Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler


Anbefalte innlegg

Alle som har Kemper på forumet her kan sende meg en PM, så skal de få en pakke med 62 profiler jeg har laget av min Fargen Mighty Plex MKII (gjennom et ekte kabinett slår den profiler av en original 1968 Plexi i mine ører!). Halvparten er merged og halvparten er studio. Vil anbefale å prøve de som er merged med andre IR, da jeg hadde litt problemer med referanselyden da jeg profila så de ble litt mørke. Inneholder profiler av alt fra clean til high gain, med og uten Keeley Tubescreamer og 60's, 70's og 80's modusene til ampen. Selv bruker jeg nesten ikke noe annet, spesielt den som heter "Fargen 70's 5M" (master på fullt og gain på kl 9) syns jeg er helt utrolig sjef og tar pedaler bra også. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Alfi27 skrev:

Alle som har Kemper på forumet her kan sende meg en PM, så skal de få en pakke med 62 profiler jeg har laget av min Fargen Mighty Plex MKII (gjennom et ekte kabinett slår den profiler av en original 1968 Plexi i mine ører!). Halvparten er merged og halvparten er studio. Vil anbefale å prøve de som er merged med andre IR, da jeg hadde litt problemer med referanselyden da jeg profila så de ble litt mørke. Inneholder profiler av alt fra clean til high gain, med og uten Keeley Tubescreamer og 60's, 70's og 80's modusene til ampen. Selv bruker jeg nesten ikke noe annet, spesielt den som heter "Fargen 70's 5M" (master på fullt og gain på kl 9) syns jeg er helt utrolig sjef og tar pedaler bra også. :)

Fint tiltak!
Har du noen lydklipp da?

Du kan jo også legge dem ut på Rig Manager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. august 2016 at 13.04, Kossoff skrev:

Hei!

På øving kjører jeg Kemperen rett i kab. Har ikke sammenliknet direkte med profilert amp, men det låter veldig, veldig bra! Trikset mitt (og sikkert andres òg) er å ikke fjerne kabinettsimuleringene når du kjører gjennom et kabinett. Mye av den klassiske fenderlyden ligger jo i kabinettene og høyttalerne, så det er greit å få dette med i pakken om du spiller gjennom f.eks et 2x12 marshalltype kabinett. Live kjører jeg DI-signal til bordet, og et signal ut i kabinett for egen monitorering. Dette funker òg veldig bra :) . Har aldri vært så fornøyd med egen lyd som jeg er med Kemper'n, og jeg har hatt ganske mange fete amper etterhvert. 

Kan man kjøre signal med cabsim til bordet, og samtidig slå av cabsim på signalet til kabinettet?

 

Andre spørsmål: 

-Hvilke headset bruker folk her til Kemperen? Noen spesielle som anbefales? Har et gammelt AKG240, men vurderer et nytt.

-Skal ha inn noen studiomonitorer. Lukter litt på Yamaha HS, etter et tips fra Amund her på forumet. Virker som bra bang for the buck. Hva bruker dere andre her inne?  Og har dere god erfaring med å bruke Kemperen gjennom monitorer for enkel jamming på egen hånd? 

Kommer nok til å bruke en del kabinett, men fint å ha begge muligheter, spesielt om jeg alikevel sitter foran miksepulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Slashaxl skrev:

Kan man kjøre signal med cabsim til bordet, og samtidig slå av cabsim på signalet til kabinettet?

 

Andre spørsmål: 

-Hvilke headset bruker folk her til Kemperen? Noen spesielle som anbefales? Har et gammelt AKG240, men vurderer et nytt.

-Skal ha inn noen studiomonitorer. Lukter litt på Yamaha HS, etter et tips fra Amund her på forumet. Virker som bra bang for the buck. Hva bruker dere andre her inne?  Og har dere god erfaring med å bruke Kemperen gjennom monitorer for enkel jamming på egen hånd? 

Kommer nok til å bruke en del kabinett, men fint å ha begge muligheter, spesielt om jeg alikevel sitter foran miksepulten :)

Kjører Kemper'n gjennom ett par Yamaha HS8 og tilhørende sub og det låter fint det altså... Til headset bruker jeg Marshall sine... greit nok til å leke seg og lytte til musikk og YouTube videoer, men ikke løsningen jeg ville valgt for å mikse lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Griffin skrev:

Kjører Kemper'n gjennom ett par Yamaha HS8 og tilhørende sub og det låter fint det altså... Til headset bruker jeg Marshall sine... greit nok til å leke seg og lytte til musikk og YouTube videoer, men ikke løsningen jeg ville valgt for å mikse lyd.

