Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste LP i prisklassen 3-4000 kr?


Siss29

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett på masse videoer av GNR og GNR covere av Sweet Child of Mine (som jeg prøver å lære meg), har jeg blitt litt gira på LP-type gitarer i Sunburst/Cherry Sunburst. Så når (hvis) jeg skal oppgradere Epiphone Les Paul Junioren, så er det noe slikt jeg kommer til å gå for. Spørsmålet er da (til dere erfarne gitarister, som ser ut til å ha stor erfaring med forskjellige typer gitarer), hva slags LP-type gitar er den beste i 3-4000 kronersklassen (max 4000) ? Er denne for eksempel ett godt valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En digital forsterker er ganske vanskelig å få gjort noe med hvis de er defekt. Da må du omtrent være dataingeniør for å få rettet opp i noe. En gitar er en litt enklere konstruksjon, og er ikke noe voodoo å få rettet opp i igjen.

Hvis du skulle bestemme deg for å kjøpe brukt, kan du se etter studios som Ralph foreslår, kanskje kan du finne en Burny, Tokai eller Edwards til den prisen. Hvis du klarer å vente til en Tsjekkisk-bygd Epiphone dukker opp, kan disse gå for gode priser.

Eventuelt kan du vente til Frankajoerg skal selge sin Tokai.

Endret av MartheyG
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring med brukt forsterker (som skurret noe jævlig) er jeg mer gira på nytt :P Enklere å klage hvis noe ikke er som det skal da :P

Tror nok dessverre du må legge på noen lapper til for å få noe brukendes nytt :( . Var faktisk i ferd med å skrive ganske nøyaktig det samme som MartheyG. Prøv først og fremst å finne noe i kjøreavstand fra der du bor. Vel verdt å bruke et par hundrelapper i bensin for å få prøvd den aktuelle øksa først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de fleste studioene ligger vel ute til rundt 5000,- men du får de jo da helst i hvit, svart eller vintød. Sikkert mulig å prute ned en slik litt.

Jeg har en 2008 studio som hovedgitar nå og den er helt knall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor kresen man er, men en gitar til under 4000,- kan i mange tilfeller bli betegnet som bra. Ikke strålende, men bra sett i forhold til pris. En Epiphone er eksempelvis kurante saker, grei valuta for pengene. 'Vintage' skal også være mye for pengene, uten at jeg kan uttale meg noe mer da jeg ikke har prøvd noen. Ibanez har noen LP-aktige modeller som nok også er bra til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Vintage' skal også være mye for pengene, uten at jeg kan uttale meg noe mer da jeg ikke har prøvd noen.

Nja, I beg to differ! Om de ikke har skjerpet seg *alvorlig* i kvalitetskontrollen, så er instrumentene fra Vintage av alt for variabel kvalitet. Du skal prøve _mange_ før du finner Vintage som umiddelbart fremstår som stayere.

Ville heller gått for Studio som nevnt over, eller Hagström. Ser også at det blir nevnt Tjekkisk Epi LP, og det kan jeg bekrefte er gode greier. Har en sjøl, og det er en gitar av knakende byggkvalitet og med god hardware. Låter kuler og krutt! Mulig min havner på bruktmarked om litt på grunn av at ØKH klager over for mange gitarer i heimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.