Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Zeus Guitars


Birk

Anbefalte innlegg

Minner litt om forumets realiteter.
Ikke meningen å ha noen i tankene når jeg poster dette, men en post på dette diskusjonsforumet kan komme fra for eksempel-

- En fjortenåring som baserer seg på at man nesten klarer å ta en barréakkord, og som har som sin guru en kar på femten som har spilt gitar i nesten et helt år.

- En som har skrudd på gitarer, kanskje tjent penger på det i mange år, spilt og drevet på med dette i mesteparten av livet.
- Glade mer eller mindre amatører med mange års erfaring, uten at man egentlig har studert, men hatt mange gitarer mellom hendene, og som i tillegg liker å kunne ting, rett og slett fordi man liker å vite ting.

Eller en blanding. Jeg er stort sett enige med de fleste som har postet, men mener at korte, bastante ubegrunnede poster kanskje ikke er det lureste man skriver?
Den som leser, aner ikke om den som poster er en som nesten klarer tre grep, er profesjonell musiker eller som har hatt gitarfiksesjappe i 30 år.
Ellers er det ofte slik at man får det man betaler for. Kjøper man en merkevare, betaler man også for akkurat det, en merkevare. Inkludert serviceapparatet, annenhåndsverdi, "Mojo" og så videre. Det siste viser det seg jo at det er rimelig enkelt å skaffe seg uten grunn når vi snakker om gitarrelaterte ting, trenger ikke å gå lenger enn noen uker tilbake der noen solgte "Mojo på boks" ved å rebrande vanlige tingtang og skryte av det på de rette forumene..

Nå er ikke GitarNorge noen som de fleste i bransjen bryr seg så mye om, tror jeg. Vi har mange treff, men ikke mye markedsmakt i form av penger eller den nevnte "Mojo". Vi har ved en anledning fått tilsendt til test en gitar som lå ute på Finn med rosende beskrivelser av egenskapene, men endte opp med å ikke nevne noe som helst, fordi at vi synes det er greit at folk forsøker å tjene penger, men vi ville ikke drepe butikken til vedkommende. Gitaren var for å si det kort skrot, og av elendig kvalitet.
Jeg vil understreke at det ikke er snakk om "merket" som er omtalt i de siste postene, men noe helt annet. Selgeren hadde ikke stort greie på gitarer, men stolte på Kinaprodusentens rosende omtale av produktet. Det ble ikke helt innertier, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig, dere trenger ikke bli uvenner ;)

Jeg har levd lenge nok (og gått på nok smeller) til å vite at om et tilbud er for bra til være sant, så er det nettopp det.

Når det er sagt, så ville jeg bare høre om noen faktisk har erfaring med dette merket, siden importøren sjøl skryter de opp i skyene.

Folk har forskjellige preferanser, noen klarer ikke spille på annet enn CS og andre klarer seg lenge med rimeligere gitarer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bortsett fra noen overprisede merker betaler man stort sett for det man får av gitarer. Mht produksjon i Kina og andre steder i Asia så kan kvaliteten som leveres derfra være like bra som hvor som helst ellers i verden om de er utstyrt med en produksjonslinje med kvalitet i alle ledd. Følges ikke produksjonen opp skikkelig kan kvaliteten være både variabel og til dels tvilsom. Jeg har prøvd flere gitarer fra f.eks Morgan Instrument som er spesifisert i Norge og produsert i Kina som jeg opplevde som greie bruksgitarer, og har selv en akustisk bass fra Morgan. Noe av det billigste kan være tvilsomt, og jeg ville uansett sørge for å ha med en erfaren gitarist for å vurdere et slikt instrument før kjøp om jeg var nybegynner. Andre asiatisk-produserte gitarer jeg har prøvd og synes har anstendig kvalitet er PRS SE-series, G&L tribute series, James Tyler Variax og flere Gretsch-modeller. Enkelte amerikanske merker har til og med begynt å flytte produksjonen av sine dyrere serier av instrumenter til Asia. Zeus vet jeg ingenting om.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er vi som importerer Linus og Zeus gitarer til Norge. Vi gjør tilpassninger og endringer på design, og elektronikk basert på vår erfaring gjennom flere år. Derfor velger vi å bruke våre egene merkenavn på gitarene. Navnene vi bruker på gitarene er basert på at vi er innehaver av disse domenenavn som registerte varemerker. Ikke verre :)

