Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss Guitareffects Guide


Moensel

Anbefalte innlegg

Bruker Bosspedaler ganske ofte. Det er klart at det er det minst originale valget i verden, men pedalene leverer akkurat det de skal gjøre. I tillegg er de pålitelig og dønn solide. Er riktignok ikke så begeistret for alt de har av vrengpedaler, men ekko, klang og moduleringseffektene deres er mer enn gode nok. For tiden har jeg DD-6, RV-5 og RC-3 på brettet. Fungerer helt glimrende.

Ellers liker jeg DD-3 og OC-2. Tenker på å skaffe meg en OD-3. Ser at den får mye skryt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en del Bosspedaler på 80-tallet, og hadde en standard Bosskoffert/pedalbret (i plast tror jeg det var) med fem eller seks pedaler. Den gangen likte jeg pedalene bra, men gikk på et tidpunkt over til tc electronics pedal og senere rackeffekter/midbrett og har siden den gang ikke hatt Bosspedaler.

Det er uansett morsomt å bla gjennom guiden, selv jeg tror at den er mangelfull. Jeg kjente igjen flere av de jeg mener å huske at jeg hadde (DS-1, CE-1, DD-3, CS-?,OC-?), men tror at jeg hadde et annet pedalbrett enn de som er listet i guiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker, og har brukt masse Boss-pedaler selv, men for den gjengse bruker her på forumet, så virker det, for meg, som at Boss er bæsj. Man kan til nød bruke en Keeley-modda BD-2 liksom. Vel, jeg angrer på at jeg solgte min stock BD-2, for den er faen meg MYE bedre enn den skiten jeg har nå (MXR GT-OD).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det til enhver tid er fler Boss pedaler på turne enn omtrent alle andre merker tilsammen...... Så vi hører på Boss og kjøper oss håndlodda garasjesnekra fineschmecher mekk...... Oooooooo the irony...

De fleste kjente gitarister hav hvertfall en Boss på brettet sitt, om ikke fler. "Kjedelige" kanskje, men du som de gjør jobben sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.