Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

23 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Bruk ti minutter på forsøket jeg skisserte, så finner du ut om det er nødvendig å modifisere nut eller ikke.

Ettersom Rotte tydeligvis elegant ignorerte dette rådet, tar vi en repetisjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.3.2017 at 13.11, OsamaFetLaden skrev:

Bruk ti minutter på forsøket jeg skisserte, så finner du ut om det er nødvendig å modifisere nut eller ikke.

 

6 timer siden, Rottenikken skrev:

Da var Wilkinson humbucker betalt.

Michaelscottfacepalm1.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se om jeg skal modifisere nøtt eller ikke har ingenting med om jeg skal ha humbucker å gjøre for det skal jeg uansett. Selv har jeg mye glede av gitaren fordi jeg ikke har gehør til å høre at den er sur, og jeg vil bare ha mitt flere muligheter. Jeg ignorerer overhodet ikke rådet om jeg trenger nøtt eller ikke.  

Å kjøpe humbucker og å teste ut om jeg trenger nøtt er to like forskjellige temaer som om man må teste på litt glatt føre om man bør bytte fra piggfrie dekk til pigg og kjøpe større stereoanlegg med mer muligheter enn standardanlegget i bilen.

Kjøpe humbucker og teste om jeg trenger ny nøtt er to forskjellige temaer.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. mars 2017 at 12.08, Rottenikken skrev:

jeg tror at det er nøtta for punktene der strengene ligger er jo lengre bak. Jeg setter i ny nøtt

Ditt svar etter du fikk det første tipset om hvordan du kan sjekke om nøtta må byttes...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste er å vente med noe innkjøp av nøtt og skal jeg ha nøtt så skal det være beinnøtt for jeg tenkte at en proff i Belgia som har butikk kan ta en titt på den. Han kan mye bedre enn meg og er spesialisert på gitarer. Han kan gjøre jobben med oppsett og finne ut hva som bør gjøres. Men før det gjøres så skal den hvite bli ferdig. 

Inntil det bruker jeg gitaren med rollernut. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er er ingen venn av meg. Han driver en butikk i Belgia og har spesialisert seg på gitarer. Og han selger bare gitarer og basser i butikken. Dette er en kar av helt annet kaliber enn vennene mine. Jeg fant butikken hans i en annonse på nettet da jeg skulle kjøpe forsterker. Jeg kjenner ham ikke.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frodig jeg ikke tror at jeg klarer det selv. Jeg er ikke flink nok. Hvordan kan jeg slakke, stramme strenger med kapo på? Jeg vil at han i Belgia skal skjekket om jeg trenger nøtt eller ikke og justere sadler og trusrod samt høyde på strengene. Det er ikke det dyreste å gjøre. Da vet jeg at det blir bra. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rottenikken skrev:

Frodig jeg ikke tror at jeg klarer det selv. Jeg er ikke flink nok. Hvordan kan jeg slakke, stramme strenger med kapo på? 

Du skal ikke justere tunerne etter at capoen er på. Du stemmer den før du setter på capo. Det går uansett som regle greit å stemme med capo på hvis den er festet bare akkurat hardt nok til å få strengene til å frette mot båndet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.