Linus gitarer er basert på den greske musikkgudinnen LINUS og tar for seg elektro akustiske gitarer og folkeinstrumenter, mens Zeus er våre elgitarer som kommer fra tordenguden ZEUS. Vi må nok legge oss litt "flat" hvis våre beskrivelser på gitarene kan oppleves som skryt. Det er ikke meningen, men vi brukte en "proff" reklamemann på teksten. Men det er slik at disse gitarene faktisk er bra! Vi har ikke solgt mange, sån cirka 250 gitarer, og vi har ikke hatt mere en 3 reklamasjoner. ALDRI Båndsjegg! To knekte halser (hva dette skyldes skal være udiskutert, men en hadde en større skade ned på kroppen) og en en elektronikkfeil. Materiallet som brukes kvalitetsjekker vi, og det er forsvarlig lagret og tørket over år før vi godkjenner det. Noe av materialen har vært lagret i oppmot 15 - 20 år. Det er faktisk "kjente merker" med sin logo på headstock som selger samme gitar!

Det er også et faktum at gitarene produserers i KINA av GMS Music Company som også produserer for GIBSON, EPIPHONE, ESP/LTD, og faktisk flere folkeinstrumenter til Fender. Ja tilogmed norske MORGAN produserer gitarer hos dem, og har distribusjonsavtale med GMS. Mange av Zeus gitarene er tilnærmet de samme modell som de har, bare med våre individulle endringer. De banjoer vi selger er i toppklasse, spesielt de dyre er bare helt spesiell!

En opplysning av inntresse er at våre gitarer er de samme som selges på det amerikanske markedet under navnet " Rally Guitars" og her er et par linker:

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/rally/gl-300

eller Rally Guitar blog:

http://theguitaraddict.blogspot.no/2008/08/rally-gl-300.html

eller Rally´s Engelske butikk

http://guitarstore.co.uk/index.php?route=product/search&filter_name=RALLY

Sjekk også denne her:

http://www.svguitars.com/categories/Guitars/Electric-Guitars/Rally/

ikke minst denne her som tar for seg Rally guitars vs. Epiphone:

http://www.soft.com.sg/forum/showthread.php?246783-Rally-Guitars

Må også si at LINUS Gitarene ikke altid har vært produsert på denne fabrikken. De første gitarerer vi tok inn var produsert i Korea i sin helhet. Disse var ikke av samme kvalitet, men hadde ikke samme pris heller.

Noen av våre gitarer sendes fra Kina til Korea og får påmonterer DUNCAN DESIGN mikker, og Wilkinson Hardware. (det er ikke det samme på alle gitarmodeler) alt avhengig av hva som er best. Hvis vi ønsker SDD på gitarene?

Synes det kan være greit å gi denne tilbakemeldingen slik at vi ikke fremstår som noen "luringer" som noen uttaler. Det er jo ikke farlig å bestille gitarene hos våre selgere, Blant annet på www.musikkinstrumenter.no , eller din nærbutikk. Kjøpet på nett har jo angrefrist, og ved kjøp i butikk har du jo garanti og reklamasjonsrettigheter.

Du som bor i Tromsø og kjenner meg som er "duden" som importerer gitarene. Du kan bare ringe meg å komme å prøve gitarene på lån når du ønsker det. Ellers tror jeg det må være en annen agenda på dine kommentarer? :ninja:

Ellers ved spørsmål, er det bare å sende en mail til meg info@musikkengros.no

Hilsen

MUSIKKENGROS GE

Endret av Musikkengros GE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du har faktisk prøvd disse modellene så du vet hva du snakker om, eller er det sedvanlig forumsynsing uten faktisk og faktabasert kunnskap?

Med den mentaliteten du insinuerer til vil en gå på mange smeller i livet.

Det mest fornuftige er å anta at firma overvurderer seg selv i medier og heller bli bevist av det motsatte, enn å anta at utsagn er korrekte og heller senere finne ut at det ikke var så.

Dessuten, har noen prøvd gitarer av usømmelig kvalitet fra en fabrikk, er det vel rett og rimelig å anta at de samtidig lager verdens beste gitarer for pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi må nok legge oss litt "flat" hvis våre beskrivelser på gitarene kan oppleves som skryt. Det er ikke meningen, men vi brukte en "proff" reklamemann på teksten. Men det er slik at disse gitarene faktisk er bra!

