Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste LP i prisklassen 3-4000 kr?


Siss29

Anbefalte innlegg

Carpal67: Ha ha....er det rart man blir forvirra?

På samme butikk som tidligere nevnte youtubevideo, omtales den han trekker ut som "flat top honeyburst" av noe. Denne er jo helt annerledes i fargen, men ligner mer på Epiphone sitt bilde under:

LesPaulStandPlusPRO_HB.jpg

Dette gjør meg veldig usikker, da jeg foretrekker de som er litt varmere i fargen og IKKE heller mot sennepsgul eller hva man skal kalle det. Denne over er jo nesten litt "grønnlig" i kantene.

post-1580-0-49438600-1394292343_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i midt og til høyre er honey. Alle er samme modell og laget under samme tak. Den i midten er mattet ned litt i finishen.

Et litt bedre bilde.....cherryen identifiseres lettest på kroppsfargen(bak og sider).

post-4412-0-46478400-1394292370_thumb.jp

Ps. Det er ikke brukt det sprekeste kamera i verden, men det understreker vel kanskje poenget litt.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carpal67: Ha ha....er det rart man blir forvirra?

På samme butikk som tidligere nevnte youtubevideo, omtales den han trekker ut som "flat top honeyburst" av noe. Denne er jo helt annerledes i fargen, men ligner mer på Epiphone sitt bilde under:

Dette gjør meg veldig usikker, da jeg foretrekker de som er litt varmere i fargen og IKKE heller mot sennepsgul eller hva man skal kalle det. Denne over er jo nesten litt "grønnlig" i kantene.

Sjekk denne...synes du den er fin?

http://forum.gitarnorge.no/topic/29382-solgt-epiphone-lp-standard-heritage-tsjekkisk/

Eller den gamle min i cherry....

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle de 3 på bildet ditt lengre oppe var fine. Det jeg IKKE liker er slike cherry sunburst som er skrikende røde og gule i fargen. Cherry sunbursten jeg så på 4sound på Epiphone Les Paul 100 var litt for intens i fargen. Men mange andre jeg har sett til salgs og rundtomkring med samme fargebetegnelse har vært veldig fine. Og så synes jeg ikke så mye om den honeybursten som er avbildet på Epiphone sin side. Men alle de andre som er omtalt rundtomkring på diverse steder som honeyburst, som er litt varmere i fargen liker jeg veldig godt.

Hvis Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro fargene Honeyburst eller Heritage Cherry Sunburst ser som noe likt på en av de 3 du hadde avbildet, så hadde det ikke vært noe problem med noen av de.

Begge de to linket i siste innlegget ditt var også pene, men jeg likte kanskje best den tsjekkiske i fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse bildene til Carpal67 er ikke mye til hjelp, for det er da ikke sånn honeyburst ser ut til vanlig. Fine gitarer altså, men hvis jeg hadde bestilt meg en honeyburst, og fått en youcantbelieveitsnotacherryburst, så hadde jeg ikke blitt spesielt blid...

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse bildene til Carpal67 er ikke mye til hjelp, for det er da ikke sånn honeyburst ser ut til vanlig. Fine gitarer altså, men hvis jeg hadde bestilt meg en honeyburst, og fått en youcantbelieveitsnotacherryburst, så hadde jeg ikke blitt spesielt blid...

hvordan ser en honeyburst ut til vanlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Det er nok ikke så uvanlig at honeyburst ser litt ut som cherryburst, men jeg synes at honeyburst skal ha en del mindre rødfarge, og se litt mer ut som, hva eer det nå de kaller det igjen? Honning? ;-)

Og det finnes. Jeg synes ikke cherryburst er noe særlig, så derfor hadde jeg ikke blitt særlig fornøyd om jeg kjøpte en honeyburst som så ut som en cherryburst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på det aller sterkeste anbefale å gå i en butikk og kjøpe gitar. Dermed vil du både få sett om utseendet er noe for deg, og sjekket om den er noe god å spille på.

Det vil koste meg 700 kr mer på bare gitaren, pluss bensin for 6 mil hver vei. Så hadde håpet å finne ut av fargen uten :P

Jeg liker jo godt Epiphone Les Paul Junioren, så ser ikke for meg at denne er noe dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse bildene til Carpal67 er ikke mye til hjelp, for det er da ikke sånn honeyburst ser ut til vanlig. Fine gitarer altså, men hvis jeg hadde bestilt meg en honeyburst, og fått en youcantbelieveitsnotacherryburst, så hadde jeg ikke blitt spesielt blid...

Det kommer nok litt av det dårlige kameraet.

Her er et bedre bilde.....

post-4412-0-76722400-1394301936_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Det er nok ikke så uvanlig at honeyburst ser litt ut som cherryburst, men jeg synes at honeyburst skal ha en del mindre rødfarge, og se litt mer ut som, hva eer det nå de kaller det igjen? Honning? ;-)

Og det finnes. Jeg synes ikke cherryburst er noe særlig, så derfor hadde jeg ikke blitt særlig fornøyd om jeg kjøpte en honeyburst som så ut som en cherryburst.

Enig, av de fire Tsjekkerne jeg har hatt har de to i cherry som jeg solgte vært klart penere enn de i honeyburst. Den første honey'en ble kjøpt usett, mens den andre ble innkjøpt i den tro at det var en cherry ut fra bildene.

Beholdt honeyburstene av andre grunner enn utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.