Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige og bra headphones?


Siss29

Anbefalte innlegg

Syns dattera sine Koss Porta Pro er masete og ubalanserte i forhold til et anna og billigere Koss-sett, nemlig Koss Koss KTXPRO1 Titanium Pro. Disse likte jeg så godt at både Sennheiser og Shure-headsetta mine blei liggende ubrukt. De var med som lyttereferanse da jeg kjøpte nytt mikseheadsett og endte på Beyerdynamic 770Pro. Til og med i butikken måtte de innrømme at Titanium Pro var det fin lyd av sammenligna med dyrere saker. :) Og prisen? 189 kroner hos CDON. Bakdelen er at byggekvaliteten ikke er all verden, men man har da superlim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står mellom Phillips SHP 2500 og Koss KTXPRO1 nå da. Liker prisen på begge :P. For min del så liker jeg at det er litt "bassete" lyd. Øreklokkene blir jo og gjerne brukt til andre ting. Og når jeg skal høre på musikk, liker jeg og guffe på så basslyd og slik trer godt fram. Det gjør meg i godt humør :D


Men vil ikke lyd lekke mer ut til omgivelsene på Koss settet enn med Phillipsene? Noe som kanskje mannen vil finne litt irriterende. Poenget er jo å kunne spille gitar mens han for eksempel ser tv eller gjør andre ting uten å bli "plaget" av det jeg gjør :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Sarge sier, mannen din vil nok høre mer av strengene enn av lyden fra øreklokkene om du ikke spiller ekstremt høyt. For min del er det verste at kona forstyrrer med å se på TV mens jeg spiller gitar. :D For min del foretrekker jeg heller hodetelefoner og litt lyd ut/ inn enn klamme øreklokker, bortsett fra Beyerdynamicene, de er svært behagelige å ha på over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det hver gang noen skal ha budsjettklokker: SENNHEISER HD201.

Spiller flott (kanskje bittelitt lite puff heelt i bånn for noen sin smak), koster forholdsvis lite, og tåler en del juling. Har handlet inn slike til PC-musikkelevene mine i kulturskolen, og vi er alle fornøyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endte opp med Philiphs SHP2500, som virker veldig greie. Prisen var iallfall bra :P. Kjøpte adapter for å sjekke ut de gamle Behringer headphonesene og, men de var iallfall jævlige på og ikke stort å skryte av ellers heller. Så blir nok de Philips headphonesa som blir brukt. Kommer nok til å fungere bra til mitt bruk: Sitter bra på hodet, behagelige over ørene, volumkontroll på ledningen, lang ledning (kjekt i de tilfellene jeg bruker de på forsterkeren iallfall), greit med bass (jeg liker skikkelig basslyd når jeg hører på musikk: det skal være høyt og med masse bass :D)

Da er det bare å vente på Joyo Amplugene så jeg får testa de sammen med de :)

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har Beyerdynamic DT-770pro og anbefaler det til all studiobruk som krever 1) lydisolasjon 2) relativt troverdig lydgjengivelse 3) detaljert lyd 4) behagelig bærekomfort.

De er imidlertid litt tungdrevne og jeg anbefaler dem ikke på dingser som kun har ett eller to AAA-batterier, slik MP3-spillere og Amplug har. Og prisen er jo feil her.

Gjenoppliver denne litt... Hva er dealen med forskjellig ohm, 32 vs 80 etc. Antar 32 ohm er mer lettdrevet? Noen ulemper med 32 i forhold til 80? Eller vice versa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig mye bass, lydbalansen er helt feil etter mine ører. Hadde de ikke hatt den livstidsgarantien så hadde de ikke solgt så mye.

Har Koss PortaPro livstidsgaranti? Da må jeg få byttet min. Den mistet kontakten i en kanal etter noen dager. Drittkvalitet.

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.