Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar for han eller henne?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en Barbierosa Partsocaster. Men jeg er ikke jente så jeg tenkte sort hardware, en humbucker (PAF) i bridge posisjon, og et plekterbrett i røft stål design. Han eller henne? Det blir vel mannegitar når jeg gjør dette? Knall rosa er min favorittfarge, men ikke er jeg jente og heller ikke homse. (jeg har kone)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte en ting. Jeg må ha high gloss farge. Det får jeg ikke i rosa. Men jeg har gul og gul gitar står som nummer to på ønskelista. Så jeg prøvelakkerte. Denne kroppen har jeg bygget om til hardtail.

Det blir Rock design med sort hardware og tøft gripebrett men ikke rock lyd.

post-13591-0-25575300-1450586057_thumb.j

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydmessig - det blir CTS 500k med USA vender og Kent Armstrong Texas single coil i hals og middle og en PAF i brige. Og jeg drømmer fortsatt om skikkelig forsterker.

 

Jeg skulle gjerne hatt sorte fender Mexico sadler. Finnes det? Og hvor får jeg det?

 

Gotoh hardtail - et godt alternativ til fender, eller? Jeg så prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brydd meg så mye med hvilket kjønn gitaren passer til, Rottenikken :)

Mange kule, svært karslige gitarister spiller på gitarer i såkalte "feminine" farger.

En fun fact fra tidligere tider: Frem til ganske nylig (rundt 1900 mener jeg å huske) var rosa regnet som guttefargen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brydd meg så mye med hvilket kjønn gitaren passer til, Rottenikken :)

Mange kule, svært karslige gitarister spiller på gitarer i såkalte "feminine" farger.

En fun fact fra tidligere tider: Frem til ganske nylig (rundt 1900 mener jeg å huske) var rosa regnet som guttefargen.

Ok. Men jeg har et spørsmål til. Jeg skal ha sort hardware og tenkte på Gotoh hardtail. Prisen er 51 dollar på 30% tilbud. Er den like bra som USA standard flatmount?

Jeg vil ha USA lyd for det hadde jeg en gang. Det var en Squire stratocaster, det stod i alle fall stratocaster originalt, som jeg byttet til Fender sadler og USA pickups på. Den låt som en USA. tenkte å gå lenger med denne. Den gangen hadde jeg bedre forsterker også... Mange år siden.

Så til saken - er Gotoh i klasse med USA stol?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hundre år siden ble jentebabyer kledd i lyseblått, gutten i rosa.

Fargen ble forbundet med homofili etter andre verdenskrig pga nazistenes system for fargekoding på fangedrakten. Rosa trekant markerte også seksualforbrytelser som pedofili, voldtekt og zoofili.

http://www.bbc.com/future/story/20141117-the-pink-vs-blue-gender-myth

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar for henne blir litt som en ufrivillig fornærmelse, spesielt om henne det er snakk om er over 12 år. Jeg tviler sterkt på at hun her ville satt pris på om gitarbyggeren tvang på henne en rosa farge fordi det av en eller annen grunn post 50-tallet er forbundet med hunkjønn.

592ab6ee38089606eee02d4367787849.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brydd meg så mye med hvilket kjønn gitaren passer til, Rottenikken :)

Mange kule, svært karslige gitarister spiller på gitarer i såkalte "feminine" farger.

En fun fact fra tidligere tider: Frem til ganske nylig (rundt 1900 mener jeg å huske) var rosa regnet som guttefargen.

Fram til lanseringen av Barbie i 1959. Forøvrig enig med Kossoff, Rottenikken: Drit i kjønn----lag gitaren som du vil ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fortrukne farge både for kvinner og menn er blått. Menn heller mer mot blå-grønt, kvinner mot blå-røde nyanser.

Videre kan bruk av rosa skjorte (spesielt varianter som ligger mot hudfarge ala papiret på DN og FT) symbolisere selvtillit, makt og penger.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2236652/Men-wear-pink-shirts-earn-1-000-year-dont.html

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar for henne blir litt som en ufrivillig fornærmelse, spesielt om henne det er snakk om er over 12 år. Jeg tviler sterkt på at hun her ville satt pris på om gitarbyggeren tvang på henne en rosa farge fordi det av en eller annen grunn post 50-tallet er forbundet med hunkjønn.

592ab6ee38089606eee02d4367787849.jpg

Rosa gitar eller ikke er et tema som fullstendig blekner straks man tar en titt på hvordan denne dama her, frivillig eller ufrivillig, tar rennafart og låser seg inne i babe-båsen. Bill. mrk "først og fremst dame".

Nei. Go-go CiC (eller Susanne Sundfør for den saks skyld).

Thirst is nothing. Image is everything.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent jeg blir provosert av tråder eller poster på dette forumet (gjerne fordi moderatorene her er TGP-strenge og fjerner ting før en har fått flyttet hånden fra musen til tastaturet), men denne tråden treffer litt for nært hjem for meg. For et konservativt og trangsynt syn du har på verden, Rottenikken. Dessuten; "Homse" er ikke greit å skrive. Det er en utrolig nedverdigende betegnelse, og det har folk flest vært klar over i tiår. Hvis jeg satt foran PCen ville jeg (for første gang noen sinne) ha rapportert denne tråden. Unødvendig og trangsynt.

Endret av UglyCasanova
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.