Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste LP i prisklassen 3-4000 kr?


Siss29

Anbefalte innlegg

Klarer ikke dy meg. Følgende infomercial er ihvertfall relevant:

He he, forteller jo alt og mere til. En Slash signature til 15? noe lapper er bedre enn en Epiphone til 3 som er bra. :o

Tror jeg fortsetter å ønske meg en Epiphone LP STD plustop pro som Siss29, i det minste planen å vente på at de får den inn i sjappa her så jeg kan prøve den og ta det derfra. Tror faktisk jeg må ta turen igjen i morgen. :D

Nå har vel både Epiphone og Gibson LP'er fra billig til dyr, får inntrykk av at merkenavnet er viktigere enn hvem modell man faktisk snakker om i denne tråden? Selgerne jeg har snakket med sier ihvertfall heller en Epiphone STD enn en billig gibson. Jobben dems burde vel vært å selge meg en dyrere gitar eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben dems burde vel vært å selge meg en dyrere gitar eller?

Jobben deres er å tjene inn mest mulig penger for butikken de jobber for.

Det er ikke sikkert at det bestandig betyr å selge den dyreste varen til kundene.

Mange butikker tjener nok mye mer penger på å selge Epiphone gitarer,

enn det de tjener på å selge Gibson Custom Shop gitarer.

Der er jo også mulig at den som kjøper en Epiphone kommer tilbake og kjøper en Gibson etter en stund.

Det er ikke uten grunn at de store merkene som Fender, Gibson, Marshall o.s.v.

velger å markere seg med produkter som konkurrerer med de billigste merkene.

De to gjøkene som pusher utstyr for Andertons, ser i hvert fall ut til å pushe de rimeligste alternativene

i alle videoer jeg har sett av dem. Så det er nok der mye av inntjeningen må være.

Hvis Andertons taper penger på at de gjør det, regner jeg med at de hadde fått sparken for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben deres er å tjene inn mest mulig penger for butikken de jobber for.

Det er ikke sikkert at det bestandig betyr å selge den dyreste varen til kundene.

Mange butikker tjener nok mye mer penger på å selge Epiphone gitarer,

enn det de tjener på å selge Gibson Custom Shop gitarer.

Der er jo også mulig at den som kjøper en Epiphone kommer tilbake og kjøper en Gibson etter en stund.

Joda det skjønner jeg også, akkurat som jeg skjønner at en gitar under 10 lapper ikke nødvendigvis er gull fordi det står Gibson på den. På samme måte er det forskjell på Epiphone til 1000 spenn og en STD. :)

Hatt flere og dyrere gitarer jeg og nå vil jeg gjerne ha ny. Aldri hatt LP og vil prøve det. Kan ikke se at noen har kommet med et eneste alternativ i prisklassen det er snakk om så da regner jeg med at det er hva man får for 3-4 lapper som også er det jeg ser etter.

Håpløs diskusjon.. Slash gitaren i videoen går forresten for 20 lapper, jeg trodde kanskje jeg overdreiv når jeg skrev 15. :o Det ville vært rart om den ikke låt vesentlig bedre og mer "Slash".

Endret av JoachimV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å moderere meg selv, så ja, du kan kjøpe en epiphone les paul standard og ha mye moro med det. Jevnt over bra kvalitetssjekk som betyr at de ikke varierer så mye fra gitar til gitar. Er du kresen på lyd så ignorer dette innlegget og les det jeg skrev tidligere, som er myntet på den mer kresne LP bruker. For nybegynnere, kan jeg, og har jeg; anbefalt epiphone gitarer, spesifikt LP junior, LP standard, LP custom prophecy, G400 og dot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nybegynner og spiller fortsatt på Dot. Josh Homme fra Queens of the stone age spilte på dot i "Lullabies to paralyze" æraen. Noel Gallagher brukte Epiphones på hele 90-tallet. Så Epiphone kan være like gode for viderekommende og proffer (som de to nevnte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nybegynner og spiller fortsatt på Dot. Josh Homme fra Queens of the stone age spilte på dot i "Lullabies to paralyze" æraen. Noel Gallagher brukte Epiphones på hele 90-tallet. Så Epiphone kan være like gode for viderekommende og proffer (som de to nevnte).

Dot kom inn i rekken fordi det er en epiphone jeg mener er grei eller bra for prisen. Dot og prophecy har ikke den klangmessige defekten jeg mener mange solidbody epiphoner lider av. Dot er et godt kjøp. Men nå sporer jeg av tråden her.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.