Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste LP i prisklassen 3-4000 kr?


Siss29

Anbefalte innlegg

Hva? Sjekket Evenstad, de er jo nede i under fire tusen nye.. Makan.

Ingen tvil-kjøp en, og få en gitarfikler til å gå over den i en halv time.

Eller, hvis du liker fasongen, gå for denne.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46818917&searchQuery=Gibson+fender+

Da har du bedre sustain enn Slash, garantert! Utrolig artig gitar, men sustainersystemet er litt spesielt.

Kvaliteten på resten av gitaren er bedre enn en vanlig Epi.

Fernandes er store i Japan, og litt mer ukjent i resten av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Sjekket Evenstad, de er jo nede i under fire tusen nye.. Makan.

Ingen tvil-kjøp en, og få en gitarfikler til å gå over den i en halv time.

Eller, hvis du liker fasongen, gå for denne.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46818917&searchQuery=Gibson+fender+

Da har du bedre sustain enn Slash, garantert! Utrolig artig gitar, men sustainersystemet er litt spesielt.

Kvaliteten på resten av gitaren er bedre enn en vanlig Epi.

Fernandes er store i Japan, og litt mer ukjent i resten av verden.

Hvilkem ligger under fire tusen ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke trent nok øre til å høre den store forskjellen jeg. Eller hva som er forskjellen på de. Synes Epiphonen hørtes bra ut jeg. Iallfall når han spilte introen på Sweet child of mine. Kanskje jeg hadde hørt bedre forskjell hvis han hadde spilt det samme med begge :P

Så eneste jeg fikk ut av den videoen, er at Gibson gitarene faktisk har penere finish utseendemessig enn Epiphonen. Epiphone sin Heritage Cherry Sunburst ser "billigere" og mer plastikk-aktig ut liksom. Gibson sin har finere overgang mellom fargene og treet under skinner liksom mer gjennom. Og så er det at fargene er mer knalle. Jeg likte det litt mindre knalle på Gibson sine. Sånn sett var både Tokaien og LTD'en på Gitarhuset mer lik å Gibson sin og dermed penere utseendemessig. Men kvalitet og lyd i forhold til pris teller jo og en del. Men Gibson blir nok aldri aktuelt uansett. Med mindre noen kommer og gir meg en gratis (eller til en svinebra pris) Men så er det egentlig de dyreste til Gibson som har den penest finishen og. Så da er jeg vel uansett like langt :P

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enige i at enkelte av Kina-Epi-burstene, finishen altså, kan være noe småkjipe, men Bento gir en heads up på første side om at han skal selge en tsjekkisk en, jeg synes bursten på de stort sett har vært bedre, noe variasjon innen de og, men verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tronni- synes du det også er sant etter pickupbytte?

Det som er svakheten med disse, er tre ting. Eksemplarvariasjon, stemmeskruer og pickups.

Så absolutt. Du trenger ikke plugge gitaren i for å høre om den låter bra eller ikke. Og for å poengtere det, ville jeg valg en gibson med epi pickups over epi med gibson pickups, anyday. Jeg har tilgode å ha problem med epiphone stemmeskruer. Topnut; derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt. Du trenger ikke plugge gitaren i for å høre om den låter bra eller ikke. Og for å poengtere det, ville jeg valg en gibson med epi pickups over epi med gibson pickups, anyday. Jeg har tilgode å ha problem med epiphone stemmeskruer. Topnut; derimot...

Jeg har en Epiphone Dot som jeg har smelt på en Bigsby B7 på. Holder stemminga som fy, selv ved bruk av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke trent nok øre til å høre den store forskjellen jeg. Eller hva som er forskjellen på de. Synes Epiphonen hørtes bra ut jeg. Iallfall når han spilte introen på Sweet child of mine.

Det er faktisk poenget mitt... Jeg har tre basser og tre elektriske gitarer, og jeg har ikke betalt mer enn 3000 for noen av dem. Jeg tror en Epiphone LP vil gjøre jobben. Men har du mulighet, så prøvespill før du kjøper. Det er alltid sjanse for eksemplarvariasjon (mandagseksemplarer) med rimelige gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med variasjon mellom gitarer er viktig. En kamerat av faren min skulle ha en LP Custom Deluxe for en del år siden, og da satt de på lageret og gikk gjennom en hel pall med like gitarer for å finne den beste. Det var "stor" variasjon i lyden på enkelte.

De gjentok det samme med 2 Martin akkustiske gitarer av samme type, med prislapp rett i overkant av 50.000. Der var forskjellen så stor at pappa ikke trodde det var samme gitar. Der var det altså bare å finne den som passet sin egen spillestil best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at her snakker vi om menn som har jobbet med lyd og musikk i nærmere 50 år hver.

Det kan også legges til at faren min fortsatt spiller på Squier, og Xaviere gitarer, med og uten modifikasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.