Fint at dere kan ta selvkritikk, da er en lettere å ta seriøs.

Vi har ikke solgt mange, sån cirka 250 gitarer, og vi har ikke hatt mere en 3 reklamasjoner. ALDRI Båndsjegg! To knekte halser (hva dette skyldes skal være udiskutert, men en hadde en større skade ned på kroppen) og en en elektronikkfeil. Materiallet som brukes kvalitetsjekker vi, og det er forsvarlig lagret og tørket over år før vi godkjenner det. Noe av materialen har vært lagret i oppmot 15 - 20 år

Fordi dere ikke har hatt reklamasjon med båndskjegg betyr ikke at deres gitarer ikke har det. Det ville vært svært merksnodig om dere ikke opplever det fenomenet, da det er i treverks natur å endre volum ved temparatur og fuktighetsendringer. Det gjelder gibson, fender, esp, suhr, såvel som billigere merker. Om dere eksplisitt mener det ikke er tilfellet, lurer jeg på hva slags trevirke dere bruker.

Det er også et faktum at gitarene produserers i KINA av GMS Music Company som også produserer for GIBSON, EPIPHONE, ESP/LTD, og faktisk flere folkeinstrumenter til Fender. Ja tilogmed norske MORGAN produserer gitarer hos dem, og har distribusjonsavtale med GMS. Mange av Zeus gitarene er tilnærmet de samme modell som de har, bare med våre individulle endringer. De banjoer vi selger er i toppklasse, spesielt de dyre er bare helt spesiell!

..men de produserer ingen ELGITARER for gibson, esp og fender. Jeg trodde heller ikke GMS laget gitarer for LTD, hvilke modeller er det? Morgan er vel ikke akkurat noe å måle seg opp mot? Jeg solgte Morgan i mange år, og selv om de er greie "nok" som nybegynnergitarer, er de på ingen måte noe mer enn det. Har behandlet greit over hundre feil og reklamasjoner relatert til morgan alene.

Våre gitarer sendes fra Kina til Korea og får påmonterer USA DUNCAN DESIGN mikker, og Wilkinson Hardware. (det er ikke det samme på alle gitarmodeler) alt avhengig av hva som er best. Hvis vi ønsker SDD på gitarene?

Er du sikker på dette? Hvorfor må gitarene sendes til korea for å montere hardware? Jeg mener, GMS klarer også gjøre det, og det må da være rimeligere å sende hardware til kina enn gitarkropp og hals til korea?

Og hvorfor bruker dere duncan design, når USA produsert duncan koster, hva, 100,- ekstra?

Synes det kan være greit å gi denne tilbakemeldingen slik at vi ikke fremstår som noen "luringer" som noen uttaler. Det er jo ikke farlig å bestille gitarene hos våre selgere, Blant annet på www.musikkistrumenter.no , eller din nærbutikk. Kjøpet på nett har jo angrefrist, og ved kjøp i butikk gar du jo garanti og reklamasjonsrettigheter.

Ellers ved spørsmål, er det bare å sende en mail til meg info@musikkengros.no

Hilsen

MUSIKKENGROS GE

Fint med engasjert musikkdistributør. Og som du sier, angrerettsfristen gjør at det ikke er farlig å bestille en. Men du skjønner sikkert at jeg ikke kommer til å bli eier av en zeus gitar ;) hadde jeg vært dere, ville jeg gjort noe med denne:

Zeus gitarer tilfredstiller en høy kvalitet som kun er tilgjengelig på mye dyrere merker.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fint at dere kan ta selvkritikk, da er en lettere å ta seriøs.

Fordi dere ikke har hatt reklamasjon med båndskjegg betyr ikke at deres gitarer ikke har det. Det ville vært svært merksnodig om dere ikke opplever det fenomenet, da det er i treverks natur å endre volum ved temparatur og fuktighetsendringer. Det gjelder gibson, fender, esp, suhr, såvel som billigere merker. Om dere eksplisitt mener det ikke er tilfellet, lurer jeg på hva slags trevirke dere bruker.

..men de produserer ingen ELGITARER for gibson, esp og fender. Jeg trodde heller ikke GMS laget gitarer for LTD, hvilke modeller er det? Morgan er vel ikke akkurat noe å måle seg opp mot? Jeg solgte Morgan i mange år, og selv om de er greie "nok" som nybegynnergitarer, er de på ingen måte noe mer enn det. Har behandlet greit over hundre feil og reklamasjoner relatert til morgan alene.

