Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KristianF - MJT/Warmoth delecaster


Anbefalte innlegg

Vet liksom ikke hvor mye forskjell det er på plekterbrett/gitarkropper annet enn skrueplassering, men AllParts har type MIJ-specs, men om det vil løse problemene dine ved å skaffe et med US-specs, type Warmoth for eksempel, det vet jeg ikke, men kanskje verdt å prøve? (Hadde Warmoth-brett på min MJT/Musikraft-tele, og det funket jo fint-fint).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har researcha det noen timer nå, er visst et vanlig problem, Ron Kirn har skrevet mye om det på TDPri.
Ulike kroppsprodusenter har visst også forskjellige mål på hvor kontrollcavityen er frest, varierer med 1/8"... 
Dette i kombinasjon med varierende passform på plekterbrettene er vel det som kødder det til her.
Planen blir nok å få ordna meg et plekterbrett fra Fender og klaske inn kontrolllplata deretter.

Her er en av trådene.
http://www.tdpri.com/threads/another-lazy-saturday-and-a-piuece-or-garolite.81959/page-3

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skoggy skrev:

Åjaggu! 

Blir saker det der ass!

Det virker slik!
Gitaren er veldig resonant og bra, gleder meg til å få lodda den opp og prøve den på ordentlig.
Skal få den båndslipt for å få maks ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått spilt på gitaren, virker veldig lovende! Halsprofilen var "nesten" der, så da må det gjøres tiltak.
Var såpass close at det ble korrigering med ulike grader av sandpapir istedet for å begynne å raspe, veldig greit!
Måtte bare få trimma skuldrene og rundet av gripebrettkanten.

Ser utrolig dramatisk ut i første omgang.

Chn0o96.jpg

 

Ble fin igjen etterhvert da.

6gjkRxA.jpg

Endret av KristianF
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir veldig bra, små korreksjoner i halsprofil utgjør enorm forskjell når det kommer til spillekomfort.
Forøvrig nokså praktisk å drive med reshaping etter at halsen har fått finish da det er mye lettere å holde kontroll på pusseprosessen når en ser fargeforskjellene.

Tok grovarbeidet av reshapen med gitaren strenga opp for å kunne prøvespille den underveis og få en viss pekepinn på hvor mye som måtte gjøres. 
Om det er mye det er snakk om er det ikke det mest idelle å bruke pussepapir, fort gjort at det bli ujevnt.
Har gjort samme prosess på et par gitarer tidligere, så følte meg trygg på å gjøre det her også. 
Viktigste her er å ikke forhaste seg, det er hakket verre å legge til treverk enn å fjerne det...

Frister utrolig mye å gjøre det samme på HD28 som jeg har, men vi får se.

Ellers venter jeg fortsatt på elektronikken. Tok vel noen få dager å få den til Oslo, har vel liggi der i en evighet, ifølge sporinga...

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.