Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sjefen har sagt vi trenger flere tråder, og jeg er mitt ansvar bevisst. Hentet denne forleden, helt nydelig 4 kilos gullklump med dertil hørende såpestykker. Er da en 2013 Custom Shop 1954 Les Paul. Tykk og heeeeerlig hals, og med P90er og stoptail så er hun faktisk et helt annet vesen enn andre R-gitarer jeg har vært borti. Virker rett og slett som en eldre gitar enn feks en R7. Låter vidunderlig, og har en nydelig nesten ut-av-fase lyd i mellomposisjon. Av en eller annen uforståelig grunn så hadde en tidligere eier satt på vanlige klusons, fikk hentet et korrekt sett i dag hos langer'n min så nå er hun slik hun skal være. Rett og slett en herlig sak dette her:). Har lenge siklet etter en R4, og planen er egentlig å sende den til Bavarian Makeovers for en nokså voldsom ombygging til skikkelig vintage-specs. Får se hva det blir til, enn så lenge så skal hun i hvert fall få kjørt seg i heimen. Litt bilder må vel til:

LRG_DSC00144.thumb.JPG.a72b687437348da0c906ac9f4b835139.JPGLRG_DSC00145.thumb.JPG.97a95d948f80e97f3bb83bf80a2202e0.JPGLRG_DSC00147.JPG.21add7623088e3e0e8ffc12295eb1648.JPGLRG_DSC00148.thumb.JPG.2faf1b51b55edd3cbe792c3fba18ad95.JPGLRG_DSC00152.JPG.2a381a2fbcc560c66227cfa2e4238cf7.JPGLRG_DSC00155.thumb.JPG.7f70c1d852dd9c55371cddd2abe05d63.JPG

Og til slutt et litt familiebilde med de ny søstrene:)

LRG_DSC00146.thumb.JPG.5e70189b0e253057647bef3978dbc24b.JPG

LRG_DSC00156.JPG

Endret av Pledrik
  • Liker 12
  • Takker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig fjøl! Og en minst like nydelig amp :wub:

Alltid artig å se du poste bilder, de er alltid top notch :) 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis! R4 har alltid vært min favoritt blant gold tops 👍

Hva mener du forresten med "vanlige" Klusons? Er ikke det der de vanlige? 

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, MartheyG skrev:

Grattis! R4 har alltid vært min favoritt blant gold tops 👍

Hva mener du forresten med "vanlige" Klusons? Er ikke det der de vanlige? 

Det var slike som dette (her har jeg byttet den første, ser tydelig hvor feil det var), mye større diameter samt mutter. Og så altfor blanke, da:).IMG_8021.thumb.jpg.11d496ea6735a86a15dc41fda2f95d4d.jpg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Pledrik skrev:

Det var slike som dette (her har jeg byttet den første, ser tydelig hvor feil det var), mye større diameter samt mutter. Og så altfor blanke, da:).IMG_8021.thumb.jpg.11d496ea6735a86a15dc41fda2f95d4d.jpg

Aha, den typen, ja! Ja, bra du fikk på de nette originale, de der ser så klumpete ut. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig 😃

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Gud!

Takk for at du holdt deg unna, forresten:). Next one's yours. 

• Hehe 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis! Har jo en fetisj for goldtop, og tenker av og til på R6en jeg hadde. Men 4,5 kg og feit hals ble litt i meste laget for meg. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Pledrik skrev:

Takk for at du holdt deg unna, forresten:). Next one's yours. 

Jeg hadde på ingen måte råd til å ta meg råd til noe slikt da. Ikke nå heller, for den saks skyld. :) #bilenmåpåservice #burdedratiltannlegen

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakker gitar!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HNGH!

Goldtop LP med P90 er vel kanskje så pent det kan bli!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av arneK
      Kjøpt et sett med Gibson p 90, for å bruke i en gitar jeg skal gi bort i gave. hva er hva?  

• Av Mikke
      jeg har en American Special Stratocaster SSS som jeg bruker i et poppete punkeband. Jeg er litt smågira på å bytte bridge pickupen (Texas Special fabrikkpickup) til en litt mer sjangermatchende pickup, og er egentlig åpen for det meste.
      1. Har prøvd å lese/høre litt rundt på såkalte humbucker coils, som størrelsesmessig kan erstatte nåvørende singel coil uten særlig ekstrajobb, men dessverre er ikke lyden så god som man skulle håpet. Kommentarer? Evt forslag på typer?
      2. Er litt gira på installere en P90 soap bar mic, mest fordi jeg veit den er mye brukt av sentrale band jeg hører på (riktignok da i Les Paul jr-gitarer), pluss det er litt stilig med et "annerledes" setup fremfor klassiske SSS eller HSS. Men såvidt jeg skjønner må jeg sannsynligvis frese ut noe plass i kroppen og få et spesialtilpasset plekterbrett for å få til dette. Noen som har gjort eller sett dette i praksis?
      Og er det noen som har noen innvendinger mot å innstallere P90 i strat generelt? Er det bedre bare å kjøre en humbucker (evt en P94 soapbar), fordi lydforskjellen er minimal og hasselet er ikke verdt det?
      Takk for innspill!
    • Av Fano-man
      Slo til på en Gadow her lokalt på vestlandet.
      Litt wild shot egentlig....men herrefred for ett treff det ble. Nice gitar !
      Ryan Gadow er visstnok en respektert luthier i USA, men gitarene hans er ett helt nytt bekjentskap for meg. Inntrykket så langt er at dette er en aldeles fantastisk gitar. Fint håndtverk, bra båndjobb, flott Korina treverk, behagelig medium (C - soft V) halsprofil og superbra Gadow pickups. Gadow låter distinkt men samtidig varmere enn min Fano JM6 med mahogny body og Fralin P90.
      Tenkte før deal at denne muligens kun ble på en kort visit, men nå vet jeg sannelig ikke.
      Kan nok likevel hende den ryker i en deal mot en 335 eller en R7/R8. Vi får se.....
      Gitaren minner veldig om en Huber jr. jeg hadde GAS på dengang Godlyd hadde butikklokale i Sandnes. Håndtverket er iallfall helt på høyden.

• Av toralfsan
      Hentet på posten i dag, finfin "dele-tele" med to P90-pickuper. Kropp i Korinna eller mahogny, flott hals med skikkelig båndjobb, og kvalitetsfølelse hele veien. Bærer preg av å være satt sammen fra ulike deler, men bare eststisk. Lydmessig og spillemessig strøken.

• Av Affen
      Jeg vurderer å smelle inn noen slike http://www.guitarfetish.com/NEW-Soapbar-180-Humbuckers--Fits-P90-Soapbar-Guitars_c_276.html
      i Les Paul Jr. gitaren min frem til jeg får skaffa meg en dugandes humbucker øks, da mye av musikken vi spiller i bandet
      for tiden dreier seg om litt hardere saker enn det jeg vanligvis spiller.
      MEN, LP`n har P90`s med dogear fester. Vil disse soapbarene fra GFS passe i gitaren?
      Dette skal kun være en midlertidig løsing fram til jeg får budsjett til å skaffe en LP standard evt. SG.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.