Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KristianF - MJT/Warmoth delecaster


Anbefalte innlegg

Etter et lite teasebilde i DG-tråden så er det vel bare å få lagd en liten tråd her først som sist.

Da jeg hadde en Callaham-bro og en Dimarzio telepickup liggende så klarte jeg naturligvis å overbevise meg selv om at jeg "bare mangler et par deler" for å bygge en tele.

Fant en hals med veldig ideelle specs in stock hos Warmoth.
Denne har mine preferanser som er 43mm nutbredde, 9.5" radius, 6150 bånd og slank C-profil.
Halsen er også roasted, noe som forhåpentligvis gjør den mer stabil.

Kroppen kommer fra MJT, og er light reliced.
Tok noen nye bilder som beskriver fargen bedre. 
Finishen er Ocean Turquoise Metallic, utrolig fet finish!
Materialet er swamp ash, vekta er 3 lbs 11 oz, så det blir nok sannsynligvis en forholdsvis lett gitar. 

Tunere blir Kluson, som bildet viser, broa blir Callaham, pickups er jeg litt usikker på enda. 
Har lekt med tanken på humbucker i halsposisjon, men etter å ha hørt en MAa-bygd tele live igår så har jeg blitt veldig i tvil, den pinglecoilen låt helt utrolig bra.

 

Kommer flere oppdateringer her etterhvert som jeg får begynt å lappa sammen ting.
Første steg er å få tak i de siste smådelene og få olja halsen et par strøk.

 

0OlvkG9.jpg

 

sr7NKHk.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Blir nok routa i halsposisjon når jeg kommer hjem på ferie, så blir det nok prøvd både humbucker og P90.

Rosewood blir det nok ikke på denne gitaren, liker godt kombinasjonen av 60s-farger og 50s halser :)
Halsen er jo også nokså mye brunere i fargen enn en vanlig lønnehals, blir nok veldig fin når jeg får olja den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hals omtrent samtidig med Kristian, men jeg er litt kjappere i avtrekkeren og har oljet min med Tru-oil allerede. :)

 

Det tar bort det litt grå preget i treverket og gir det liv. :)

Her er min hals, Kristian sin blir slik også: 

IMG_0082

 

IMG_0078

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått montert bro, strapbuttons og diverse småtteri.

Var i utgangspunktet ikke tenkt til å bruke det sorte plekterbrettet, men det så bedre ut enn jeg trodde.
Verre med Dimarzio-pickupen. Den låter dritbra, men det ser for useriøst ut.

Får vel olja halsen i løpet av uka, så gitaren er nok spillbar til helga :)

Xk4nYdD.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎28‎.‎05‎.‎2016 at 16.53, Blix skrev:

Jeg fikk hals omtrent samtidig med Kristian, men jeg er litt kjappere i avtrekkeren og har oljet min med Tru-oil allerede. :)

 

Det tar bort det litt grå preget i treverket og gir det liv. :)

Her er min hals, Kristian sin blir slik også: 

IMG_0082

 

IMG_0078

 

den ser veeldig tykk ut, er det tilfelle eller lyver bildet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, arneK skrev:

den ser veeldig tykk ut, er det tilfelle eller lyver bildet ?

Bildet lyver ikke, den er en full tomme tykk over hele linja. Har V-form, så den føles ikke sååå tykk ut som den ville gjort med mer typisk U-form. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!

Spillbar sak nå, virker veldig lovende!
Mer suspekt hvor off-center fresinga til kontrollplata er, heldigvis overlapper den greit.
Stussa litt på det med en gang jeg foretok prøvefitment av bro og plekterbrett men alt annet liner opp perfekt og hullene var pre-drillet fra før, så det er ikke så mye å hente der.
Plekterbrettet er fra Allparts, så det kan jo være litt kjip passform derfra, skal sjekke med ei fenderplate. 
Gidder ikke bry meg så veldig med det da kontrollplata vil ha en millimeter eller to med overheng uansett :)

ACTPaZA.jpg

Endret av KristianF
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.