Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge selges


Guitarboy11

Anbefalte innlegg

Hei

Når det kommer til drifting av serveren så har ikke det vært et stort problem.

Gitarnorge.no er nå på en server lokalisert i Frankrike, og det finnes meget gunstige løsninger på dette.

Som dere nevner er det mulig å gå sammen flere og kjøpe det også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bedre om du kjører virtualiserte løsninger på den dedikerte, men det forutsetter litt fancy nettverksconfig og bruk av interfacer, om jeg ikke tar helt feil :)

Jeg merker at nerden i meg kunne tenke seg å forvalte dette, hvis vi grupperte oss for å drive forumet videre, men realistisk er det nok ikke greit å få tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forumet er verdt er en diskusjon. Jeg utfordrer dere som har kommet fram til at 200k er ok til å finne ett eksempel på et forum som faktisk har blitt solgt for mer enn en symbolsk sum, gjennom tidene. Og om dette virker som en fin investering - løp og kjøp :-)

Greia er at det er vi som leverer innholdet - og besøkstallene vil falle med en gang brukere finner andre steder å chatte. Hva sitter man da igjen med? Ingen ting ut over et domenenavn - ikke et spesielt spennende et heller.

Dette er spekulativt, dømt til å mislykkes og lite gjennomtenkt. Det de daglige oppdateringene som er greia her, og de er det vi som står for.

Besøkstallene er ikke spesielt imponerende de heller. De er sikkert fine for folk som ikke vet hva de snakker om, men jeg kan for moro skyld nevne at jeg driftet ei side for ei sjakkturnering for noen år siden - der vi snakket om ganske mange millioner treff daglig - og ganske mange tusen unike brukere. Reklameverdien der var ganske beskjeden. Jeg ville tro den eneste nettsida i Norge som gjør det brukbart økonomisk pr. i dag er vg.no - i alle fall når vi snakker bannerreklame.

Men for all del - tror man dette er ei gullgruve er det bare å tusle til banken og be om et lån på 200 000 - de ser sikkert superpotensialet som ligger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Forum var flott for ti år siden.
Nå har det seg slik at forumformen egner seg veldig bra når man trenger en blanding av sosial møteplass, kjøp/salg og oppslagsverk, selv om mange forsøker å bruke Facebook til det samme.

Trendy er forum på nettet ikke i det hele tatt, det er det bare gamlinger som driver med. Som et eksempel, kan man lære å justere en FR på Snapchat? Tror ikke det. Derfor har forumet en verdi.

For meg er "gitargrupper" på FB bare forvirrende, usøkbare og i det hele tatt.

Jeg tror vel at annonsen på Finn i utgangspunktet er ment som en føler på markedet, og det er da ikke så dumt. Vi får se hva som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forum er gammelt og velprøvd, akkurat som epost. Prisen har jeg null mening om, men dersom det kommer ny eier, så er vel ikke det alene noen grunn til å slutte å bruke forumet. Gitarnorge kan være verdt noe dersomam klarer å balansere mellom det kommersielle og et (relativt) fritt forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.
Her er det bare å finne fram popcornet og lene seg tilbake i lenestolen å følge med.
Absolutt alle 'gitarforum' i hele verden er på retur.

Det hjelper ikke med over 10000 registrerte når det kun er 50 som deltar.
Det går en grense for hvor mange ganger et og samme tema er interessant.
Alt av spm. og funderinger er berørt drøssevis med ganger på haugevis av forskjellige forum.
Til slutt blir det bare et 'powerpoint'-sted hvor folk flasher hva de har skaffet seg.
Der går det også en grense før man går lei. De mest standhaftige er de som har behov for å gratulere.
Sjekk amerikanske gitarforum og søk på ordet 'congrats'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyrcanian har et poeng. Har vært medlem på Scream-forumet i 15 år. På høyden var det et veldig artig forum, uansett hvor man havnet i Norge var det alltid noen å ta en pils med. Tidene forandrer seg. Etter det ble en nytt og mer moderne forum for noen år siden, så døde det en sakte død.

Sjekker 2-3 gitarforum daglig, som tidtrøyte på dass/buss osv. Gitarnorge er rimelig slapt om dagen, ja. Har dessuten aldri sett så aktive moderatorer på et forum før, for mye av en god ting er heller ikke bra. Kan fort bli for seriøst og liten takhøyde også. Just sayin'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.