Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste LP i prisklassen 3-4000 kr?


Siss29

Anbefalte innlegg

Ai ai se der ja full oversikt.. :D Ja det er jo ett hav av utgaver, har liksom sikta meg inn på Plustop Pro her og selvom det sikkert bare er nyanser fra Standard. Coil-tapping og bedre stemmeskruer er bare noe jeg har fått med meg..

4Sound ser ut til å føre cherry sunburst og Honey burst, Av de blir det honey, så på begge i dag og Cherry blir bare altfor rød. Meeeen jeg sikler jo egentlig på Vintage burst, hadde nok gått for den hadde de hatt den.. Det sagt så fikk jeg også ett mørkere inntrykk av honey i butikken. Kjøper jeg ny nå så gjør jeg det i butikk og får den satt opp og ikke minst ett sted å klage.

LesPaulStandPlusPRO_VS.jpg

Synes Honey Bursten på Youtubevideoer så mørkere ut enn det den gjorde på Epiphone sin side. Ett godt tegn, for jeg synes den så penere ut der enn på hjemmesiden demmers.

Har ikke Standard Plus Top Pro andre pickupser og enn de andre versjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se den igjen nå som jeg har sett litt mer på nett og på variantene, ble plutselig usikker på om det faktisk var en Honey. Det var bare det de har sagt de sku få inn så da antok jeg det...

Pro har Probuckere ja som er nye med Pro sånn jeg har skjønt det og lest meg til. De har Alnico-magneter men spolen er lagd på en måte som skal tilnærme de gamle håndvikla spolene mener jeg å ha lest. Så ta det med forbehold. Men jeg har vanskelig for å tro de pusher ut en ny STD høyere priset med noe dårligere humbuckere? Utifra hva jeg har lest av kommentarer på nettet virker akkurat det der lovende, og det var det som var såpass aha opplevelse i dag å prøve med amp at jeg sliter nå med å gå tilbake til Squier'n her.God respons, ble desto mer oppmerksom på at jeg spiller veldig hardt på squier strat for å få noe ut av den for tida, ikke bra. Fare for at det blir gitar i morgen ja. :D

Denne Standarden på finn ser jo kul ut og er fornuftig priset http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47057259&searchQuery=les+paul

Joa, her snakker de om Probuckerne. Sikkert mer reklame enn noe annet men hehe:

http://youtu.be/uZqxMeKpp1M

Me like :)

Endret av JoachimV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste nettbutikkene er det Cherry Sunburst og Honey Burst dem har iallfall ser jeg. Halvparten av de andre fargene, som blant annet Desert Burst og Iced Tea (som jeg synes ser fine ut) står jo som bare i utvalgte butikker på Epiphone sine sider.
Jo mer videoer jeg ser av denne Epiphonen, jo mer gira blir jeg på å kjøpe meg en splitter ny av denne versjonen jeg også. Men jeg må ta meg i nakken og være litt fornuftig. Vi har akkurat investert i ett anneks til bruk som tv-stue for de eldste gutta her, så det må spares en stund før jeg kan bruke så mye peng på en gitar :unsure:
Men å se på er jo lov....så spørs om jeg må ta meg en tur i den lokale musikkbutikken (før den legges ned) og se om de har en av de hengende så jeg kan se hvordan den ser ut iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbuckere er som regel til å byttes ut uansett. Alle gitarer burde vært 1000kr billigere og kommet uten pickuper :ninja:

Har hatt min Epi så lenge jeg kan huske, og den har vært trofast i alle år. Hadde litt småfiks i starten da en pickp sviktet, reimfestet var litt løst etc.

Men dette er ting som tar ca 5 minutter - 1 time å få orden på, så har man en god gitar å fikle med (mtp pris). Og et pickupbytte gjør underverket på en billig gitar, trenger ikke koste mer enn 2-300kr fra GFS.

Hadde en Gibson-pickup og EMG'er i min Epi, forandrig i lyd merkes.

Den blir riktignok ikke brukt noe særlig lengre, men jeg har aldri noe imot å plukke den opp en gang i blant. Jeg hadde sikkert fått 2k for den om jeg solgte den, da syns jeg at det er verdt å bare beholde den.

I blant syns jeg at dne føles pittelitt tam i halsen når jeg spiller, men den er meget spillbar og det er likevel meget få billige gitarer som kan måle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbuckere er som regel til å byttes ut uansett. Alle gitarer burde vært 1000kr billigere og kommet uten pickuper :ninja:

Øh, dette kommer da VELDIG an på både prisklasse og hva man er ute etter. Han jeg kjøpte LPCen av hadde satt i noe DiMarzio-greier som låt totalt drit, så jeg var rimelig rask med å få inn stockpickupene igjen. Med de låter den sjef!

Har ikke hørt noen lydklipp av disse nye Pro-greiene til Epi, men det meste er nok en forbedring i forhold til «madrass foran ampen»-pickupene de har brukt før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hold dere fast som sliter med Epi.. :D

12989945673_970bfac658_c.jpg

Sorry crappy bilde men er litt busy med å spille.. Det her virker bare lovende.. :D

Og nei det var jo ikke helt planlagt at jeg sku bli epihore men den ampen bare dukka opp her på forumet for noen uker siden. Artig liten sak. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hold dere fast som sliter med Epi.. :D

12989945673_970bfac658_c.jpg

Sorry crappy bilde men er litt busy med å spille.. Det her virker bare lovende.. :D

Og nei det var jo ikke helt planlagt at jeg sku bli epihore men den ampen bare dukka opp her på forumet for noen uker siden. Artig liten sak. :)

Har du skaffet deg Epiphonegitaren allerede?

Selv var jeg på den lokale 4Soundgitaren i dag. Den skal legges ned/overflyttes til nabobyen, så der var det ett mer sstusselig utvalg enn det pleier å være nå :(

Dem hadde en sort Gibson Melody Maker, en sort Epiphone Les Paul Junior (samme som jeg har selv) og en Epiphone Les Paul 100 i Cherry Sunburst og en Epiphone Les Paul Custom i hvit tror jeg det var. Ikke noen Epiphone Les Paul Standard :(

Hvordan er Les Paul 100 sin Cherry Sunburst i fargen i forhold til Les Paul Standard Plus Top pro? Noen som vet? Synes iallfall den på Les Paul 100 ble for plastikkaktig og glorete i fargene. Heller mer mot Honey Burst og lignende av Epiphone Les Paul Standard Plus Top Pro fargene ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to over meg har rett. Bortsett fra finishen. Jeg har en slik selv, som ligger i deler for øyeblikket... Finishen ser ikke nevneverdig plastikk ut på min, men så er min sikkert ti år gammel. Den skal uansett erstattes med hobbylakk fra Biltema :D Ellers en ålreit gitar. Båndene er helt utslitt da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. :D STD Plustop Pro kan ikke skjønne annet enn at dette er bra valuta for pengene. Digg med ny, ny gitar spilt i hele dag helt blåst nå .. :P

Er dette den som kalles Honey Burst? Uansett var det en pen gitar. Fornøyd med den altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honeybørst ja. :) Veldig fornøyd så langt. Jeg har ikke sjargongen inne for alt på gitarspråket men den låter virkelig helt kult i mine ører og svarer veldig til forventingene. Jeg har da litt erfaring bare ikke så mye med LP. Sikkert mye å hente med en bedre amp og her.. Det får vente, jeg må skru ned veldig i forhold til Squir-Strat'en så sånn sett har jeg fått litt mer på kjøpet.. ;P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.