Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Stratocaster


Pledrik

Anbefalte innlegg

Da har det vært litt avansert stol-lek i hjemmet, og flere gode gitarer har funnet nye hjem. Jeg har lenge hatt lyst på en 60-talls strat, og spesielt etter at jeg fikk meg en gammel Jag så har jeg blitt enda sikrere på at for meg så er det ingenting som kan måle seg med gamle gitarer. Jeg kom over en 1962 som var veldig nær mine preferanser - helst hvit, refin (originallakk var utenfor budsjett og betyr ikke mye for meg) men med mest mulig original elektronikk & hardware. Denne gitaren fikk en refin på 70-tallet i olympic white, men uten klarlakk så gulning har ikke skjeddd (again, right up my alley). Originalfargen kan sees flere steder på gitaren, og er sonic blue (!). Gitaren er litt herja, som er akkurat som jeg liker det. Det satt på noen fæle tunere og et ekstra string-tree, dette er nå ryddet opp i. Hun skal få en proff refret på nyåret, og da tror jeg dette blir en latterlig fin player. Er veeeeeldig fornøyd med hun her - det låter noe så inne gamperæva fett gjennom den gamle Super Reverben. Feteste lyden jeg noensinne har hørt fra treverk og litt elektronikk. 

Turen for hente henne ble - om mulig - enda dyrere enn planlagt, da jeg endte opp med å kjøpe enda en gammel gitar fra selger... Får hun til uken, så dette blir en bra jul, dog med nudler på juleaften og hyppige turer til Tolbugata for å selge meg selv billig. Men det er det verdt:).

DSC04230.JPGDSC04231.JPGDSC04232.JPGDSC04251.JPGDSC04253.JPGDSC04255.JPGDSC04269.JPGDSC04270.JPG

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er halsen på denne?
Jeg slo fra meg en 1962 refin for et år siden, da den hadde en ufattelig slank hals. Løvtynn og godt egnet til å gi en halvgammel mann krampe i løpet av et kvarter :)
Til gjengjeld, fikk jeg prøve en helt strøken og original 1962 med ganske fet hals. Den kostet en middels nybil og var dessverre langt utenfor rekkevidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Hvis jeg drar til Oslo i nær framtid, skal jeg ta meg en tur til Tollbugata og 'hjelpe deg litt med finansieringen.'

Nå ble jeg rørt. I denne søte førjulstid er det vakkert å se at kjærligheten blomstrer.

"Men størst blant dem er kjærligheten". (Paulus brev til korinterne).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.