Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-prosjekt give away?


Anbefalte innlegg

Og denne stenges, vi fortsetter i denne tråden:

http://forum.gitarnorge.no/topic/54826-oppdatert-post-tele-prosjekt-give-away/

Har altfor mange prosjekter gående, og har bestemt meg for å donere en telekropp til et godt formål.

Dette er en tjukk (48 mm) kropp i or med "blonde" finish. Dvs den er kremgul. Det er en skramme på "hofta" og strengehulla er litt off. Ellers ser den bra ut. Det er kun hull for halsfestet og strenger (som sagt er disse lit "off"), og den er frest for standard teleoppsett. Fikk denne billig, så det er lett å la den gå.

Jeg håper flere kan bidra med deler og melde fra i denne tråden om hva man kan avse slik at prosjektet blir mest mulig komplett.

Så kan GN komme med et konkurranseforslag med byggeprosjektet som premie. Jeg kan påta meg å oppdatere førstepost med aktuell konkurranse samt aktuelle deler etterhvert, og kan sikkert bidra med mer småtteri.

Til nå har vi valgt ut:

1 stk kropp av teletype i or med "blond" finish (fra TS)

1 hals SX/GFS (fra Haze1305)

1 sett stemmeskruer (fra CastorFiber)

1 moderne bro (fra Telemann)

1 kontrollplate med hull for miniswitch (fra Telemann)

1 par reimfester (fra Telemann)

1 plekterbrett cream (fra Germaniumkid)

2 x dome knobs (fra Germaniumkid)

1 x GFS Fatbody bridge pickup (fra el-roffo)

1 x minihumbucker neck pickup (fra el-roffo)

Tar gjerne tilbakemeldinger på PM, men det er selvsagt greit å poste her også.

Sjekk roteskuffer og skap om dette er noe dere vil bidra til. Post evt bidrag i denne tråden, så blir det lett å se hva som trengs.

Ok?

Dette er et prosjekt som nødvendigvis vil strekke seg ut i tid, derfor er den lagt som sticky. Det kan hende at dere som donerer deler plutselig finner ut at "hei, den kontrollplata kan jeg jo bruke til noe annet!" (eks) Og da er det helt greit å trekke seg ved å sende en PM.

Aktuelt: Vi jobber med å finne en fin løsning på hvem som til syvende og sist blir tildelt prosjektet, og det er litt krevende. Det gjelder å finne en løsning som fellesskapet kan gå for. Sist jeg gjorde noe tilsvarende hadde jeg alle delene selv, og da var jeg også den som bestemte. Dersom noen har en genial løsning på dette: send PM (med kopi til CastorFiber).

Ha tålmodighet :)

Endret av CastorFiber
Ny tråd startet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skal rydde ved behov.

Slikt som dette trenger forumet!

Tar jeg ikke feil, kan jeg bidra med stemmeskruer, og kanksje et par pickuper. Det spørs litt på hva du ser for deg av kvalitet, det jeg for tiden har å gi bort er ting som ikke er skrot, men tross alt ting jeg har skiftet ut på relativt rimelige gitarer.

Jeg fikk/betalte nesten ingenting for et lass med stemmeskruer fra Greener, tidligere moderator og dyktig bidragsyter på forumet. Et sett fra disse donerer jeg gjerne. Før jeg helt vet hva jeg har av Teledeler må jeg nesten stupe ned i en av flere rotekasser før jeg er sikker på hva som er brukbart. Tror det ligger mest strat-deler der.

Synes plasseringen er grei, da dette jo er DIY, men den mest besøkte delen av forumet er "elektrisk gitar". En tråd med link hit hadde kanskje vært OK for å gjøre så mange som mulig oppmerksomme på dette etter hvert som det tar form og drar seg til.

Som du ser, er dette blitt en sticky.

Som et alternativ til konkurranse hvis det er vanskelig å finne på noe der, kan det kanskje antydes at det muligens er et alternativ å selge den på forumet/Finn? Når den er ferdig? Hva pengene kan brukes til kan jo diskuteres, alt fra forumets drift til Røde Kors, Syria, SOS barnebyer.. Det er mange som trenger penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker først og fremst at det skal kunne bli en duganes gitar til slutt. Henger MYE sammen med hva slags hals som lar seg oppdrive.

Noen må bygge den til slutt uansett om det blir som mottatt premie, eller for auksjon/salg for et godt formål.

Jeg har IKKE tenkt å bygge den, til det har jeg for mange prosjekter som ligger uferdige.

Spørsmålsstillingen ligger altså i hvem, hvorfor og når.

Inntil videre er det veldig greit å donere deler fortsatt. Jeg skal forsøke å oppdatere førstepost etterhvert.

Kvaliteten på delene bør være av en viss kvalitet og i standard utførelse inntil videre.

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg Telemann på ordet og setter opp bro og kontrollplate i første omgang.

Inntil videre er det vel enklest å tenke dette prosjektet som et standard tele-bygg, men det kan jo endre seg underveis!

Flott å se engasjementet!

Lar forslagene fra alle stå i tråden, kan hende vi plukker ting etterhvert.

(Jeg sier plutselig "vi", men det er fordi jeg syns tråden nå hører forumet til)

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.