Gå til innhold
Affen

Soapbar P90`s i gitar med Dogear P90`s?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å smelle inn noen slike http://www.guitarfetish.com/NEW-Soapbar-180-Humbuckers--Fits-P90-Soapbar-Guitars_c_276.html

i Les Paul Jr. gitaren min frem til jeg får skaffa meg en dugandes humbucker øks, da mye av musikken vi spiller i bandet

for tiden dreier seg om litt hardere saker enn det jeg vanligvis spiller.
MEN, LP`n har P90`s med dogear fester. Vil disse soapbarene fra GFS passe i gitaren?
Dette skal kun være en midlertidig løsing fram til jeg får budsjett til å skaffe en LP standard evt. SG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og problemet med P90s til hard musikk er?

Eg hadde ein LPjr med P90 som eg skifta til humbucker i på grunn av støy ved livespilling - lydmessig så synest eg P90 er å foretrekke... smak og behag sikkert. Du kan jo få bytte den mot denne - det er omtrent samme greia som LPjr (hvis det er den satin/faded typen LP jr) men den har Gibson BB3 humbucker http://forum.gitarnorge.no/topic/52491-selges-gibson-joan-jett-melodymaker-2500kr-julepris/

Endret av Jostein Steinsland-Hauge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P90 funker som juling til hard musikk. Så lenge du har riktig amp (/pedal) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkeno`problem i seg selv, bare litt vel mye midrange til tider. Men kanskje finne fram eq`n og dille litt med den.... :)

Men tilbake til spørsmålet mitt..... ?

Endret av Affen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mids fra pickupen gir deg en tightere lyd, så det er bare bra. Så får man heller kompensere for det senere i signalkjeden (amp, eller EQ i loop/etter dist) :)

Endret av Aphelion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av dogear-dekselet og se hvordan det ser ut under. Godt mulig at du kan sette en soapbar rett inni.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Pledrik
      Sjefen har sagt vi trenger flere tråder, og jeg er mitt ansvar bevisst. Hentet denne forleden, helt nydelig 4 kilos gullklump med dertil hørende såpestykker. Er da en 2013 Custom Shop 1954 Les Paul. Tykk og heeeeerlig hals, og med P90er og stoptail så er hun faktisk et helt annet vesen enn andre R-gitarer jeg har vært borti. Virker rett og slett som en eldre gitar enn feks en R7. Låter vidunderlig, og har en nydelig nesten ut-av-fase lyd i mellomposisjon. Av en eller annen uforståelig grunn så hadde en tidligere eier satt på vanlige klusons, fikk hentet et korrekt sett i dag hos langer'n min så nå er hun slik hun skal være. Rett og slett en herlig sak dette her:). Har lenge siklet etter en R4, og planen er egentlig å sende den til Bavarian Makeovers for en nokså voldsom ombygging til skikkelig vintage-specs. Får se hva det blir til, enn så lenge så skal hun i hvert fall få kjørt seg i heimen. Litt bilder må vel til:

Og til slutt et litt familiebilde med de ny søstrene:)

• Av minigrill
      Heisann, jeg har som i tittelen sies, kjøpt meg ny gitar. Jeg er veldig fornøyd, men vurderer å bytte ut pickupene, da jeg har lyst til å sette i pickuper jeg allerede har liggende. Det jeg lurte på var hva jeg kunne forlangt for disse ved evt. salg? Det er PRS \m/ det er snakk om.
    • Av Soundmannen
      Heisann!
      Har en Gibson Les Paul VOS R8 som jeg vurderer å fjerne pickups coverne på. Noen som har prøvd? Vil lyden bli mer åpen og få mer topp?
    • Av arneK
      Kjøpt et sett med Gibson p 90, for å bruke i en gitar jeg skal gi bort i gave. hva er hva?  

• Av AkE
      Helt ny her inne, har vært en relativt passiv gitarspiller i en del år, men er tilbake med ny iver igjen nå. 
      Har hatt en Squier Super-sonic siden siden 1998, og liker godt å spille på den. Men kommer ikke utenom at Humbuckerne ikke er bra, tynn og spinkel lyd, og sliter faktisk med å få ordentlig fart på forsterkeren. 
      Så skulle hatt ett par nye humbuckere, men her er jeg helt blank. Musikksjangre er Eldre rock, heavy metal, blues og litt diverse. Vil ha noe med dypere, "tyngre og mer trøkk... Budsjett får vi ta etter hvert.. 
      Vet det ikke er det enkleste å svare på, men er helt grønn på valg selv, så trenger hjelp... 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.