Er du sikker på dette? Hvorfor må gitarene sendes til korea for å montere hardware? Jeg mener, GMS klarer også gjøre det, og det må da være rimeligere å sende hardware til kina enn gitarkropp og hals til korea?

Og hvorfor bruker dere duncan design, når USA produsert duncan koster, hva, 100,- ekstra?

Fint med engasjert musikkdistributør. Og som du sier, angrerettsfristen gjør at det ikke er farlig å bestille en. Men du skjønner sikkert at jeg ikke kommer til å bli eier av en zeus gitar ;) hadde jeg vært dere, ville jeg gjort noe med denne:

Hei

Beklager deley, men tiden flyr :-)

Tenkte å svare deg på endel av dine spørsmål.

Først å merke er Zeus gitarer laget av Mahogny i både kropp og hals. Derfor har våre gitarer ikke båndsjegg :D , iallefall ved ankomst. Etterhvert kan det nok oppstå på disse også, da det har med luftfuktighet å gjøre, men vi har hatt modeller hengende i butikken til Scenario AS over svært lang tid, i varierende tempratur uten at det har kommet frem båndsjegg i noe større grad. Vi har heller íkke hatt noen reklamasjoner som har handlet om båndsjegg på ZEUS og LINUS. Men selvsagt har verkstedet slipt ned båndsjegg både på det ene og andre merke. Å ungå båndsjegg har med valg ut utvelgelse av materialene. Det at de er godt lagret og rett tørket og dermed har god kvalitet på før de blir brukt i produskjonen er viktig.

Vi bruker elektronikk og harware som er best tilpasset til hver enkelt modell. På LP klonene bruker vi Grover hardvare. En av grunnene til at gitarene sendes via Korea for montering av mikker er at KINA ikke får eksportere varer med USA produsert elektronikk. Når vi betaler ekstra for dette er det fordi vi ønsker best mulig resultat, og en DD mikk gir mest for pengene. Mens en SD koster mye mere, og ikke gir så mye mere for disse pengene. DD er produsert i Korea ut fra det jeg er informert om.

Din informasjon om at GMS ikke produserer for flere av de nevne merker samsvarer ikke med min informasjon fra mine kilder. De produserer EL gitarer for flere av de store merkene du nevner, iallefall henger det nå til enhver tid hundrevis av gitarer i deres produskjonhall med meget kjente merkenavn på. Har fått tilsendt bilder av produksjonen av våre gitarer hengende ved siden av både ESP, LTD og Epiphone. Hvordan de eventuelt skulle manipulere dette vet ikke jeg. Men jeg har ikke vært fysisk tilstede i produksjonen og fått verifisert dette.

Ellers sier vi bare at: "Zeus gitarer tilfredstiller en høy kvalitet som kun er tilgjengelig på mye dyrere merker"

Hva den subjektive forståelse av denne setningen er kan vi ikke predikere, men vi mener bare at det er høy kvalitet (da selvsagt ut fra prisen), kontra prisen på gitarer som koster mye mere.

Det er nå slik at jeg som også er privat eier av både Fender, Gibson, Variax, Ibanez og andre gitarer ca. 12 stk og kan også se og vurdere gitarmerker opp mot hverandre. Og mener derfor er jeg er kompetent til å være svært overasket hvor mye gitar man får for pengene i en Zeus eller Linus.

Den dagen at de store merkene var "best i verden" er en myte, tilogmed du trekker frem Suhr. En fantastisk gitar som jeg faktisk bare kjenner en som er eier av, håndbygd, flott og dyr gitar! Koster nærmere 6 til 8 ganger mere enn enn Zeus. Men merke er i stor grad bare kjent for "gitarkongene", ikke de nybegynner gitarfrelste som går til førsteanskaffelse. Dette tar vi ta hensyn til.

Vi har som mål å gi de nye gitarister/ungdommer som vil starte opp å prøve å spille gitar en opplevelse som gir inspirasjon og motivasjon for å gå videre. Dette krever en gitar innen en overkommelig pris som samtidig har bra lyd, er lettspilt og uten båndsjegg :mellow: . Det er vårt mål og vår motivasjon! Har aldri uttrykt at Zeus og Linus var best i verden, men at de gir mye instrument for en overkommelig pris, som kan måle seg med "dyrere" merker.

