Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge selges


Guitarboy11

Anbefalte innlegg

Dette forumet er ikke verdt 200.000 ikke på sikt engang.

En påstand, som neppe kan underbygges. ;) Jeg syntes ikke dette er en urealistisk pris, tvert i mot.

I en markedsføringsmessig sammenheng så er kr. 200.000,- ikke mye penger.

Utfordringa for en kommersiell eier er nok heller hvordan de skal drifte forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også tilbud fra markedet som bestemmer potensialet for salgsverdi.

Nei. Det er eier som bestemmer hva prisen er. Alltid. Markedet bestemmer kun om de er villige til å kjøpe ;)

Egentlig syntes jeg dette er grisebillig. Ferdig opparbeidet markedskanal med tusenvis av medlemmer og ditto treff hele tida, spisset mot en helt konkret målgruppe, for den rette eier. Hvor mye markedsføring får man f.eks. i fagpressen for 200k? Og hvor mange av oss kjøper magasiner lenger?

Alf på Gitarhuset f.eks.... Løp og Kjøp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er forskjell på å bestemme en pris for en vare (hvorpå markedet evt reagerer med å slå til) og å legge ut et produkt for salg med klare vilkår.

Som nevnt over er ikke prisen det viktigste for selger.

Og angående definisjoner; uansett hvilket prisforlangende en selger ønsker så vil markedet komme med forslag til hva som er akseptabelt (med mindre det er en monopol- eller diktert/påtvunget situasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er i enkelte sammenhenger ganske enkel.

Som f.eks. at det er den som eier som bestemmer om de vil selge eller ei, uansett hva salgsobjektet er. Og det er likegyldig hva de legger til grunn for en slik beslutning, være seg pris eller andre faktorer. Det er liksom ikke markedet som bestemmer noe som helst, annet enn om de vil kjøpe eller ei.

Det er vel liten grunn til å debattere akkurat det noe særlig mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man kan ikke legge ut en fare til fast pris og deretter nekte salg på usaklig grunnlag. I en matbutikk f.eks kan kunden kreve å kjøpe varen dersom denne er annonsert med en fast pris.

Ved den type salg som beskrives her vurderer selgeren ulike tilbud. Prisen vil derav avhenge litt av hva det enes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel?

Hvis jeg annonserer butikken min, boligen min, bilen min, båten min, gitaren min, eller hva som helst som er mitt, så kan jeg naturligvis trekke meg fra et salg på et hvilket som helst tidspunkt før en endelig avtale er inngått. Og det får heller ingen konsekvenser medmindre den potensielle kjøperen kan påvise at han har vært skadelidende, evt. at han/hun er diskvalifisert på diskriminerende grunnlag.

I dette tilfellet kan selger avvise en potensiell kjøper dersom de mener at det ikke er til det beste for forumets medlemmer.

Jeg holder det åpent at jeg tar feil. I så fall mottar jeg gjerne henvisning til en lovhjemmel som bekrefter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man kan ikke nekte butikksalg etter eget forgodtbefinnende.

Hvis du legger ut en vare for mulig salg med et prisforslag så tvinges du ikke til salg med mindre du aksepterer pristilbud (og da basert på enighet om evt vilkår). Det er fremdeles markedet som bestemmer (i betydning avgjør) hvilke pristilbud du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt det for NOK 200.000 hvis jeg hadde hatt penger til overs. Syns ikke dette er en stor pris å betale for et nettsted som gang på gang har overlevd, i motsetning til de fleste forum som ofte har en tendens til å dø ut.

50 forumitter fra den harde kjernen, 4k hver....... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke dette er en stor pris å betale for et nettsted som gang på gang har overlevd, i motsetning til de fleste forum som ofte har en tendens til å dø ut.

Dette et sant. Har vært medlem i flere norske gitarfora iløpet av de siste 10-12 årene(Riff.no, Godlyd, Vintagegitar, Sound1.no, etc) men alle har forsvunnet etterhvert av ulike grunner.

Har vært medlem her siden 2004(dog de første årene under annet nick/bruker), og her har det vært ganske jevn aktivitet mesteparten av tiden, selv om mange medlemmer har kommet og gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.