Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Gibson Custom Shop R7


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Etter en ukes tid i min varetekt er det dags for en aldri så liten ny-gitar-dag-tråd.

2009-modell Gibson CS Les Paul 1957 reissue.

For tiden helt original, men skal bytte ut stolen med en Faber låsbar i aged nickle. Den originale funker, men er ustabil (det går an å rikke på den, som en jazzmaster/jaguar-stol, og det liker jeg ikke helt). Kan være at grunnen er at gitaren er 'topwrappet', men det er nå slik jeg foretrekker å gjøre det, så da får det bli å teste ut en ny stol. Faber-stolen jeg satte på 335en min fungerer smertefritt, så det blir sikkert topp stemning på denne gitaren og. Kommer nok også til å smette inn et RS-kit i den da volumkontrollene har for ujevn bane..., blir litt 'Fender Hot Rod'-amp-feeling over det hele. Enten full pupp eller ikke.

Ellers har jeg alltid likt Les Pauls med plekterbrett bedre enn uten, men på goldtops er jeg sannelig meg ikke sikker... Den oser i hvert fall 'Dickey Betts' uten, dog blir det lenge til jeg tar skjegget, kjører konebanker-bart og tar frem kåbbai-hatten.

Så, over til de obligatoriske siklebildene. Ikke akkurat perfekte lysforhold, så det måtte bli med blits denne gangen.

DSC_0445_zpscb13b65e.jpg

DSC_0454_zps6b577364.jpg

DSC_0459_zpsbda4f89a.jpg

Ingen NGD-tråder er komplett uten et tå-bilde.

DSC_0473_zps8fad0151.jpg

Med ønske om en videre god romjul.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke usaklig god, har prøvd fetere (R9), men jo, en knallbra gitar.

Som sagt i en annen tråd: R4! :D (med mindre du vil kjøre Bigsby da). Var forresten nær ved å snike til meg R4en som ble lagt ut på Facebook for en tid tilbake, men jeg liker humbuckers bedre enn p90 selv om jeg stort sett sverger til single coils..., men etter at jeg fikk 335 i våres har jeg hatt en klar dragning mot humbuckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.