Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Paul Reed Smith, Fantastiske gitarer uten sjel?


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

Man betaler da i vhert fall for finish og ikke at noen ødelegger finish da i det minste :)

Litt enig, faktisk. Lekker finish er det verdt å betale for dersom det er det man prioriterer.

Personlig sidestiller jeg relic-finish på gitar med shabby chic møbler. Hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler da i vhert fall for finish og ikke at noen ødelegger finish da i det minste :)

Litt enig, faktisk. Lekker finish er det verdt å betale for dersom det er det man prioriterer.

Personlig sidestiller jeg relic-finish på gitar med shabby chic møbler. Hver sin smak.

Don't go there!

Shabby chic er satans verk. En god relicjobb er fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relic er helt utenfor min fatteevne! synes gitarer skal være flotte og blanke :-) har en Fender som har hengt med siden 91 og den bærer preg av å ha vært med på mange spillejobber, nokk av hakk og sår, den hadde fått stryk om det hadde vært en relic jobb. Mine gitarer er ikke samlegitarer som står på utstilling. Dem brukes live. men prøver så godt jeg kan å unngå å lage sår og hakk i dem..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relic er helt utenfor min fatteevne! synes gitarer skal være flotte og blanke :-) har en Fender som har hengt med siden 91 og den bærer preg av å ha vært med på mange spillejobber, nokk av hakk og sår, den hadde fått stryk om det hadde vært en relic jobb. Mine gitarer er ikke samlegitarer som står på utstilling. Dem brukes live. men prøver så godt jeg kan å unngå å lage sår og hakk i dem..

Word... hvorfor ikke de same folka som er villig til å betale for vandalisering av gitarer synes det er stas å påføre bilene sine litt skraper og rust synes jeg på sitt beste er ukonsekvent.

Har ingenting imot at en gitar ser litt slitt ut... velholdt, men slitt... å bruke verktøy for å ødelegge lakk blir for meg helt uforståelig... at folk synes det er greit å betale MER for det synes jeg er sinnsvakt.

Relic blir som å lyge på CV'n...

Har forøvrig en stk. PRS... David Grissom Tremolo.

Jeg er Gibson mann på min hals men finner vel så mye sjel i denne som andre gitarer... PRS vil jeg heller si er gitarene Gibson skulle ha utviklet i stedet for disse "nyvinningene" de er kommet med de siste årene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen vinkling også, jeg har to gamle gitarer som skal få refin. Og da vil jeg jo selvfølgelig at refin`en på kroppen skal matche slitasjen på halsen og resten av hardwaren. Skal sende de avgårde i desember, så skal heller legge ut bilder når jeg får de igjen. Ganske sikker på at dere blir overbevist ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest diskusjonen, og tenkt på denne historien, som jeg har lest i forskjellige versjoner-

"Chet Atkins was playing in the studio once, and someone walked in and said, 'Man, that guitar sounds good.' Chet overheard that in the talkback monitor, so he put down his guitar and said, 'How does the guitar sound now?'"
- Chuck Ainlay, producer/engineer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakker mye skit, men når de spiller på slutten, er jeg ikke i tvil om at Les Paulen er nærmest det jeg liker. LPen i hendene på Chappers låter bedre enn PRSen, men PRS låt bedre på Fenderampen faktisk.

100 push-pull pots er waste da... Også er jeg mer en plaintop-type :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRS er en av de gitarmerkene som legger størst vekt på finish. De som har gjort finishen signerer til og med for den i gitarene.

Kritikere vil da si at hvis PRS hadde lagt like mye vekt i andre ting som i utseende på gitarene så hadde de vært en del bedre som gitarer.

Pickups på PRS har også hatt en tendens til å være sære greier som fungerer OK på Mesa amper, men ikke så bra på andre amper.

Så troen på at finishen skaper gitaren og gir den sjel, kan man godt si at PRS deler med relic avdelingen til Fender.

Man betaler en god del for finishen til PRS gitarer også.

Relic er helt utenfor min fatteevne! synes gitarer skal være flotte og blanke :-) har en Fender som har hengt med siden 91 og den bærer preg av å ha vært med på mange spillejobber, nokk av hakk og sår, den hadde fått stryk om det hadde vært en relic jobb. Mine gitarer er ikke samlegitarer som står på utstilling. Dem brukes live. men prøver så godt jeg kan å unngå å lage sår og hakk i dem..

Folk bytter pickups i hytt og gevær på R8 og Custom Relic Fender'ne sine også, så det er ikke et spesielt vesentlig poeng

PRS har endel modeller som er i overkant hva gjelder jåleri og bling-bling, det er udiskutabelt, men standardmodellene er laget utelukket med fokus på godt håndverk, og kan etter min mening

ikke sammenlignes med å skru i hop en "legogitar" og harve over med rasp og sandpapir etterpå for å gi den "sjel"

Det er noe av det jeg liker best med Mccarty'en, den er forfriskende "basic", en enkel, knakende god gitar. Lett, resonant kvalitetstreverk, tynn nitrolakk, wraparound og to bøkkere. Så blir det opp til meg å finne mojoen ;)

Endret av allman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.