å fjerne locking nut-en og sette sammen en vanlig Strat. Jeg har bare eid én gitar med Floyd, og den var stilt inn til dive only og jeg hadde den bare noen måneder, så jeg har lite peil på dem. Observasjonen jeg har gjort gjennom årene er at gitarer med flytende Floyd som oftest har mer behagelig vibb, men ikke høres ut til å ha like god lyd som gitarer med Fender-trem. 

Vil gjerne høre synspunkter på dette, samt råd om hvilken Floyd man bør satse på om man foretrekker Fender-lyd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger en original tysk Floyd på finn til tusenlappen. Er nok et greit utgangspunkt :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gotoh 1996 er den beste Floyd'en du kan få i dag.

Alternativt eldre OFR eller Kahler Steeler (Kahlers Floyd kopi som satt på mange hi end gitarer back in the day)

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt ny floyd til egen, det ble Gotoh 1996... forøvrig er greia med dårlig lyd/sustain løst med større sustainblokk. FUupgrade har slike. Vi si det er "must"..

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, SteikBacon skrev:

Har akkurat kjøpt ny floyd til egen, det ble Gotoh 1996... forøvrig er greia med dårlig lyd/sustain løst med større sustainblokk. FUupgrade har slike. Vi si det er "must"..

Joda, jeg har jo hørt med egne ører, hos deg, hva ei stor blokk kan utrette for lyden :)

Men tatt i betraktning hva en Gotoh 1996 og ei ekstra blokk koster, spørs det om jeg ikke bare skal ta skrittet ut og kjøpe en Coherent Sound in Light Sofia o.0

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns du skal gjøre det. Så kommer du og viser meg den ?

Savner sustaintest av koherent..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, OsamaFetLaden skrev:

Joda, jeg har jo hørt med egne ører, hos deg, hva ei stor blokk kan utrette for lyden :)

Men tatt i betraktning hva en Gotoh 1996 og ei ekstra blokk koster, spørs det om jeg ikke bare skal ta skrittet ut og kjøpe en Coherent Sound in Light Sofia o.0

Rundt en tusing for en Gotoh inkl. Fra fra ebay da. Merk som gave og litt under pris, så bli det jo ikke akkurat veldig dyrt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, Slashaxl skrev:

Rundt en tusing for en Gotoh inkl. Fra fra ebay da. Merk som gave og litt under pris, så bli det jo ikke akkurat veldig dyrt :)

mulig jeg ikke lette lenge nok. Jaja, alt er oppe i lufta inntil jeg får prøvd scallop-ern o.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edge er den "originale" og beste. Vintage er alltid best, sånn er det.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, The Euphor skrev:

Living on the edge...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, The Euphor skrev:

Edge er bra og også laget av Gotoh, men foretrekker 1996.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Debris skrev:

Edge er bra og også laget av Gotoh, men foretrekker 1996.

Jo, visste merkelig nok at de er produsert av Gotoh (eller var, usikker på om de også lager de nye). Vet du om Edge og 1996 er utbyttbare mot hverandre uten modifisering av kropp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Synes faktisk de ser og høres spennende ut. Liker spesielt Powercasteren.

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Gibson Classic ‘57 humbuckers, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.