Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Mjt?


Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å bestille deler fra MJT for å bygge meg ein tele! Har vært i kontakt med dem og venter på prisanslag. Har noen bygget gitarer fra dem før? i så fall, hvilke erfaringer har dere? Vurdere å bestille både nakke og kropp derifra. Kroppen blir da en relica seafoam(eller surf, har ikke helt bestemt meg) green tele, også har jeg syykt lyst på roasted flame maple nakke! Noen tanker? Ting man må tenke på? Pickuper og div. får jeg tak i fra andre plasser! gjerne kom med forslag om pickuper også? Skal lese meg mer opp på det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har per dags dato fire MJT-bygg. Har hatt fem, men det første bygget er long gone.

MJT er vel kun egentlig lakkjobben og eventuell aging av delene for øvrig, så kvaliteten har mest med hvor delene kommer fra. I starten brukte de Allparts-deler (hals og kropp), mens de nå vel har avtaler med både USA Custom Guitars og Musikraft, men de lakkerer alt hva kunden ønsker, så det er bare å bestille fra andre leverandører og få det sendt til MJT for lakkering.

Fremste gitaren her er MJT (MJT-kropp, Warmoth-hals som jeg har satt inn med tru oil selv), det samme er den grå telecasteren (MJT/Warmoth), straten med lønnehals (MJT-kropp, Musikraft-hals, begge MJT-lakkert) og den white baritone-telen (MJT-kropp, hals fra DC Kunkle).

Partsos blir fort dyrt, fort gjort å glemme det. Ved siden av alt av deler må en beregne noen lapper i montering, nut og oppsett, med mindre man gjør slikt selv.

2AF9FF37-4985-4D13-9978-3FD8CE83EF8D.thumb.jpeg.47399123162c7bdfbf56afdb80074c14.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjt skal vel være rimelig trygt. Ganske vanlig å bruke de til å bygge delecastere, også her på forumet. 

Skum igjennom ‘vis din tele’-tråden. Senest på siste sida der haglet det inn forslag til pickups. Jeg har Amber-pickups i min (har Amber i 4 av 5 gitarer), men regner med du kan få ti-talls tips her på forumet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.