Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste nybegynner gitar


Eirico

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte min første gitar, fikk jeg et sånn pakketilbud. En stratkopi som kostet 4000 før kostet da 2000 + 1000 for forsterker. Forsterkeren var en liten drittforsterker, men gitaren, den var kvalitet. Da jeg begynte å kunne flere sanger lurte jeg på hvorfor det hørtes så dårlig ut. Hørte på Gilmour og lurte på hvordan i all verden han fikk det til. Jeg spilte jo rette notene! Da bestemte jeg meg for å kjøpe en Roland Cube-60 og det kan ha vært det som reddet min gitarspilling. Plutselig hørtes alt mye bedre ut! Derfor: Forsterker er og viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå tror jeg gutten blir litt forvirra!

Vil fortsatt annbefale Epiphone Les Paul og Roland Cube, men visst kunne fortalt litt om hvor mye du vil gi og om du har spillt før hadde det vert fint.

:wink:

Veldig enig i den. Det jeg ville frem til var at Roland Cube er en god forsterker og at forsterkeren er også viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en epi (S)G400, og det er en helt grei gitar for prisen.

gitar nok lenge hvis du ikke er kresen. legg litt i ampen også når du skal kjøpe elgitar, for en dritbra gitar høres også crap ut gjennom en møkka amp.

ang. gitar, så er en stratkopi et godt sted og starte, og er såpass alsidig at du kan bruke den til nesten alt, mens du finner hva slags gitar du vil ha/trenger.

har ikke testa LP'er så mye, men epi sgen er god til både rock og blues.

pupsa er ikke så bra at den er så fin til cleant akkordspill, da det fort blir grøtete, men billige humbuckere er billige humbuckere.

trikset her hvis du skal spille på mer en 2-3 strenger er å senke pupen på

basssida, slik at det blir litt lavere output der grøten som regel er..

skal hive i en gibson pup nå i løpet av sommeren, regner med at det hjelper litt.

overall er jeg fornøyd med epi'n som jeg fikk bra pris på, pluss at jeg fikk levert stratkopien min i innbytte, og det gjør sikkert du og, hvis du holder den strøken;)

trikset i gitarbutikken er å sette en makspris, og ikke gå over den. si til karen at du skal ha gitar og forsterker for maks f.eks 4000. si at det er MAKS. ta deg tid til og teste det han drar frem til deg, kjenn på dem, vil du ha kort/lang skala (gibson/fender) osv. hvis du ikke føler at du får frem lyden, så ber du han spille litt for deg. hør etter til du finner en gitar som er god å klå på, og som lyder flott. samme med amper. ta det DU liker best ;)

husk at du trenger ikke kjøpe samme dagen, bruk en uke eller to på å bestemme deg. det som virker dritkult første gangen kan hende mister sjarmen og blir teit etter en dag eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede å testet en Epiphone SG-400Vintage idag, jeg spilte på en Roland Cube 30 og 60, der var det godt med effekter og det låt ganske bra! men har tenkt å prøve en Fender 212R, er den bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å testet ut en del billig gitarer for et par måneder siden, da en kompis hadde lyst på en billig å bra, som kunne brukes til å ta litt opp på PCen osv. Han hadde keyboard og bass fra før av, så gitar var det han manglet.

Etter at jeg hadde testet de fleste billig gitarene, endte han opp med en Ibanez sa120, som etter min mening hadde bedre lyd og høyere kvalitet enn de andre gitarene i samme prisklasse. Gitaren var på tilbud, så han fikk den for ca 2500.

Uansett hvilken gitar du ender opp med, test de grundig ut, og se nøye over håndtverket, kvalitetskontrollen på billig gitarer er vanligvis en vits, så det kan være stor forskjell fra instrument til instrument selv om det er ifra samme modell.

Bare trål igjennom alle gitarene som er i den rette prisklassen, og finn ut hvilken du liker best. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Du får jo en Squier affinity strat nesten gratis brukt hvis du leter, jeg begynte opp på en slik gitar. Den er helt ok til å lære seg å spille el-gitar på. Jeg hadde riktignok spilt akustisk gitar i flere år før jeg skaffa meg en el-gitar, men jeg ville ikke tro dette har så alt for mye å gjøre med min mening om saken 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har en Morgan Strat, og det er den dårligste gitaren jeg har prøvd. Har aldri prøvd squier, men den Morgan'en er råtten. Jeg kjøpte meg en PRS Tremonti SE som første gitar. Den koster litt mer, men du får også en gitar som du kan ha i mange år. Hvis du er usikker på om du kommer til å fortsette å spille, kan det sikkert være lurt med noe litt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som har en Morgan Strat' date=' og det er den dårligste gitaren jeg har prøvd. Har aldri prøvd squier, men den Morgan'en er råtten. Jeg kjøpte meg en PRS Tremonti SE som første gitar. Den koster litt mer, men du får også en gitar som du kan ha i mange år. Hvis du er usikker på om du kommer til å fortsette å spille, kan det sikkert være lurt med noe litt billigere.[/quote']

morgan strat har ikke bra lyd nei, men nevnte eksempler på billige gode nybegynner gitarer, mange som nevner squier, og du gjør et så uendelig mye bedre kjøp hvis du tar en morgan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.