Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste nybegynner gitar


Eirico

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei, jeg vet virkelig ikke hva som er den beste "nybegynnergitaren"(som jeg annser som en litt billig gitar :P )

men jeg tror at morgan,louder eller noe av det billige osm de virkelig gode merkene har f. eks gibson,fender, ibanez.

personlig mening foretrekker jeg en billig ibanez =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her snakka vi om i går tror jeg...

Squier er det beste å starte med.. Kjøp en svart squier strat, så har du hard rock og blues/jazz... den koster ikke skjorta heller..

Så når du har spilt litt på den og funnet ut at du liker blues og rock n'roll best, sparer du og kjøper deg en fender american strat.. Så er du i mål..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

død over 'beste' tråder! :evil:

Det er jeg enig i;)

Tenkte du på akkustisk eller elektrisk? Og prisklasse?

Elgitar: ville jeg nok annbefalt en Epihone LP og kanskje en roland cube! Veldig greit nybegynner utstyr som funker til det meste. Koster ca 4-5 tusen.

Akkustisk: måtte vell blitt noe av cort eller morgan! Helt greie gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgan-stratter er jo helt forferdelige å spille på! Kjenner flere som har sanne, og får lyst til å hoppe på de hver gang jeg ser de.

Kjøp heller en epiphone les paul-kopi. En kamerat av meg har sann og til den prisen er den en god gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ålreit brukt gitar. "ny begynner gitar" er et forferdelig ord som burde regnes som banneord. Hva er poenget med å kjøpe en drittgitar og kaste bort 2-3 000 på noe som ikke er særlig digg å spille på, umulig å selge og som du bare vil brenne etterhvert?

Min første elektriske var en Epi LP Standard, den har jeg enda og er fortsatt god å spille på. En av de gamle før Epi ble bæsj vel å merke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første elektriske var en Epi LP Standard, den har jeg enda og er fortsatt god å spille på. En av de gamle før Epi ble bæsj vel å merke...

Før Epi ble bæsj? Lager de så mye dårligere gitarer i dag enn før i tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første elektriske var en Epi LP Standard, den har jeg enda og er fortsatt god å spille på. En av de gamle før Epi ble bæsj vel å merke...

Før Epi ble bæsj? Lager de så mye dårligere gitarer i dag enn før i tiden?

Jepp. De "blander" ut treverk mer med laminater som består av mer or og mindre mahogni i LP'ene, noen LP'er har i tillegg lønnehalser. En LP som består av 40% or, 50% lønn og 10% mahogni er ingen LP. Den generelle kvaliteten er også blitt mye dårligere, gitarene føles dritt og er ikke så veldig gode å spille på. Mistet et par kilo har de også. Gitaren får bedre deler og går ned 2000 kroner i pris? På grunn av at de har flytta til Kina? Det er BS gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ålreit brukt gitar. "ny begynner gitar" er et forferdelig ord som burde regnes som banneord. Hva er poenget med å kjøpe en drittgitar og kaste bort 2-3 000 på noe som ikke er særlig digg å spille på, umulig å selge og som du bare vil brenne etterhvert?  

Min første elektriske var en Epi LP Standard, den har jeg enda og er fortsatt god å spille på. En av de gamle før Epi ble bæsj vel å merke...

Grunnen til å kjøpe en "nybegynnergitar" er jo gjerne at man ikke er sikker på om man synes det er gøy. Er utrolig dumt å bruke 10k på en gitar hvis du etter et år finner ut at det gitar ikke er noe for deg.

I tillegg er strater gode allroundgitarer og når du har spilt på "drittgitaren" i et år har du kanskje funnet ut hvilken stil du liker best, og kan kjøpe en ny som passer DINE behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.