Gå til innhold
helgen666

Er det noen som vet noe om denne?

Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk!

Er det noen som kan hjelpe meg med info på gitaren, jeg har forsøkt å legge ut bilder av?

Skal være en 90's horizon custom. Nå ble vel kanskje alle esp'er fra de dager kalt custom, men uansett er deg vel en dugelig gitar, hvis selger vet hva han snakker om. Floyden skal være en esp branded schaller, sies det. Grunnen til at jeg klør meg i skjegget, er at jeg ikke klarer å finne noen bilder, eller info om/ av akkurat denne modellen.

Håper noen kan hjelpe meg!

På forhånd masse takk!

post-13901-0-68199700-1400422590_thumb.j

post-13901-0-39757700-1400422609_thumb.j

post-13901-0-15995100-1400422629_thumb.j

post-13901-0-17937700-1400422647_thumb.j

Endret av helgen666

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingenting å bidra med annet enn at jeg har hatt en Grass Roots Guitars-variant av denne, men med non-reverse headstock (og den var sort).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser en italiener som har forsøkt å selge tilsvarende modell til 1000 Euro, med teksten (oversatt via Google Translate):

"Kjøp Electric Guitar: ESP Horizon Custom MADE IN JAPAN 90 seethrugh rubinrød farge, en sjelden håndtak REVERSE 24 frets bolt-on, lønn rosentre gripe, ESP mekanisk, gull hardware, myter".

Bilde: http://img.mercatinomusicale.com/p_m/03/62/3516203_1396040968.jpg

Egentlig ikke mer info enn du allerede har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond Tufte er på Gear Cafe på Facebook.

Han kan nok gi deg et greit utfyllende svar skulle jeg tro :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Det er samme gitar og selger, som du nevner Blaamann. Da har han vel tro på at det er en gitar, som er verd litt, ihvertfall:)

Vet du om noen annen måte å kontakte hr. Tufte på Debris? Jeg er ikke på facebook, nemlig. (Særing) :)

Endret av helgen666

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes for det meste at gitaren ser bra ut (bortsett fra i meste laget med gull). Blir bare litt i tvil, når jeg ikke klarer å finne noe som er helt likens. Nå har jeg sett på utenlandske forum at eldre esp er litt vanskelig å bestemme.

Finner forsåvidt alle feats på div bilder og beskrivelser, men ikke samtidig på en gitar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ESP som jeg lurte på (har fremdeles ikke funnet et eneste bilde av en lignende noe sted). Sendte ESP en mail og fikk svar ila et par dager. Det kan jo være et tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en del negative feedback på selgeren av den gitaren.

Er i hvert fall noe du bør være obs på .

De fleste har 100% positive feedback på Ebay .

Gitaren ser fin ut i hvert fall og prisen er grei foreløpig .

Men den kan fort øke i pris de siste minuttene .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er litt småskeptisk! Må få bekreftet fra esp, at de har laget en slik modell, før jeg byr noe mer.

Må også regne inn kostnad på å bytte ut all bling:)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det meste var spesialbestillinger på Horizon på 80/90-tallet. Mener å huske at du kunne velge blant 2 headstock-typer + reverse. Sikla på en sånn en og var mange ganger innom GW :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp! Tenker å bytte ut gullvarene.

Har ikke fått svar fra esp, så vet ikke om jeg tør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja! Denne ble det ikke, men er en charvel fusion deluxe på tur over dammen.

Litt spent på shortscale shredder, men den kommer til en levelig pris.

Ngd ila juni!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Vurderer sterkt å bestille deler fra MJT for å bygge meg ein tele! Har vært i kontakt med dem og venter på prisanslag. Har noen bygget gitarer fra dem før? i så fall, hvilke erfaringer har dere? Vurdere å bestille både nakke og kropp derifra. Kroppen blir da en relica seafoam(eller surf, har ikke helt bestemt meg) green tele, også har jeg syykt lyst på roasted flame maple nakke! Noen tanker? Ting man må tenke på? Pickuper og div. får jeg tak i fra andre plasser! gjerne kom med forslag om pickuper også? Skal lese meg mer opp på det...
    • Av blaamann
      Har aldri helt hatt sansen for hverken alt-for-grafiske gitarer, eller gitarer med ekstra effekter, men må si at denne demoen likte jeg ?
      Først, her er hjemmesiden til Deimel Guitarworks: 
      http://deimelguitarworks.com/
      Demo

• Gjest
      Av Gjest
      Hvorfor produseres det ikke flere gitarer med bare EN humbucker og EN volumknapp? hvorfor er det en standard at nesten alle gitarer han en neck, single coil og en bridge.
      Hvorfor produseres nesten alle gitarer med Duncan eller aktive emgs?
    • Av Lasse gitarist
      Noen her som vet om gitar/instrumentbutikker kjøper brukte gitarer i Oslo? Har en strøken ESP Horizon som jeg trenger pengene for istedenfor. Har forsøkt finn, men litt vanskelig å få solgt den. 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.