Det er vår faktaopplevelse av gitarene!

Endret av Musikkengros GE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at gitarer får litt skjegg har intet med kvalitet å gjøre, i hvert fall innen rimelighetens grenser. Det er forskjell på en tidels millimeter og en millimeter.

Jeg har fjernet slikt på gitarer fra meget anerkjente og dyre gitarer her på indre østlandet. Vi har et ekstremt tørt klima her i Norge sånn på vinteren.

Jeg har nevnt det før, men min mor tok med seg et omtrent to hundre år gammelt skap fra Trøndelag og til innlandet. I løpet av den første vinteren ramlet det omtrent fra hverandre på grunn av at treet tørket opp. Treverk blir ikke tørrere og tørrere jo eldre det er, det avhenger av fuktigheten der det står, også.

Så altså- å påstå at gitarer som får litt skjegg er dårlige kvalitetsmessig er etter min mening tullprat.

Skulle jeg ta feil så er i så fall Gibson, Fender, Lakland, Suhr og Ibanez elendige instrumenter, jeg har fjernet skjegg på alle de merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg CastorFiber/Adm :unsure: Har selv en Gibson orginal med svært lavt serienummer som kan endre seg ut fra årstid, Har også justert å pusset bånd på gitarer opp mot 50,000,- og som etter kort tid på turne har måtte hatt ny omgang. Spesielt her i Nord kan lufta bli tørr om vinteren. Dette kan skape utfordringer.

Vi driver med å selge gitarer fordi vi liker det, ikke fordi vi blir rik av det. Vi er også importør og distributør av Faith Guitars og Freshman Guitars som ingen bare for noen år siden hadde tro på her i Norge. I dag er Faith vinner 3 år på rad av gitarer under kr. 10,000,- på musikkmessene. Hverken Faith Guitars eller Freshman Guitars klarer vi å skaffe nok av til Norge. Så noe må vi sikker ha forståelse og kompetanse på?

Gitar er også et individuelt og personlig instrument, to like instrument levert i samme kartong kan være helt forskjellig. Derfor er jeg også svært overrasket over alle som våger å kjøpe dyre merkegitarer på nett. Da spesielt fra utlandet, da garanti, reklamasjon og angrefrist ikke er gjeldende her i Norge. Jeg vil oppfordre alle gitarister og kommende gitarplayere til å bruke sin lokale forretning, prøve, teste ut, klemme å ta på ditt nye instrument. Det er i opplevelsen og følelsen av playability den gode gitar ligger. :D

Endret av Musikkengros GE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier om kjøo fra utlandet stemmer ikke, og spesielt ikke fra EU-land.

Roma-konvensjonen fra 2009 bestemmer at det i EU er forbrukerens stats regler som gjelder når forbruker inngår avtale med en næringsdrivende i et annet EU land. Dessuten har EU-statene fått innarbeidet et minimumsnivå i forbrukerkjøp med blant annet 2 års reklamasjonsrett.

Som EØS-medlem tar vi også del i det regelverket.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Beklager deley, men tiden flyr :-)

Tenkte å svare deg på endel av dine spørsmål.

Først å merke er Zeus gitarer laget av Mahogny i både kropp og hals. Derfor har våre gitarer ikke båndsjegg :D , iallefall ved ankomst.

Det er stor forskjell på å påstå at deres gitarer ikke har båndskjegg, mot at deres gitarer ikke har båndskjegg ved ankomst..!

Etterhvert kan det nok oppstå på disse også, da det har med luftfuktighet å gjøre, men vi har hatt modeller hengende i butikken til Scenario AS over svært lang tid, i varierende tempratur uten at det har kommet frem båndsjegg i noe større grad. Vi har heller íkke hatt noen reklamasjoner som har handlet om båndsjegg på ZEUS og LINUS. Men selvsagt har verkstedet slipt ned båndsjegg både på det ene og andre merke. Å ungå båndsjegg har med valg ut utvelgelse av materialene. Det at de er godt lagret og rett tørket og dermed har god kvalitet på før de blir brukt i produskjonen er viktig.

Mange ting som skurrer her. Har dere varierende temperatur i butikken deres??

Hva har korrekt tørking med god kvalitet, og båndskjegg å gjøre? Selv de billigste gitarene bruker trevirke som er tørket og holder normalt fuktighet i forkant.

