Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Etter litt mye sikling fikk jeg endelig anskaffet meg en Kemper! Kanon fornøyd! :)

Meeen tenkte å kjøpe meg noen profiler (AC 20, Super reverb og noen klassiske rocke amper) og lurte på om noen har en anbefaling av sider? Eller en av de 7000+ som er på Kemper sidene? Ser det fins ganske mye av kjøpe sider, og noen er litt overpriset etter min mening.

Det jeg savner mest er litt skikkelig og gammel rock'n roll profil alla linkene under. Fant ingen i farta som jeg likte som var innebygget eller på Kemper siden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt mange profiler fra mange ulike steder, men det er lite som slår Choptones! Den pakken du linka til der er bra, men den nye Marshall 1987x-pakken er bare helt syk, og Friedman Smallbox-pakken er også helt sjef men kanskje pointa litt mer mot hardere rock! Ellers liker jeg å kjøpe Top Jimi sine merged pakker og bytte ut kabinettet med en IR, også Choptones sine. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har hatt Kemper nå men største favoritten var Morgan AC20.

KJøpte og noen amper fra AmpFactory. Husker ikke hvilke som fulgte med, lastet ned og hvilke som var kjøpt men et par amper jeg likte fra Trainwreck, en Lindy Frallin amp, en Mesa Blue et eller annet, så var det en modda marshall(mener det var en 800).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Blir spennende og se om generasjon 4 har noen fete profiler! 

Ellers testet jeg noen av Choptones, og låt kjempebra og var videoer på det meste slik at du fikk muligheten til å høre litt først :) 

 

Jeg kjøpte 6stk mindre profil pakker men det som var så gøy, var at det kun 2 av pakkene hadde profiler i seg... resten var tomme. Har du opplevd det Alfi27?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man lete seg frem i store mengder profiler/rigger så må man installere rig-manager (PC eller Mac) så man slipper å kopiere filer manuelt for å teste. På rig-exchange ligger det mye bra, men det tar tid å sile ut det man liker. Selv har jeg to profil-pakker fra TheAmpFactory (Bundle 1 og 10) samt den første pakka til Michael Britt. MBritt-profilene virker å være grundig testa for live-bruk for finner man først noe som passer så er det lite å justere på. TAF-pakkene har gode profiler, men stomp-oppsettet virker ikke like gjennomtenkt. Bla er det alt for mye modulasjon i delay-innstillingene etter min smak. Blant de riggerne jeg bruker mye så er det omtrent 1/3 fra TAF, 1/3 fra MBritt og 1/3 fra rig-exchange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Då har jeg bestilt nye og dem stort sett kanon! :) 

Kjøpte Bogie HeartAttack, SuurCus 100 tp, Brit 1987X, Brit LM Anniversary, Fend ToWin, FriedLilBox og basspakka dem hadde.

Vis jeg skulle ha anbefalt kun EN av pakkene, så hadde nok Friedlilbox vært en vinner. Hadde mye forskellig og mye dritbra! 

Brit 1987X låt også kanon og hadde det jeg trengte, men ønsker du mye forskellig er det ikke rette veien. De fleste låt veldig likt, men superbra!

Fen ToWin... Har prøvd twin reverb og husker det var noe av den beste clean ampen jeg har prøvd (en stund siden jeg har prøvd den da). På profilen jeg lastet ned låt den for hardt, kjedelig, låt ikke helt røramp og var grumsete. Så det var en stor skuffelse...

Bass pakken låt fett! Prøvde bare litt fort på en Fender Jazz Bass og trur nok jeg dropper DI box neste gang jeg skal spille live og bruker kempern til bassen også :)

Ellers jevnt over var det bra kvalitet på profilene og Soundshop er absolutt ett sted jeg kan anbefale!  Virker som dem tar seg god og profilene er bra gjennomført. Forklarte dem også at jeg hadde bestilt feil, og fikk da en rabattkode på 40% :)

Så! Er fortsatt på jakten etter den perfekte clean lyden :)

Forslag?

 

 

 

Endret av Lydmann90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dere kemperfolk, f.eks. @Alfi27 som jeg vet har noen fete amper i tillegg.

Har dere AB-testet Kemperen på gitarkabinett mot en topp?

Eventuelt profilert en topp og så ABet den med Kemperen, på samme kabinett? Låter det like bra?

Jeg GASer litt på Kemper om dagen, men 50% av bruken vil være koblet til kabinett, så litt spent på erfaringer rundt det. Jeg er ikke så interessert i å kjøre FRFR.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På øving kjører jeg Kemperen rett i kab. Har ikke sammenliknet direkte med profilert amp, men det låter veldig, veldig bra! Trikset mitt (og sikkert andres òg) er å ikke fjerne kabinettsimuleringene når du kjører gjennom et kabinett. Mye av den klassiske fenderlyden ligger jo i kabinettene og høyttalerne, så det er greit å få dette med i pakken om du spiller gjennom f.eks et 2x12 marshalltype kabinett. Live kjører jeg DI-signal til bordet, og et signal ut i kabinett for egen monitorering. Dette funker òg veldig bra :) . Har aldri vært så fornøyd med egen lyd som jeg er med Kemper'n, og jeg har hatt ganske mange fete amper etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke cabsim gjennom cab ganske ræl? På en annen side mener jeg å ha forstått det slik at en profil på en Kemper er både amp, cab og mik. Så fjerner man ett av elementene vil det ikke være det det skulle være. Eller er jeg på tulletur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lokmund skrev:

Blir ikke cabsim gjennom cab ganske ræl? På en annen side mener jeg å ha forstått det slik at en profil på en Kemper er både amp, cab og mik. Så fjerner man ett av elementene vil det ikke være det det skulle være. Eller er jeg på tulletur?

Jeg synes det låter bra :) . 
Kemper profilerer alt ja, men det finnes også (i OS4) separate amper. Har ikke prøvd det, men antar det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.