Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste LP i prisklassen 3-4000 kr?


Siss29

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46135616

Du klarer sikkert å prute denne ned til 4000. Jeg vil hevde at dette er den råeste LPtype gitaren du kan få innenfor budsjettet ditt. Lettspilte som fy er de og.

Den var iallfall jævlig fin. Men jeg tror jeg avventer litt. Finansene er ikke i orden ennå. Blir nok ikke kjøpt noe gitar på en stund enda. Må spare opp litt peng og bruke den jeg har en stund, så jeg kan rettferdiggjøre å kjøpe ny etterhvert :P:blush:

Beste Les Paul i din prisklasse er, hevet over enhver tvil, Agile sin AL-3100.

http://www.rondomusic.com/product4846.html

Jeg har faktisk vært der inne og kikket også . Men litt mer styr å bestille fra USA med moms, frakt, gebyrer osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er faktisk veldig greit. Fraktkostnad kommer opp under bestilling. Moms er (grunnpris+frakt) x 1.25. Altså 25% påslag. Ingen gebyrer utenom dette. :)

Pleier vel å være ett gebyr fra tollvesenet eller befrakter eller hva det nå er når man henter ut pakken?

Har du kjøpt en slik derfra selv altså? Hva kom det seg på totalt i norske kroner? Der må man vel bestille med kasse og? Og er den bedre enn Epiphone Les Paul Standard Plus top pro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok heller ikke lett hvis en potensiell kjøper snubler over denne tråden, og ser hva "alle" mener man må ha av utstyr for å kunne starte opp. :huh:

Hehe, det er sant!

Helt utrolig hvor mange som mener noe når det står "LP" i overskriften :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som kommer utenfra forumet og lurer på hva du trenger for å komme i gang:

De ENESTE du trenger er en marshall plexiforsterker og en Gibson Customshop R9 les paul, intet mer intet mindre.

Da var det løst......

Case closed. :D

Fra plexi til revolver, noen som har erfaring eller nerde-spec-lesing-erfaring med Epi Standard og de nye Standard plustop Pro? Tenker særlig på elektronikken, "push pull" er vel bare på pro.

Prøvde pro i dag, så ser jeg nå det ligger en Standard på finn.. Valgets kvaler.. halve prisen.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Case closed. :D

Fra plexi til revolver, noen som har erfaring eller nerde-spec-lesing-erfaring med Epi Standard og de nye Standard plustop Pro? Tenker særlig på elektronikken, "push pull" er vel bare på pro.

Prøvde pro i dag, så ser jeg nå det ligger en Standard på finn.. Valgets kvaler.. halve prisen.. :o

Ser ut som det finnes flere forskjellige versjoner i følge denne linken: Epiphone Les Paul

Selv kommer jeg nok mest sannsynlig til å gå for en ny Epiphone Les Paul Standard Plus Top Pro. Har sett dem ned til 3199 på nett. Har sittet og surfet masse på nett og prøvd å få ett inntrykk av fargene på de, og synes versjonen av Cherry Sunbursten der virker altfor "skrikende" Synes Honey Burst og Desert Burst og Iced Tea ser penest ut fra Plus Top Pro versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det finnes flere forskjellige versjoner i følge denne linken: Epiphone Les Paul

Selv kommer jeg nok mest sannsynlig til å gå for en ny Epiphone Les Paul Standard Plus Top Pro. Har sett dem ned til 3199 på nett. Har sittet og surfet masse på nett og prøvd å få ett inntrykk av fargene på de, og synes versjonen av Cherry Sunbursten der virker altfor "skrikende" Synes Honey Burst og Desert Burst og Iced Tea ser penest ut fra Plus Top Pro versjonen.

Ai ai se der ja full oversikt.. :D Ja det er jo ett hav av utgaver, har liksom sikta meg inn på Plustop Pro her og selvom det sikkert bare er nyanser fra Standard. Coil-tapping og bedre stemmeskruer er bare noe jeg har fått med meg..

4Sound ser ut til å føre cherry sunburst og Honey burst, Av de blir det honey, så på begge i dag og Cherry blir bare altfor rød. Meeeen jeg sikler jo egentlig på Vintage burst, hadde nok gått for den hadde de hatt den.. Det sagt så fikk jeg også ett mørkere inntrykk av honey i butikken. Kjøper jeg ny nå så gjør jeg det i butikk og får den satt opp og ikke minst ett sted å klage.

LesPaulStandPlusPRO_VS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.