Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elektrisk gitar for barn


Geir-Ove

Anbefalte innlegg

Hei. lærte selv å spille på en SG-type gitar da jeg var rundt 10 år. hadde ingen problemer med halslengde, men jeg var stor for alderen.Ser ikke at du har skrevet alderen på poden.  Anyways, barn vokser fort så hva med å kjøpe en fullsize gitar og sette en capo på 3.-5. bånd om halsen blir for lang?

 

Edit: Ser nå at han er 8.

Endret av Gmal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg har en Gibson Explorer melody maker .

Det er nokså liten og lett . Halsen er imidlertid ikke bitteliten som f.eks Ibanez/Peavey USA kan være .

En kan finne disse temmelig billig innimellom , og det er jo dette han liker .

DSCN9666.JPG

DSCN9711.JPG

DSCN9717.JPG

DSCN9719.JPG

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig dette er utenfor komfortsonen til trådstarter, men likevel- hva med å handle en passende shortscale, og sammen med avkommet lage en explorerkropp, og så montere hals, elektronikk og så videre? Det krever jo kunnskap, lokaler, overfres, litt lakkering, lodding og så videre..

Bare en tanke, kan se for meg at det er noe som junior kommer til å huske resten av livet. Det er mulig det er en elendig idé. :)

Jeg har en datter som innimellom sier "Faren min kan alt", og det er noe av det fineste jeg hører. At det ikke er sant er en annen sak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CastorFiber skrev:

Det er mulig dette er utenfor komfortsonen til trådstarter, men likevel- hva med å handle en passende shortscale, og sammen med avkommet lage en explorerkropp, og så montere hals, elektronikk og så videre? Det krever jo kunnskap, lokaler, overfres, litt lakkering, lodding og så videre..

Bare en tanke, kan se for meg at det er noe som junior kommer til å huske resten av livet. Det er mulig det er en elendig idé. :)

Jeg har en datter som innimellom sier "Faren min kan alt", og det er noe av det fineste jeg hører. At det ikke er sant er en annen sak.

Hei

Jeg har faktisk vært inne på tanken selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mer på gitarer på nett de siste 2-3 dagene enn resten av livet til sammen. Og i den forbindelse fant jeg en norsk side som selger byggesett. Dog ikke Explorerform, men Les Paul form. Er det noen som har vært borti byggesettene fra gear4music.no? Hva vil dere si om de? 

http://www.gear4music.no/no/Elektriske-gitarer/Gjor-det-selv-gitarer/Gear4music - Byggesett

http://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Epiphone-Les-Paul-Express-elektrisk-gitar-ibenholt/XGY - Epiphone Les Paul 

Hvordan tror dere kvalitetsforskjellen på den "hjemmebygde" og Epiphonen er? Prisen er jo nesten lik.

Kanskje tittel i denne tråden kunne vært skiftet til "gitarer for barn"? Jeg fant ingen måte å gjøre det på, men kanskje noen adminer kunne ha fikset det :)

PS! Jeg lurer fortsatt på hva folk her synes om kvaliteten på Jacksongitarer. 

Endret av Geir-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det siste først: Jeg tipper kvaliteten på dem er ganske så lik, uansett merke du velger. Byggesettene fra Gear 4 Music er nok de samme som du kan få fra andre sjapper, de er nok alle laget på de samme fabrikkene i Kina. :)
Det er forøvrig en engelsk butikk, men de selger til alle land i Europa så de har norsk nettside (med horribelt oversatt norsk fra Google Translate). Er flere som har handlet fra dem og er fornøyde. Spiller nok liten trille om du velger dem eller andre som også selger internasjonalt (f. eks. Europa-giganten Thomann).

Endret emnetittelen for deg også. Det skal være mulig å gjøre om du velger "Endre" på ditt opprinnelige innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lokmund skrev:

For å ta det siste først: Jeg tipper kvaliteten på dem er ganske så lik, uansett merke du velger. Byggesettene fra Gear 4 Music er nok de samme som du kan få fra andre sjapper, de er nok alle laget på de samme fabrikkene i Kina. :)
Det er forøvrig en engelsk butikk, men de selger til alle land i Europa så de har norsk nettside (med horribelt oversatt norsk fra Google Translate). Er flere som har handlet fra dem og er fornøyde. Spiller nok liten trille om du velger dem eller andre som også selger internasjonalt (f. eks. Europa-giganten Thomann).

Endret emnetittelen for deg også. Det skal være mulig å gjøre om du velger "Endre" på ditt opprinnelige innlegg :)

Jeg oppdaget det litt etter at jeg hadde postet innlegget. 

Jeg finner ikke "Endre" på de tidligste innleggene. Ikke at det har så mye å si. 

Takk for gode svar i tråden så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng. Glemte at det er tidsbegrenset redigering. Jeg tar to D-vitaminer daglig, men likevel glemmer jeg fra tolv til middag. Håper du kommer noen vei her og at kidden kanskje finner et alternativ dersom explorer blir vanskelig å få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke helt trodd at jeg skulle ha noen poeng i et gitarforum ;) Foreløpig er jo ikke type gitar det viktigste. Det viktigste er jo å spille mest mulig. Og finne en glede med å sitter med gitaren.

 Jeg ser jo også at man ikke bruker barnegitarer veldig lenge, så kanskje like greit å bare kjøpe noe billig og selge videre når de har vokst fra de. Så kan man heller kjøpe en explorer senere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til de byggesettene, men ville bare si at Gear4Music ikke er norsk, men en engelsk butikk. Ser de har forbedret norsken på sidene nå, tidligere var det skikkelig komisk dårlige greier!

 

Edit: Her hadde det skjedd mye mens jeg skrev!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.