Ok.. Trenger du sub i tilleg til HS8? Ser mange skriver at det er mye bass i de... så tenkte kanskje HS7 kunne være tingen. Rommet jeg har er ganske lite, og ikke behandlet. Ca 9kvm antar jeg. 
Spørsmålet er om disse er gode nok? Hvis man legger i 10 lapper på noe Genelec eller Neumann, om det vil være en mye bedre løsning... 

Ville ikke valgt Yamaha'ene til å mikse lyd, eller Marshallheadsettet? De marshall headsettene er vel ikke studieheadsett heller? Hifivarer?
Usikker på om hifi eller studio er veien å gå for Kemperen sin del.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina favoritlurar till både mixning och gitarjamming med sig själv är Ultrasone Pro 2900 och motsvarande högtalare Dynaudio BM6 MKI. Jag har inte gjort seriösa A/B testar med andra produkter men jag har haft de i flera år och är fortfarande väldigt nöjd med de. Bägge låter både kanonbra och ärligt. Jag ska faktiskt sälja Dynaudio-högtalarna pga nedskalering (de blir alltför lite brukt med 2 barn i hus så Genelec får duga) så PM:a on det skulle kunna vara intressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du kommer veldig langt med Yamaha HS7. Jeg hadde de gamle HS8m og var dritfornøyd, men de ble altfor svære på loftsrommet mitt. HS7 klarer du deg nok mer enn godt nok med uten sub også, spesielt til hjemmebruk uten miksing. Jeg hadde noen KRK Rokit5 inntil nylig, men jeg var såpass misfornøyd med dem at jeg kvittet meg med dem og bruker kun headsett per dags dato; Beyer Dynamic DT 770. Fantastisk digg og komplementerer Yamahaene veldig godt. :)

https://www.prolyd.no/avdelinger/produkter/hodetelefoner1/lukket/beyerdynamic-dt770-pro-80-ohm-5-35-000-hz-80ohm-96db-lukket-18db-29100-p0000002681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de funker veldig godt til miksing også! Det spørs litt hva man er vant til fra før egentlig. Dynaudio, som ble nevnt her oppe, er en del mer "farget" i bassfrekvensene enn det Yamaha er. Så om du er vant til det, og er vant til vanlige headsett, blir muligens Yamahaene litt mindre... gøy? Liker du DT770 fra før tror jeg du blir veldig fornøyd med HS7 også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slashaxl skrev:

Ok.. Trenger du sub i tilleg til HS8? Ser mange skriver at det er mye bass i de... så tenkte kanskje HS7 kunne være tingen. Rommet jeg har er ganske lite, og ikke behandlet. Ca 9kvm antar jeg. 
Spørsmålet er om disse er gode nok? Hvis man legger i 10 lapper på noe Genelec eller Neumann, om det vil være en mye bedre løsning... 

Ville ikke valgt Yamaha'ene til å mikse lyd, eller Marshallheadsettet? De marshall headsettene er vel ikke studieheadsett heller? Hifivarer?
Usikker på om hifi eller studio er veien å gå for Kemperen sin del.. 

Hui... Har HS7... Litt kjapp der jeg, men jo, jeg føler nok at sub'en er nødvendig. Var ikke fornøyd med de før jeg fikk den i hus.

var i studio tidlig i år og gjorde litt etterarbeid på Kempern'n med en solo jeg ikke var helt fornøyd med... Fungerte veldig bra det.

Det var headsettet jeg siktet til ja, og nei, de er ikke beregnet på å mikse lyd. Greit nok til å kose seg med Kemper'n, musikk og youtube videoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Slashaxl skrev:

@Griffin Hvor stort rom sitter du i ? Er det lydbehandlet?

Ikke lydbehandlet og ca. 12kvm (estimert i hodet da jeg ikke er hjemme på noen dager).

jeg spiller stort sett inn ideer og enkle demoer på nye låter til bandet... Miksing tar en annen i bandet seg av som har drevet profft i mange år. Jeg lytter til disse miksene for å høre om jeg er fornøyd... Så da legger jeg ikke så mye kroner i lydbehandling og mer på å lindre GAS ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slashaxl skrev:

Da har jeg akkurat plukka opp Kemper'n, så nå skal det bli særs interessant å komme hjem å teste :)

Nais... Det er mye en kan lære... Mitt "triks" var å finne en profil som tar pedaler greit, så bruker jeg brettet :) 

ha egentlig litt lyst på en til... En powerhead, men det er for mye annet kjekt en gjerne vil ha først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.