Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dumt gjort? kjøp av gitar


pretty_zeeko

Anbefalte innlegg

Hei, hørte om en fyr som har funnet ut litt om de som jobber på den lokale musikkbutikken og gjort følgende:

- Funnet ut hvem som ikke har så mye peiling på gitar.

- Dro en dag det bare var han på jobb.

- Så tar han av prislappen som ofte henger på headstocken.

- Tok fra en billig Fender Mexico Strat.

- Satte den billige Fender Strat.- lappen over på en 10-12 tusen kr. Fender USA Strat.

- Kjøpt og betalt! billig!

Tror ikke det er kameraer...

Jeg hadde aldri gjort det selv om det frister......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedres... Nå kommer jeg riktignok fra en liten plass med små musikksjapper som så vidt går rundt. Hvis du alikevel ser bort fra det moralske er det butikktyveri og kan anmeldes uansett om de oppdager det 4 måneder etterpå.

De sjekker transaksjonen, innkjøpspapirene og onkel kan be om å undersøke gitaren din (som da vil være en fender USA og ikke meksikoen du har betalt for).

Det er ikke en stor sum å gjøre seg kriminell for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var kjempelurt! Rett og slett helt fantastisk genialt. Skal teste dette trikset hos BWM forhandleren. Skal ta prisinformasjonen fra en i3 og sette på en X6. Da får jeg elbilfordeler på kjøpet!

Føler man seg ekstra lur finnes det flere muligheter. Man kan for eksempel selge narkotika til småbarn, rane gamle damer, eller stjele pengene som måtte befinne seg i sparebørsen til avkommet.

Endret av E5150
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man vel fått sagt fra, og det tydelig.

Fint å se at mange er slik skrudd sammen at man ikke engang innerst inne noensinne har tenkt tanken på noe slikt.

Selv om jeg ikke pleier å røpe slikt, så er jeg så menneskelig at jeg har tenkt slike tanker. Ikke ofte, men det har skjedd. jeg har aldri byttet om på prislappene på gitarer, da.

Overveier å stenge tråden hvis språkbruken utarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jobben har jeg vært med på å hanke inn butikktyver i fleng, og denne fremgangsmåten er ikke akkurat ukjent. Stort sett har folkene som jobber i butikk oversikt over prisene og slikt blir oppdaget på stedet, men noe slipper tydeligvis igjennom.

Mange unge tenker heller ikke over konsekvensene av et simpelt tyveri.

Å ha tyveri på rullebladet er ikke akkurat noe hyggelig, det kan ha store konsekvenser senere i livet. Mange utenlandske skoler krever vandelsattest og mange jobber krever det også.

Det kan i tillegg medføre at man ikke slipper inn i flere land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til gnål. Trådstarter var litt uheldig med formuleringen av siste setning, og tråden mangler forsåvidt et diskusjonstema.

Tviler sterkt på at "frister litt" betyr annet enn at han har lyst på dyrere utstyr enn han har råd til. Som meg og mange andre.

Endret av rioi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.