Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Goldtop.... GAS!

Problemet mitt med LP er å sitte og klimpre på en. Ligger ikke så godt i fanget som en strat/offset.
Men opplever det samme gang på gang. Nå sist med Suhren med Thornbucker. Spilte litt på den. Så byttet jeg til LPen med Lollar Imperials, og der sitter lyden 100% fra første strengeanslag. Kommer aldri til å selge den LPen...

LRM_EXPORT_182693240746611_20190303_203809368.thumb.jpg.4f387b9f0ced38ab0ec5167e87cdcca2.jpg

Endret av space
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg så fornøyd med Seymour Duncan 59 settet mitt både i hals og bro, at jeg nesten ikke tør å prøve noe annet! Det er nok grunnen til at jeg har lyst på en LP til, eller to med andre pickups :) Imperials stod høyt ønskelisten, men de koster! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2019 den 19.57, Truckstop Chuckie skrev:

Fahk! Les Paul-GASen sitter løst hos meg. Hvorfor får jeg ikke til å få en Les Paul til å funke for meg? Både håper og håper ikke at det handler om å finne «ren riktige»....

Er bare å bestemme seg 😆 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjøpte en Les Paul Custom fra USA i 2007 da dollaren lå rett under 5kr. Betalte ca 2000dollar for den, og spiste havregrøt i et halvt år(fattig student). Hadde ikke spesielt mye peiling, men likte utseende, da den ikke hadde flammet topp(!) Ved en tilfeldighet bodde selger 15 minutter unna en kamerat som studerte I USA, så gitaren ble sjekket nøye før kjøp, og fraktet hjem av han.  Gitaren er altså en Gibson Les Paul Custom 1988 modell laget 22 januar 1988. Har kun hatt en eier før meg, som passet fin på den. Alt er originalt, uten om en meget godt utfør re-fret med jumbo bånd. Dette ble kun gjort fordi første eier foretrakk jumbo bånd, noe jeg også gjør  :)

 

Advarsel, pickup nerding:

Gitaren har perfekt balanse, evigvarende sustain og en helt rå tone. Da det er en 1988 modell skal den ha Bill lawrence  "the original" pickups, ikke akkurat de beste picupene gibson har laget. Min gitar derimot har bare fått skryt for tonen og har blitt brukt til innspilling på flere plater(ikke av meg).  Da jeg for kort tid siden for første gang skrudde ut pickupene, oppdaget jeg at det ikke var "the original" som stod i, for de er lett gjenkjennelig med svart circut board. Det var heller ikke tegn til at pickupene var skiftet, mao de var originale. 

Jeg hadde lest at opp til 1987 ble det brukt "Tim Shaw-micker", men at disse hadde datostempling på baksiden, det hadde ikke mine.  Tim Shaw pickupene var gibsons første skikkelige forsøk på å etterligne orginale PAF-humbuckere, og er ganske ettertraktede på bruktmarkedet. 

Etter ytterligere "nerding" fant jeg et intervju med Tim Shaw selv, hvor han fortalte at de siste partiene med Shaw micker ikke hadde datostempling, og at Gibson brukte opp restpartiet i les paul customs helt på starten av 1988.. Dette i tillegg til å måle motstanden i micene gjøre meg rimelig sikker på at jeg faktisk har Tim Shaw pickups i Les Paulen. Jeg vet også med sikkerhet at tidlig i februar ble Les paul Customene levert med "the original", så min gitar er nok blant de aller siste som ble levert med Tim Shaw.  Nok mas her kommer bildene: 

 

 

 

 

glp kasse.JPG

glpc original.JPG

Glpcustom.jpg

Endret av Smallclone
  • Liker 12
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Slashaxl skrev:

To av de tre LP'ene jeg har igjen. Blir litt stressa av det, så må nok inn med noe nytt så snart som mulig. 

 

 

Nr fire er på vei inn her neste uke, så raska på! Kan ikke være alene i ulykka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pledrik skrev:

Nr fire er på vei inn her neste uke, så raska på! Kan ikke være alene i ulykka.

Hehe, fader! 
Har en nr.4 på hånda, men ikke penger til å plukke den opp for øyeblikket. Heldigvis i nær krets, så kan antakeligvis plukkes opp ved en senere anledning :)
Men ikke lenge siden det var 8 i stua. Tragisk, men det blir vel igjen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Audun skrev:

Sterkt innslag av figurering og flammer der gitt! Og Peter Green mod på pickupene?

Ja, toppen på den er veldig pen! Har ikke enhancet noen farger eller filter på bildet heller, er slik den ser ut. 

Stemmer, PG mod. Må til! Står jo navnet til GM på trossrodcoveret, noe annet da ville vært vanhellig. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.