Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Det ser veldig bra ut !

Saltsyren fordamper bare av seg selv ( inni boksen) uten bruk av varme ?

Hvor kjøper en saltsyre ?

Nå var det jo ikke meg du spurte, men dog:
Saltsyren virker bedre i litt varmt rom enn rundt null, har jeg funnet ut av den siste uken. Tok nesten en time å få litt patina på en nikkel bro, mot normalt 20-30 min. Ellers går fordampingen av seg selv ja. Pass på å ikke stå i samme rom som metall du er glad i! For nærmere ti år siden, gjorde jeg den tabben og endte med en verktøytavle en meter unna som rustet tvert :( . Bruk gummihansker og gjerne maske/briller. Dampen river godt i lungene og er svært skadelig. Ta en titt hvert 20-30 minutt. Blir det for mye, kan Autosol polere opp ganske godt, så lenge det er nikkel. Krom som etses bort er selvsagt verre å få rettet opp, men det går til gjengjeld saaaaakte å etse krom. Skyll godt - også der du tømmer ut syren.
Kjøpes på Jernia, byggevare etc.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, vim skrev:

Nå var det jo ikke meg du spurte, men dog:
Saltsyren virker bedre i litt varmt rom enn rundt null, har jeg funnet ut av den siste uken. Tok nesten en time å få litt patina på en nikkel bro, mot normalt 20-30 min. Ellers går fordampingen av seg selv ja. Pass på å ikke stå i samme rom som metall du er glad i! For nærmere ti år siden, gjorde jeg den tabben og endte med en verktøytavle en meter unna som rustet tvert :( . Bruk gummihansker og gjerne maske/briller. Dampen river godt i lungene og er svært skadelig. Ta en titt hvert 20-30 minutt. Blir det for mye, kan Autosol polere opp ganske godt, så lenge det er nikkel. Krom som etses bort er selvsagt verre å få rettet opp, men det går til gjengjeld saaaaakte å etse krom. Skyll godt - også der du tømmer ut syren.
Kjøpes på Jernia, byggevare etc.
 

Tenkte å la det stå ute på terrassen for å unngå damp inne . Må stå noe lenger da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2018 den 12.24, Sugardaddy65 skrev:

Bare en kjip 1960 LP Trad zebra 2011 Limited edition . 3.9kg-  one-piece kropp - 57 Classics - 60 s hals .

Setter nok på den orig. bridge pickup igjen . Usikker angående krom deksler eller la de være zebra uten deksler . Har orig pickguard til den .

 

IMG_4792.JPG

Synes ikke den der er særlig kjip egentlig :) Kul gitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg drøyer aging da alt er nærmest nytt her .

Pen baked Maple fretboard og ..de er ikke alltid like fine . Disse er limited edition Trad med 60s hals og zebra 57 Classic pickups , så heller mot å la den være original med pickups . Ellers hadde de nok fått covers .

Har lett polert mapletop for å få litt glans , og de riper ikke opp så lett heller da .

 

  • Liker 1
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.