Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GAAAAAAAS på Gibby SG igjen..


Threechords

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde en CS SG med Vibrola, og syntes det funket som f... Og så ser det jo helt überrafft ut, da.

Begge de avbildede er CS. Problemet mitt med vibrola var lav string angle over bridge så jeg slo ut e-strengen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så må SG være Custom headstock - Ebony fretboard med nibs- kropp aged white cream eller flame Maple som denne , eller Heritage cherry . 2001 SG Supreme 24 fret . Gull og flame topp er sikkert "over the top" for mange men jeg liker bling .

post-13695-0-25043900-1432215173_thumb.j

post-13695-0-25152600-1432215215_thumb.j

post-13695-0-11965500-1432215269_thumb.j

post-13695-0-59669400-1432215302_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de avbildede er CS. Problemet mitt med vibrola var lav string angle over bridge så jeg slo ut e-strengen hele tiden.

Tror det var med på å bidra til at den ble solgt til deg i førsteomgang.

Spiller med han som solgte den, var ikke helt happy med Vibrola han heller har jeg mistanke om.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var med på å bidra til at den ble solgt til deg i førsteomgang.

Spiller med han som solgte den, var ikke helt happy med Vibrola han heller har jeg mistanke om.. :)

Gitaren var insane bra på alle punkter bortsett fra det .Vurderte å sette på stop tail men så dukket den til venste opp. Tilnærmet identisk bortsett fra vibrola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sett endel folk som bygger om.

Her er en som bygger om på et veldig ryddig vis :)

Ikke samme konstruksjon, men skulle tro det gikk an å gjøre samme prinsippet på en slik Vibrola som på den du hadde.

http://www.mylespaul.com/forums/vintage-sg/297843-so-im-thinking-removing-my-sideways-vibrato-2.html

Det er en som har gjort tilsvarende på mlp forumet til standard vibrola. Vurderte å få laget det til min men kjøpte heller ny gitar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 11-49 på Gibson tidligere, men bruker 10-46 nå. Enklere å forholde seg til samme sett på alt av elektriske.

Jeg sverget til 11-49 på alle gitarer for noen år tilbake, men spiller ikke like aktivt nå som for tre-fire år siden, så nå har 10-46 blitt greia.

På Jaguar og Jazzmaster bruker jeg 11-51 nå. Jaguaren blir rar med noe tynnere og den lange strengelengden på Jazzmasteren krever i mine ører (og fingre) ett 11er-sett.

Det er mye snakk om strengetykkelser. Fort gjort å sluke alt rått. Jeg mener det er bullshit å påstå at man må ha 12-sett eller tykkere for å spille Texas-blues (jmf SRV) og lignende "krav" som "menigheten" stiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.