Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på skadet gitar - kun kosmetisk


Pledrik

Anbefalte innlegg

En kompis har en fin '95-ish (usikker) Fender Telecaster Thinline (Japan) som han kjøpte ny. Han har klart å skade treverket rett ved f-hullet (se bilder), hvilket har ingen konsekvens utover det kosmetiske. Gitaren spiller og låter fint. Spørsmålet er hva noe slikt er verdt? Han er ikke veldig motivert til å fikse skaden, og bruker ikke gitaren lenger (han har andre gitarer). Derfor tenker han at den like greit kan selges. Spørsmålet er jo da hva noe slikt selges for? Vi sjekket kjapt på nettet og så at tilsvarende gitarer uten skade går for 5-7.000. Nå er jo markedet her hjemme helt i dass, men jeg tenker at for 2.500-ish så må jo dette være en genial mulighet for noen å få en vaskeekte fender til spotpris? Thoughts, anyone?

Si ifra dersom noen er kiine.

Bilder:

2015126_IMG_3418.JPG

2015126_IMG_3419.JPG

2015126_IMG_3420.JPG

Endret av Pledrik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok ikke jeg verdens flinkeste gitarfikler, men å gjøre denne skaden usynlig er nok vanskelig. Det vil synes, kanskje ikke mye, men Tommern har nok rett. Den er for stor til at det lar seg gjøre å fikse dette uten en relativ heftig lakkjobb. En mulig kunde er nok en gitarfikler som kan fikse dette selv, uten å telle timer og skulle ha lønn for det.

Alternativet er jo en som ikke bryr seg stort om utseendet, men bryr seg mer om bruksverdien. Her gjelder det å finne den rette kjøperen.

De er det jo en del av. :) Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal bruksslitasje det der hvis jeg hadde hatt en hollowbody eller thinline :/

:D Ha ha... Ja, det er nettopp det som er litt skummelt med å kjøpe en slik gitar. Er dette bare et uhell, eller hva mer har den vært utsatt for liksom, hvis dette er normal bruksslitasje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok ikke jeg verdens flinkeste gitarfikler, men å gjøre denne skaden usynlig er nok vanskelig. Det vil synes, kanskje ikke mye, men Tommern har nok rett. Den er for stor til at det lar seg gjøre å fikse dette uten en relativ heftig lakkjobb. En mulig kunde er nok en gitarfikler som kan fikse dette selv, uten å telle timer og skulle ha lønn for det.

Alternativet er jo en som ikke bryr seg stort om utseendet, men bryr seg mer om bruksverdien. Her gjelder det å finne den rette kjøperen.

De er det jo en del av. :) Tror jeg.

. Jeg er ihvertfall en av de :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.