Vi bruker elektronikk og harware som er best tilpasset til hver enkelt modell. På LP klonene bruker vi Grover hardvare. En av grunnene til at gitarene sendes via Korea for montering av mikker er at KINA ikke får eksportere varer med USA produsert elektronikk.

kina har ingen lov mot dette. det er USA som har restriksjoner mot import..

Din informasjon om at GMS ikke produserer for flere av de nevne merker samsvarer ikke med min informasjon fra mine kilder. De produserer EL gitarer for flere av de store merkene du nevner, iallefall henger det nå til enhver tid hundrevis av gitarer i deres produskjonhall med meget kjente merkenavn på. Har fått tilsendt bilder av produksjonen av våre gitarer hengende ved siden av både ESP, LTD og Epiphone. Hvordan de eventuelt skulle manipulere dette vet ikke jeg. Men jeg har ikke vært fysisk tilstede i produksjonen og fått verifisert dette.

legg gjerne ut bilde av dette.

Ellers sier vi bare at: "Zeus gitarer tilfredstiller en høy kvalitet som kun er tilgjengelig på mye dyrere merker"

Hva den subjektive forståelse av denne setningen er kan vi ikke predikere, men vi mener bare at det er høy kvalitet (da selvsagt ut fra prisen), kontra prisen på gitarer som koster mye mere.

Det er ingen subjektiv forståelse. Du skriver tydelig at gitarene har en kvalitet som KUN er tilgjengelig på dyrere gitarer. Da påstår du at disse er gitarene har høyest kvalitet i verden i gitte prisklasse.

Det er nå slik at jeg som også er privat eier av både Fender, Gibson, Variax, Ibanez og andre gitarer ca. 12 stk og kan også se og vurdere gitarmerker opp mot hverandre. Og mener derfor er jeg er kompetent til å være svært overasket hvor mye gitar man får for pengene i en Zeus eller Linus.

Jeg hadde flere gitarer enn deg da jeg var 18, men jeg hadde ikke noe kompetanse på gitarer likevel. Jeg sier med det ikke noe om din kompetanse, men at kompetanse ikke måles i antall gitarer.

Den dagen at de store merkene var "best i verden" er en myte, tilogmed du trekker frem Suhr. En fantastisk gitar som jeg faktisk bare kjenner en som er eier av, håndbygd, flott og dyr gitar! Koster nærmere 6 til 8 ganger mere enn enn Zeus. Men merke er i stor grad bare kjent for "gitarkongene", ikke de nybegynner gitarfrelste som går til førsteanskaffelse. Dette tar vi ta hensyn til.

Over det jevne betyr et kjent merke og dyrere gitarer som følge: høyere presisjon, førstevalg i materiale og strengere krav for hva som går gjennom kvalitetssjekk. Det betyr ikke bedre instrument, men sannsynligheten for det er der.

Vi har som mål å gi de nye gitarister/ungdommer som vil starte opp å prøve å spille gitar en opplevelse som gir inspirasjon og motivasjon for å gå videre. Dette krever en gitar innen en overkommelig pris som samtidig har bra lyd, er lettspilt og uten båndsjegg :mellow: . Det er vårt mål og vår motivasjon! Har aldri uttrykt at Zeus og Linus var best i verden, men at de gir mye instrument for en overkommelig pris, som kan måle seg med "dyrere" merker.

Vil anta at dette er greie gitarer for nybegynnere. Det er squier også. Ibanez, epiphone. Eller?

Det er vår faktaopplevelse av gitarene!

Faktaopplevelse? Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos å bruke den lokale gitarsjappa, greit nok hvis man vil ha en Squire, LTD eller Epiphone. Men high end gitarer er jo omtrent fraværende, iallefall her i Trondheim.

Og når det gjelder dyre vs billige gitarer så bør/skal selvølgelig kvaliteten være høyere på et dyrere produkt. Iallefall til et visst punkt, noen gitarer er latterlig overpriset uten at de er bedre. Men man kan få en knall gitar til fem tusen også. Har kjøpt og solgt ca 25 gitarer de siste tjue åra, fra Hondo til R8. De tre favorittgitarene mine pr i dag er R8, Esp M-I og en Mexico-Tele jeg fikk ny for under fem lapper. Skiftet litt hardware og elektronikk på sistnevnte; voila, en av de beste gitarene jeg har eid. Noen ville sikkert ikke tatt i den med ildtang engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.