Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige og bra headphones?

Anbefalte innlegg

Vel... entusiasmen min for hifi er der fortsatt. Problemet er musikkutgivelsene som mastres så anemisk og udynamisk at hele poenget med et godt hifisystem faller bort. Det er ikke noe nytt, men et forfall som har vart i nesten 25 år.

Koss Porta Pro-designet ble unnfanget i en tid da musikkutgivelser fortsatt hadde dynamikk og kraft.

Det er likevel ikke helt svart for musikken. Dessverre må man på konsert for å høre hva slags kraft of dynamikk som bor i musikken nå om dagen.

Det er riktig at entusiasmen er for de få. Dårlig streaming tar over "fordi det er så enkelt". Litt på samme måte som de fleste tar til takke med taco og McDonald's. Mens entusiastene enten lager skikkelig mat etter kunstens regler fra skikkelige råvarer eller drar på en restaurant med et ordentlig kjøkken som behersker kunsten å få fram det beste uten å bøye seg for kravene om lavpris, hurtighet, tilgjengelighet og at det skal være så flatt og standardisert at det ikke skal være mulig å avvise, så spiser bermen sin fastfood og lytter til Spotify for å stenge verden ute heller enn å lytte til musikken. Ingen kjøper den for å ha den, for det er så forrige årtusen å høre på samme låt to ganger.

Endret av sarge
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

300,- ja. Det sto ikke der i sta? Koss porta pro er mine billigfavoritter på bærbar lyd. Bruker slike til iphonen hver dag, og synes de låter bra til pris og størrelse.

Nei, det der klarer jeg ikke å ta seriøst. Jeg har snakket med MANGE som er seriøse på lyd som liker dem. Ikke til kritisk lytting, men til rekreasjonslytting. Det er vel heller du som har en annerl

Jeg gir opp... Veluren i DT770 pro er etter min mening en veldig viktig grunn til at de er så behagelige på og at man kan sitte med dem i timevis uten å bli klam.

Syns dattera sine Koss Porta Pro er masete og ubalanserte i forhold til et anna og billigere Koss-sett, nemlig Koss Koss KTXPRO1 Titanium Pro. Disse likte jeg så godt at både Sennheiser og Shure-headsetta mine blei liggende ubrukt. De var med som lyttereferanse da jeg kjøpte nytt mikseheadsett og endte på Beyerdynamic 770Pro. Til og med i butikken måtte de innrømme at Titanium Pro var det fin lyd av sammenligna med dyrere saker. :) Og prisen? 189 kroner hos CDON. Bakdelen er at byggekvaliteten ikke er all verden, men man har da superlim.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mellom Phillips SHP 2500 og Koss KTXPRO1 nå da. Liker prisen på begge :P. For min del så liker jeg at det er litt "bassete" lyd. Øreklokkene blir jo og gjerne brukt til andre ting. Og når jeg skal høre på musikk, liker jeg og guffe på så basslyd og slik trer godt fram. Det gjør meg i godt humør :D

Men vil ikke lyd lekke mer ut til omgivelsene på Koss settet enn med Phillipsene? Noe som kanskje mannen vil finne litt irriterende. Poenget er jo å kunne spille gitar mens han for eksempel ser tv eller gjør andre ting uten å bli "plaget" av det jeg gjør :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Sarge sier, mannen din vil nok høre mer av strengene enn av lyden fra øreklokkene om du ikke spiller ekstremt høyt. For min del er det verste at kona forstyrrer med å se på TV mens jeg spiller gitar. :D For min del foretrekker jeg heller hodetelefoner og litt lyd ut/ inn enn klamme øreklokker, bortsett fra Beyerdynamicene, de er svært behagelige å ha på over tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg: Det er ikke Porta Pro som har for mye bass. Det er noen som foretrekker lyden sin like anorektisk som catwalkmodellene.

Det er noen som foretrekker et annet lydbilde enn deg. Har ikke prøvd Beats by Dre og har overhodet ingen ambisjon om det heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castor, da. Han kan gjerne mene noe, men det er forskjell på å mene at noe er dårlig og å hevde at det er dårligst av alt. Man kan gjerne mene det også, men da må man tåle kritisk motargumentasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.dx.com/p/genipu-gnp-58-stylish-in-ear-earphones-black-orange-3-5mm-plug-120cm-169686

Disse er bedre enn Porta Pro. Jeg river heller av meg ørene enn å bruke Porta Pro .Og jeg står på mitt at hovedsalgsargumentet til Porta Pro er(var?) livstidsgarantien. Jeg liker overhodet ikke lyden og hadde mye heller gått for DT770 Pro og fått veldig mye mer kvalitet og komfort for pengene. Og ja, jeg vet at de er mye dyrere enn Koss Porta Pro og DT770 er verdt hver eneste krone i prisforskjell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gir opp... Veluren i DT770 pro er etter min mening en veldig viktig grunn til at de er så behagelige på og at man kan sitte med dem i timevis uten å bli klam.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.