Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elektrisk gitar for barn


Geir-Ove

Anbefalte innlegg

Generelt sett så er mange byggesett nå av såpass god kvalitet at hvis man gjør seg flid, og kanskje er villig til å bytte ut noen deler, file litt bånd, justere og flikke litt, så blir det en gitar som kan bli mer enn kurant å spille på. Det blir ikke en knallgitar for den erfarne gitarist, men det er jo ikke poenget her.

Ser ikke helt for meg at junior sitter på dag fire og klager på at det er litt for grøtete bunn på pickupene, eller at gitaren fretter ut på trettende bånd når han bender to toner. :)

Som et eksempel på hva som kan gjøres, så laget jeg en tråd der jeg kjøpte en kjempebillig ukulele på ebay. Etter en par timers innsats var den gjort om fra leketøy og veggpynt til et helt greit nybegynnerinstrument. Ikke rare lyden, men lettspilt og fin å øve akkorder på.

 

Tar jeg ikke feil, er det også flere andre som har handlet byggesett og postet byggetråder her på forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackson (Charvel)  gitarer laget i Japan er vanligvis høy kvalitet .

USA Jackson regnes stor sett som  topp kvalitet ( og er høyt priset) .

Jackson  laget i diverse billig land holder jeg meg unna . Noen kan sikkert være ok , men en får jo Japan Jackson brukt nede i 2-3 tusen så hva er vitsen å kjøpe noe annet ?

Jeg har en haug med Jackson Dinky gitarer , så kjenner godt til de .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.6.2016 at 11.28, Straymond skrev:

Hva med denne go'biten?

Brian-May-BM-Mini-May-AC-Antique-Cherry-

Har en sånn. Det er en skikkelig kul liten tass! Var litt redd for at den ikke skulle være brukbar til noe fornuftig, men har endt opp med å spille på den daglig. Låter tøft, og er morsom å spille på. Barna liker den også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.