Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

.

Enkelt,....

Hvis man slutter med kokain og selger Harley Davidson'en sin så kan man kjøpe seg noen gitarer.

Gitarer for meg er en hobby. Hobbyer koster som regel.

Som en kompis av meg samler på eldgamle engelske sneller for fluefiske. De koster så man får bakoversveis.

Andre har hytte på fjellet eller driver med modelljernbane, med ekstremt dyre Märklin lokomotiver.

Det hele bunner ut i prioriteringer,......for de fleste.

Du har en ganske heftig samling med gitarer tydligvis og jeg må si som de fleste andre her at dette er samlingen jeg drømmer om, men har du like heftig samling av amper også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en ganske heftig samling med gitarer tydligvis og jeg må si som de fleste andre her at dette er samlingen jeg drømmer om, men har du like heftig samling av amper også?

- LIke heftig?

Næh, jeg har noen Victorias, Marshalls, Cornells, Dr.Z's, en Gibson,en TE Velocette, + noe anna ræl.......Mesa Boogie,...... eh....

Ikke noe metall, som tydeligvis er 'hot' på dette forumet.

Endret av Hyrcanian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at gode hobbyer koster, men med litt omhu så trenger det ikke være en håpløs investering heller. Selv har jeg sikkert puttet altfor mye i mine to store lidenskaper (gitarer og gamle biler), men er veldig trygg på at jeg vil få tilbake pengene dersom jeg må selge. Det er klart at dersom man kun kjøper nye gitarer i butikk så faller de i verdi, men ved å kombinere med gode bruktkjøp så bør det jo gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå over til noe helt annet :) Rydder i et hinsides rot nede i en gammel kjellerstue ("drittlageret") og fant til stor forbauselse igjen min gamle Epiphone LP-100 som jeg kjøpte på ferie i Florida i 1994. Denne var min store lykke i et par år helt til pappa rygget over den med bilen på hytta. Snakk om å på dramatisk vis ødelegge hytteturen allerede etter 5min på parkeringsplassen...

Det gikk nesten utelukkende i G´n´R på den tiden, så en LP måtte jeg bare ha. Jeg var helt sikker på at mamma hadde kastet den, men jaggu:

23407827851_cf669cf39d_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke noen bilder av "the dark side", men dette bør da kunne la seg gjøre med litt tid, godt humør og noen store kopper kakao. Fordelen med slikt treverk er at det ikke fliser så mye, og flisene lar seg lett knekke av.
Tror vel dette i stor grad er et DIY- prosjekt, da det neppe lønner seg å la en som vil ha en tusenlapp i timen til å ta seg av det.. Titebond, eller langsom epoxy er gode valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Fikk en 2012 LP Standard denne uken .

Lurer på litt her nå etter å ha prøvd den noen dager .

Burstbucker Pro pickups på denne .

Er det mye klaging på disse ?

Syns spesielt bridge ikke låter som forventet på en såpass dyr Gibson .

Tynn i lyden og for mye og hard diskant . Neck er ok , og coilsplit og phasing funsjoner liker jeg .

Gir mye variasjon i lyden . Men bridge pickup på full pupp med gain liker jeg ikke .

Stort sett alle andre Gibson jeg har låter bedre . Spesielt de med 57 Classic syns jeg er ok . Mange av de andre har Seymour Duncans eller Dimarzio i bridge .

Er det muligens den nye elektronikken som lager problemer , eller er Burstbucker Pro rett og slett " dårlig" ?

Den harde diskanten minner meg om billige Epiphone pickups......

Ellers syns jeg den "nye" lyse rosewood`en ser kjip ut , men den er jo på mange nye Gibson ...og er laminert , men blir vel aldri byttet bånd for min del . Vekt 4.2kg .

post-13695-0-20550600-1453586200_thumb.j

post-13695-0-97605800-1453586238_thumb.j

post-13695-0-83184500-1453586297_thumb.j

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

08 Standarden jeg hadde, hadde også Burstbucker Pros. Syns de låt veldig bright og til tider ice picky, forferdelige pickups... Bytta bridgepickupen til Duncan SH-5 som jeg syns ble for mye i den andre enden igjen, altfor mye bass. De beste bridgepickupsa jeg har hatt i Les Paul er Lollar Imperial, og Bare Knuckle Riff Raff og Rebel Yell. Vil anbefale deg å prøve ut en av de hvis du kommer over noen brukt eller kliner til på en splitter ny ;)

PS: nydelig gitar forresten! :)

Endret av Alfi27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.