Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GAAAAAAAS på Gibby SG igjen..


Threechords

Anbefalte innlegg

Jeg håper å close en deal nå på en SG slik at jeg kan rekke å få den klar til konsert neste helg:)
Jeg synes ikke SG er fremtung i det hele tatt, iallefall ikke de jeg har hatt tidligere.

Dette er jo lette gitarer generelt så jeg synes de er en fryd å spille på.

Endret av Threechords
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 11-49 på Gibson tidligere, men bruker 10-46 nå. Enklere å forholde seg til samme sett på alt av elektriske.

Jeg sverget til 11-49 på alle gitarer for noen år tilbake, men spiller ikke like aktivt nå som for tre-fire år siden, så nå har 10-46 blitt greia.

På Jaguar og Jazzmaster bruker jeg 11-51 nå. Jaguaren blir rar med noe tynnere og den lange strengelengden på Jazzmasteren krever i mine ører (og fingre) ett 11er-sett.

Det er mye snakk om strengetykkelser. Fort gjort å sluke alt rått. Jeg mener det er bullshit å påstå at man må ha 12-sett eller tykkere for å spille Texas-blues (jmf SRV) og lignende "krav" som "menigheten" stiller.

Jeg bruker .012 på archtop-en min med trapeze tailpiece, men kvier meg litt for å prøve det på ny-335-en pga. at den har vesentlig kortere strengelengde. Det har veldig mye å si for hvor hardt du må presse for å 'frette' en streng.

I motsatt ende bruker jeg .008 på en av strattene mine. Jeg prøvde det for å få litt løsere action på Bladrunner-tremoloen, men syntes faktisk gitaren låt bedre med .008 enn den tidligere gjorde med .011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.