Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elektrisk gitar for barn


Geir-Ove

Anbefalte innlegg

Poden har akkurat begynt å spille gitar (samme med faren). Poden har etterhvert lyst på elgitar og liker explorerformen godt. Finnes det explorergitarer i barnestørrelse? 

Hvor lenge er det hensiktsmessig å spille på en barnegitar (3/4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ballis skrev:

Jeg vurderer kjøpe denne til dattera

http://www.musiciansfriend.com/guitars/esp-ltd-ec-junior-3-4-size-electric-guitar

Hu er 10 og sliter med størrelsen på mine gitarer. Tror kansje lysten til å øve og gleden av å spille blir større med en sånn mini gitar.

Jeg merket at lysten på min sønn kom veldig når han fikk en litt mindre gitar. Min akustiske var altfor stor og dermed vanskelig å spille på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mini Gibson Maestro  Flying V - lyden og hals er ok  , men det blir liksom "banjolyd" med så kort scala .

Har også en liten Squire som er helt ok å spille på . Lettspilt med liten hals . Satte i en gammel Japan humbucker som låter bra .

 

 

 

DSCN6887.JPG

DSCN0399.JPG

DSCN0400.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg nå søkte på temaet, jo mer skuffet blir jeg. Det er ganske elendig utvalg i gitarer til kids. Strat or bust ser ut til å gå igjen over alt.

Det kan jo hende noen av dem som lager gitar kits vil kunne lage i riktig størrelse hvis du sender dem en mail. Da får dere både bygget den sammen og han får (i så tilfelle) akkurat den formen han vil ha. Sjekk Pitbull Guitars!

Bare send dem en mail og hør før du evt begynner å vise dem sånn at han ikke blir superskuffet om dere ender opp med en svart Squier strat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Kjøp en SG med minst mulig hals .

De er lett vekt - lette å spille langt opp på halsen  - OG vis ham Angus i sine glansdager skoleuniformen .

Har du tips til sg med kort hals? Eller link til noen som selger? Enten ny eller brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.