Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Har hatt en overhaling på min Les Paul.

Nye tuners: Kluson revolution 19:1 nickel tulip. Trodde jeg hadde funnet den optimale erstatningen, men så når jeg fikk dem at det slettes ikke var locking som jeg trodde, og det var die cast size hull, så da var det frem med drill...

Nye pickups : Bare knuckle rebel yell i bridge og en cold sweat i neck. Kvittet meg med de universalt hyllede 57' classics, da jeg aldri klarte bli venn med de. Nå derimot er det gibson rett inn i marshall og instant godlyd

Har og prøvd meg frem med båndarbeid for første gang og begynner da selvsagt ikke på en billig gitar... Det ble full leveling og crowning og poleringsjobb, og må si meg veldig fornøyd med resultatet. Den er mer lettspilt en noen gang og 0 buzz.

Har også montert dunlop flush mount strap locks i tilegg til metal jack plate, så nå er den borret så mye i at jeg forhåpentligvis slipper å selge den noen gang ??

Noen bilder i dunkel belysning

20180830_220929-1.jpg

20180830_220900-1-1.jpg

20180830_220906-1.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Byttet ut Classic 57 til et Seymour Duncan Blues Set. Vintage 59 i både neck og bridge. 

Syns den kledde nickel covers. Veldig fornøyd med pickupene. Imponerende hvor allsidig bridge pickupen er! Låter bra til alt vreng, til og med metal. Tror riktignok disse vil passe SGen bedre. Så skal denne få Bare Knuckle Black dog. 

20180909_214410.thumb.jpg.1c9f0cc1bc40d0fcbc898f1d49a39ba7.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2018 den 10.01, Slashaxl skrev:

R9 med Amber Spirit of 59 pickups installert. Ble bra. Meget fornøyd med disse. 
 

Ambers.jpg

Gode pickuper, ja. Amber har blitt favoritt pickup-merket mitt, har Amber i stratten, Esquiren og LP junior nå. Stratten er magisk. 

Endret av WelhavenT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WelhavenT skrev:

Gode pickuper, ja. Amber har blitt favoritt pickup-merket mitt, har Amber i stratten, Esquiren og LP junior nå. Stratten er magisk. 

Ser den. Ble en helt my gitar her, akkurat som jeg drømte om at den skulle låte.

Jeg vil dog helst ikke ha de som favorittpickups, så håper det holder med denne. For kostbare ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
8 timer siden, Alfi27 skrev:

Hvilke knobs? 1f914.png Beklager det oransje som ses under knobsa, jeg har bare lagt de oppå de originale fordi pot'ene er metriske så de vil ikke passe enda uansett.

166DF865-A45D-4506-B9CB-5E71C28E9F40.thumb.jpeg.094a232529c50c0c45e8c524b13bcb49.jpeg3057F2B6-5651-4043-887D-1054BC05EFF9.thumb.jpeg.27346dc362d2eb23be5428f57bafc7e3.jpeg

Jeg syns det ser best ut på det nederste. Øverste blir 70-tall ....nederste mer classic vintage ?

Endret av Fano-man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.